Auteur Topic: Voorstellen  (gelezen 3986 keer)

Offline freekvo

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 13
  • Waardering: 0
Voorstellen
« Gepost op: 2013-02-05, 11:00:49 »
Hallo allemaal,
Ik ben Freek, 59 jaar. Zo'n 20 jaar geleden had ik een vrij uitgebreide Fleischmannbaan. Ananlo maar voor een deel al behoorlijk gedigitaliseerd. Mijn vader prutste daar allerlei elektronica voor in elkaar (flipflops en andere dingen waar ik de naam van kwijt ben). Ik snapte er eigenlijk weinig van maar als ik de draadjes maar goed aansloot dan deed het wat het zo ongeveer moest doen. Was op zich best wel storinggevoelig door alle draadjes en na een paar jaar was ik de lol er in kwijt. Dus alles verkocht en opgeruimd op twee treinstellen (en Sprinter en een Lima-TGV).
Na onze verhuizing 10 jaar geleden ben ik die treinstellen kwijtgeraakt maar die vond ik afgelopen zomer toch weer in een doos in de schuur. Onze kleinzoon (die naast ons woont) is inmiddels 6 jaar (bijna 7) en vond dat natuurlijk machtig interessant. Dus een tweedehands beginnersset aangeschaft en die op de grond uitgelegd. Maar analoog rondjes rijden begint snel te vervelen. Omdat ik niet zo heel veel ruimte heb, een tweedehands 'fertiggelände' kant en klaar met rails en huisjes aangeschaft van 100 x 150 cm. Dat was al heel wat beter; alleen zijn de hellingen wel erg steil. Dus dat gaf met sommige treinstellen toch wel problemen. En sommige schakelingen deden het ook niet zo goed. Was lastig uitzoeken door de wirwar van draden. Lastig na te gaan als je niet alles zelf hebt aangesloten. En analoog..... tsja, digitaal is toch wel de toekomst.
Een week geleden heb ik alles gesloopt, een nieuwe plaat gekocht van 100 x 150 cm om helemaal opnieuw te beginnen. Baanplan gemaakt met Anyrail, tweedehands Multimaus gekocht en rails/wissels die ik nog nodig had. Ik kan nu digitaal rijden met twee treinen tegelijk. Decoder voor nr 3 is in bestelling.
Inmiddels besloten om de wissel ook digitaal te maken met een Roco decoder 10775. Voorlopig hou ik het 'kaal'. Het gaat me eerst even om het digitaal aansturen van treinen en wissels. Als dat goed loopt, ga ik wel nadenken over een eventuele uitbreiding en aankleding.....
In de bijlage een foto van de baan zoals die nu nog is.

Groet Freek
H0 : Fleischmann profirals: Intellibox

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 2013-02-05, 11:08:57 »
Welkom Freek op dit forum
heel veel plezier op het forum en natuurlijk met de treinen
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline freekvo

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 13
  • Waardering: 0
Re: Voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 2015-08-26, 19:43:00 »
Ik heb mij hier een hele poos geleden al voorgesteld maar sinds die tijd is er een heleboel veranderd waaronder een nieuw en veel uitgebreider baanplan.
Daarover is alles te lezen op het BNLS-forum, zie deze link.
Sinds kort heb ik een (witte) z21 aangeschaft en probeer ik te gaan werken met Rocrail. Daar heb ik een aantal vragen over die ik hier graag zou willen stellen.
H0 : Fleischmann profirals: Intellibox