Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 3053 keer)

Offline dorus57

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 3
  • Waardering: 0
Even voorstellen
« Gepost op: 2015-07-13, 20:20:39 »
Hallo

Ben een 58 jarige man die reeds lang geïnteresseerd is in modelspoorbanen. Het is er nooit van gekomen om er iets mee te doen.
Het heeft me wel altijd geboeid. Nu is het dan ook eindelijk de tijd geworden er wat mee te doen.

Ik heb al veel gelezen op internet, doch bij lange na nog niet genoeg heb ik wel gemerkt.
Wel besloten om digitaal te gaan. Heeft tenslotte toch de toekomst, maar ben ook een computerfreak en wil dus met de pc gaan aansturen. Echter de grote hobby zit mij mij in het bouwen. De kleinkids mogen er mee spelen als ze zover zijn.

Ik heb twee weken geleden m'n eerste startset gekocht van Rocco enwel met de z21. Heb inmiddels al een baan ontworpen. Ook al zal deze tijdens het installeren wellicht een paar keer aangepast worden. Nu is het tijd geworden de rails te gaan aanschaffen om de baan in z'n geheel klaar te leggen voor verdere aanbouw.

Het grote probleem bij mij is dat ik geen verstand heb van de diverse decoders en terugmelders als met digitaal gaat.
Ben zoekende op internet maar vindt bijzonder weinig informatie waar men rekening mee moet houden. Zoals blokindelingen, decoders, terugmelders, boosters enz. Kortom alles wat met digitale opbouw benodigd is en waar men rekening mee moet houden.
Dus voordat ik zover ben dat ik treinen echt kan laten rijden zonder problemen zal nog wel even duren.

Dus alle links met informatie naar digitale modelspoorbanen voor echte beginnelingen zijn zeer welkom.

Hoop dusdanig ook mijn kennis uit te kunnen bouwen, opdat ik na verloop van tijd hier ook anderen op dit forum weer kan helpen.
Met andere woorden: hoop een fijne en aangename tijd te beleven tezamen met jullie allen hier. :)

Theo
*** beginnend hobbyist: H0 met z21 ***

GerardWassink

  • Gast
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 2015-07-13, 20:30:22 »
Rheo,

Welkom hier! Veel leerzame uren gewenst op dit forum!

We zijn benieuwd naar je baan. Er is een board met de naam "Mijn Layout", daar kun je een topic starten met foto's als je wilt. Daar houden we van.

Succes!

Gerard