Auteur Topic: Hallo allemaal  (gelezen 3224 keer)

Offline Jo Heuschkiel

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 23
  • Waardering: 1
  • Automatiseren gaat niet automatisch.....
Hallo allemaal
« Gepost op: 2015-06-04, 21:21:35 »
Hallo allemaal,
Mijn naam is Jo Heuschkiel en ik ben 60 jaar oud en woon in Maastricht.

Mijn grootste passie is niet zó zeer de modelbouw, maar het automatiseren; scenery heeft bij mij een heel lage prioriteit.
Ik rijd 2-rail digitaal m.b.v. een Uhlenbrock-centrale, waarbij ik zowel de IB-com, de IB-1 als de IB-2 (momenteel) gebruikt heb.
Wisseldecoders zijn van verschillende merken maar voornamelijk LDT; terugmelders idem. waarbij de S88-bus nog wordt gebruikt m.b.v. data-kabel en de HSI van LDT.
Mijn railsysteem is PIKO voor het schaduwstation en Roco-Line (zonder bedding) voor de rest.
Het rijdend materieel (overwegend Nederlands en Belgisch) van de verschillende bekende fabrikanten.
Voornamelijk gebruik ik decoders van ESU en heb daarvoor ook de passende programmer.
Ik ben vroeger (bijna 20 jaar geleden) begonnen met de toenmalige PC-sturingssoftware van Märklin en later met de software "Koploper", maar toen ik zo'n 3 jaar geleden via internet in contact kwam met TrainController-Gold was ik meteen verkocht. Wat een prachtig programma !
Ondanks dat er een pittige prijs voor betaald moest worden, gaf mij dat meer "programmeer-plezier".
Ik ben er van overtuigd, dat ik nog in de begin-fase zit voor wat TC betreft.
Want als ik menig filmpje op YouTube zie, zie ik ook pas welke mogelijkheden het programma biedt, waar ik nog lang niet aan toe ben, maar waar ik wel naar uitkijk, om ze te gaan gebruiken.

Bijna anderhalf jaar geleden ben ik verhuisd naar een woning met zolder, die ik nu gebruik voor de modelbaan.
De rails en wissels voor het schaduwstation liggen bijna allemaal op de plaats, maar moeten nog aangesloten worden en dan natuurlijk geprogrammeerd.
Dus momenteel kan ik niet rijden o.i.d. en dat "kriebelt".

Ik kan nog wel e.e.a. over mij vertellen, maar dat komt wellicht later aan bod.

Ik hoop i.i.g. hier veel kennis op te doen en uit te wisselen.

Met vriendelijke groet,
Jo
Met vriendelijke groet,
Jo Heuschkiel

(H0 2-rail; TC-Gold; IB-2 , Digikeijs, LDT, RoSoft)

GerardWassink

  • Gast
Re: Hallo allemaal
« Reactie #1 Gepost op: 2015-06-04, 22:20:56 »
Dag Jo,

Van harte welkom op dit forum!
We hopen veel kennis te kunnen uitwisselen.
Je voorkeur voor automatisering boven scenery delen we, in mijn geval komt daar het 'op de hand' rijden bij, naar Amerikaans model.

We zien met elkaar uit naar je verslagen in het board "Mijn layout".

Gerard