Auteur Topic: ff voorstellen.  (gelezen 2658 keer)

Erwin Rocofan

  • Gast
ff voorstellen.
« Gepost op: 2023-06-19, 17:07:05 »
Hallo Hobbyisten,
Dhr Heinst had mij gevraagd om mij even voor te stellen.
Voorheen was ik op een ander forum aanwezig, daar ben ik voor nu even klaar mee.
Ben 69 jaar en ben al meer dan 60 jaar besmet met het modelspoorvirus.
Destijds begonnen met een FLEISCHMANN set die mijn vader gekocht had.
Rij nu nog met enkele FLEISCHMANN loks en verder is het overgrote deel ROCO wat hier zijn rondjes maakt.
In 1983 kwam er een woning beschikbaar met vaste trap naar de zolder, daar kon ik mijn modelbaan bouwen.
De bouw is ergens in 1984 begonnen en deze baan ligt er nog steeds, wel in de loop van de jaren aanpassingen gedaan.
De baan is analoog en heeft het FLEISCHMANN bloksysteem met acht blokken.
De hoofdbaan heeft een regelbare voeding van 7,5 Amp.
Voor de vier rangeerplekken heb ik vier zelfgebouwde rijregelaars in elkaar gesoldeerd.
Ik rij voornamelijk met Duits materieel met stoom en dieselloks, Tijdperk III, met een knipoog naar Tijdperk IV
Ik heb sinds 2020 weer tijd voor mijn modelbaan, voorheen heeft het zo'n 15 jaar stilgestaan om aan mijn modelbaan te bouwen, omdat ik mij naast een baan  bij van Gend en Loos, mij ook in de handel had gestort van modeltreinen.
in 2010 was het dan zover om ook een webshop te beginnen, maar dan vooral het leveren van ROCO/FLEISCHMANN en PIKO onderdelen en toebehoren.
Diverse lezers zullen mij kennen van de webshop "etsemmen.nl"
Deze is eind 2019 ivm mijn pensioennering, overgegaan in andere handen.
Nu heb ik weer de vrije hand om weer verder te bouwen met mijn H0 baan.
Ik kom dan ook regelmatig een keer naar Houten om de beurs te bezoeken als bezoeker.
En mochten er lezers zijn die iets willen weten over onderdelen van ROCO, ben dan wel grotendeels uit de handel, de kennis is nog aanwezig :)

Vriendelijke groet,
Erwin Prummel


Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 798
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: ff voorstellen.
« Reactie #1 Gepost op: 2023-06-19, 19:33:45 »
Welkom Erwin,

ETS Emmen is hier wel eens voorbij gekomen (in positieve zin). Dus mooi, iemand op het forum met veel materieel kennis.
Indien mogelijk, kun je een paar kiekjes van je modelbaan (of is het miniatuurbaan?) op het forum plaatsen?
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Erwin Rocofan

  • Gast
Re: ff voorstellen.
« Reactie #2 Gepost op: 2023-06-21, 13:29:58 »
Hallo Dirk,
ETS Emmen was een hele mooie tijd voor ons.
Ongelofelijk veel mensen met vragen succesvol verder kunnen helpen.
Verzending van onderdelen ging de hele wereld over, veelal Nederlanders die geëmigreerd waren.
ETS stond toen voor Erwin's Treinenshop Emmen.
Na de overname word het alleen nog hoog gehouden door de naamsbekendheid, verder heeft het geen betekenis meer en dat is wel jammer.
Door de vele contacten die ik nog heb, word ik vooral in Houten gemist.
Maar goed, ik heb er voor gekozen om ook van de kinderen en kleinkinderen te kunnen genieten en op tijd ff weg  ;D
Dat kun je niet in samenhang met een webshop erbij.

En tja, foto's van mijn modelbaan.
Zal er eens over nadenken, ben er niet zo content mee om het op het "world wide web" te plaatsen.
Misschien een keer een ontwerp van de modelbaan uit 1983/84, die moet ik nog ergens op papier hebben.

Met vriendelijke groet,
Erwin Prummel

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 798
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: ff voorstellen.
« Reactie #3 Gepost op: 2023-06-21, 13:41:24 »
Erwin,

Stoppen met je werk en kiezen voor de "oude dag", is door enkele onder ons, forum leden, gedaan en waarschijnlijk om dezelfde reden, die jij noemt.
Ik had er in het begin een tijdje (enkele jaren) moeite mee, maar heb er nu vrede mee en geniet -in een lagere levensversnelling- met volle teugen.Wel wil mijn vrouw, dat ik nu een seen keuze maak: trein of LEGO. Da's nog moeilijk🤨
Ik rijd met de tweede generatie Digital (is cool). Zit weer in de fase, dat ik zo'n vier jaar was: geen geluidsdecoder maar wel tjoeke, tjoeke, tjoek 😂.
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline denobis

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 853
  • Waardering: 16
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: ff voorstellen.
« Reactie #4 Gepost op: 2023-06-21, 13:49:53 »
Beste Erwin
Ik ken de mensen die het overgenomen hebben.
Helaas hebben 2 compagnons een menings verschil gekregen en zijn ieder apart verder gegaan.
De een in onderdelen de ander in modeltreinen.
Ik moet zeggen is geen verbetering helaas.
Ik heb altijd goede service van Ets Emmen gehad , snelle verzending en goede prijzen.
Is jammer dat de firma is opgehouden met bestaan na je pensionering.
Momenteel bezig met Scenery.

Met vriendelijke groet
Hans