Auteur Topic: Multimaus in combinatie met Lenz LA 152 paneladapter  (gelezen 4306 keer)

Offline Aad Selders

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 12
  • Waardering: 0
Multimaus in combinatie met Lenz LA 152 paneladapter
« Gepost op: 2016-02-21, 15:02:44 »
In januari heb ik mij als nieuw lid voorgesteld en direct een vraag gesteld.

Ik had/heb de Masteruitgang van de 10764 verbonden met de A-connector aan de achterzijde van de LA152 en de Multimaus met de B-connector aan de voorzijde. Hierop kreeg ik een ERR-13.
Het blijkt dat de buitenste draden van de A-connector van de LA152 niet zijn verbonden met de B-connector. Het Lenz-systeem gebruikt maar 4 draden.

Inmiddels heeft een kennis de buitenste draden op de print van de LA152 doorverbonden van A naar B en weg is ERR-13. Helaas werkt het nu nog niet, want nu brandt het rode overload-lampje op de 10764 en krijg ik geen stroom op de baan.

Heeft iemand een idee war hiervan de oorzaak is?

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Multimaus in combinatie met Lenz LA 152 paneladapter
« Reactie #1 Gepost op: 2016-02-22, 12:02:13 »
Aad.

Overload ontstaat als er te veel stroom wordt verbruikt, in jouw geval zou het heel goed kunnen dat je met het doorverbinden een situatie hebt gecreƫerd waardoor er een soort korsluiting ontstaat (net niet helemaal maar wel dat er te veel stroom wordt verbruikt omdat er nog componenten tussen zitten).
Nog steeds heb ik geen idee waarom je de LA152 er tussen wilt hebben, het is immers geen Xpress net apparaat waarin ook software zit zodat de 10764 dit kan herkennen.
Als je meerdere apparaten (bv Versterkers) op de 10764 wilt aansluiten dan is dat altijd via de slave ingang en de master altijd en alleen voorzien van een multimaus, op de master mag maar een apparaat worden aangesloten.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Aad Selders

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 12
  • Waardering: 0
Re: Multimaus in combinatie met Lenz LA 152 paneladapter
« Reactie #2 Gepost op: 2016-02-22, 20:57:54 »
Hallo Piet,

De gedachte was de Multimaus stekker op een makkelijke manier van de ene LA152 naar de andere LA 152 te verplaatsen zoals men dat ook bij Lenz en Digitrax doet. In mijn onwetendheid dacht ik dat de Multimaus zo'n zelfde handregelaar is/was. Dat is dus kennelijk niet zo.
Ik laat de LA152 dan ook voor wat het is en ga nu in elk geval geen 2e bestellen.

Dat van die kortsluiting klopt wel. Vanavond kreeg ik geen overload, maar was de loc niet te besturen. Reed slechts op topsnelheid een kant op.

In elk geval bedankt voor je  uitleg.

Groet, Aad