Auteur Topic: Nieuw hier.  (gelezen 2853 keer)

Offline Jurrien

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 1
  • Waardering: 0
Nieuw hier.
« Gepost op: 2022-12-22, 13:34:40 »
Hallo modelbouwers.

Bij registratie werd gevraagd om mij even voor te stellen. Dat doe ik graag. Jurrien is de naam. Ben 66 en een Marklinfan. Ik hoop begin volgend jaar te beginnen aan de bouw van mijn baan. Ik kwam op dit forum terecht omdat ik geïnteresseerd ben geraakt in het programma Traincontrol. Van dit programma zou een Nederlandse handleiding te vinden moeten zijn op dit forum.
Ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik hier niet al te actief zal zijn. Bouwverslagen zijn tzt te vinden op het 3railforum.
Wel heb ik diverse gelijkstroomlocomotieven, maar die worden zo zoetjes allemaal omgebouwd naar 3 rail.

mvg
Jurrien

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 798
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Nieuw hier.
« Reactie #1 Gepost op: 2022-12-23, 12:39:32 »
Wel, puntcontacter 😉 welkom op dit forum.

Veel ROCO-ers zijn begonnen met een Märklin baan, ik ook in 1958 met een elektrische en in 1956 met een opwindtrein. Ik vind de trein nog steeds opwindend 😜.
We hebben relatief veel kennis van TC, dus voor vragen: stel ze.
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.