Dutch Roco Forum
Digitaal => Locomotieven en wagons => : Hansw 2024-03-03, 20:45:28
-
Beste, omdat ik niet weet wat hiermee bedoelt wordt heb ik gegoogeld maar de werking begrijp ik nog niet.
Je kunt de lok op afstand besturen met dit rijtuig
Maar waarom zou je dat doen.
Kun je dan ook met alle rijtuigen rijden zonder een lok aan te koppelen.
Mvg Hans
-
Nee Hansw In het echte leven zit een stuurstand aan het eind van een stam en de lok aan de voorzijde.
Gaat het zaakje andersom rijden dan stapt de machinist over naar de stuurstand alwaar hij de de lok vanuit de stuurstand kan bedienen.
-
Hans , als ik het nu goed begrijp moet ik het stuurstand rijtuig als laatste plaatsen op mijn baan . In de gebruiksaanwijzing van de TRIX set 23389 staat ook iets over kortsluiting bij gebruik van andere koppelingen die moet je eerst vervangen . Ze brengen in maart ook de wagons opnieuw uit met uitzondering van de het stuurstand rijtuig . Dan moet je wel een lok plaatsen met een stroomdoorvoer koppeling. De stuurstand wagen heeft wel een behoorlijk prijskaartjes als je hem los koopt nl 179 euro
Mvg Hans
-
Heb inmiddels de set bekeken , maar als ik jou was zou ik eerst eens opvragen wat de minimum boogstraal is aan gezien er 4 3 assers bij zitten en die gaan vaak niet door een r2 boogstraal.
-
Hans,bedankt voor de tip
Daar had ik helemaal geen rekening mee gehouden
Mvg Hans
-
Hans,wat is de reden dat die wagons vast gekoppeld zijn noemen ze het daarom ombouwwagons
Mvg Hans
-
Geen idee Hans.
-
Hans, ik neem aan dat je de stuurwagon een uniek lokadres cv1 moet toekennen
Dus niet hetzelfde adres als de lok die er voor geplaatst is.
Het is niet de bedoeling om van lok te wisselen icm de rijtuigen
Mvg Hans
-
Ik geef ze gewoon het lok adres.
Dan hoef je de knoppen niet apart te bedienen.
-
Hans, Harlaar heeft ook een mooie set van 6 wagons Edelweiss Pullman
Schrik niet adviesprijs 679 bij Harlaar 610
Daar zitten wel kondensatoren standaard ingebouwd
Trix 26470
Mvg Hans
-
Hans,wat is de reden dat die wagons vast gekoppeld zijn noemen ze het daarom ombouwwagons
Mvg Hans
Umbauwagons waren overlevende rijtuigen, die na de oorlog aangepast werden, omdat de productielijnen nog niet operationeel waren. De "oude troep" werd samen gekoppeld en hebben tot inde 60-tiger jaren gereden.
-
Mooie set Hansw.
Wel een beetje prijzig en erg lang.
-
Dirk , ik heb zelf ook getracht wat info te vinden over de UMBAU wagons en las de volgende opmerking
Mij zegt dit niet veel maar jij en Hans waarschijnlijk wel :
Dat paarsgewijs koppelen had alleen te maken met het feit dat ze met twee 3Yg wagens vast gekoppeld minder koppelwerk hadden bij het samenstellen van een trein.
Mvg Hans
-
Als je de zin leest dan begrijp je waarom.