Auteur Topic: nieuw forumlid  (gelezen 2969 keer)

Offline PaulWilliam

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 9
  • Waardering: 0
  • Er bestaan geen domme vragen voor hen die zoeken
nieuw forumlid
« Gepost op: 2022-12-16, 11:06:38 »
Hallo mensen!
Ik ben al sinds mijn tiende jaar (eigenlijk zelfs al eerder) gefascineerd door, en bezig met modeltreinen.  Eerst via mijn vader, die t mij met de paplepel heeft ingegoten.  Eerst met Tri-Ang schaal 00 uit Autstralie, en eenmaal in Nederland, na een tijdje, met Fleischmann H0.
Ik vond t geweldig om te knutselen en te solderen, we gingen bijna wekelijks naar Berger, de groninger top-winkel in de 70-er en 80er jaren...
Qua knutselen bleek ik al gauw meer aan te kunnen dan mijn pa. En toen draaiden de rollen om. de tafels werden groter, de plannen complexer, en er verrezen bergen en bruggen...  Mijn 2 broers deden ook mee, en later zijn de treinen opgedeeld over de broers en in de opslag gegaan (andere prioriteien zoals huis verbouwen kinderen, etc)
Later wel weer een aantal pogingen gedaan, en zelfs een tijdje met een Roco lokmaus2 digitaal gereden, maar dan moest t na n tijdje weer worden afgebroken omdat de kamer verbouwd moest etc etc....
Nu zijn de kids groot en heb ik weer tijd, dus heb ik de dozen weer van zolder gehaald, en deze keer wou ik een baan met ROCO digitaal (zentralePRO) en de computer bouwen. Daartoe zit ik momenteel in de aankoop/orientatiefase, en dan kom je als vanzelf bij deze groep terecht!   
Ik hoop hier inspiratie en informatie te vinden (naast gezelligheid natuurlijk) want deze keer moet ik t qua treinen goed krijgen!
2-rail DCC,  Fleischmann H0, Roco H0,  MultimausPro, MultiZentralePro,

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 798
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: nieuw forumlid
« Reactie #1 Gepost op: 2022-12-16, 20:07:14 »
Welkom Paul William,

Boeiende historie. Zal ongetwijfeld een heleboel ervaring en kennis hebben opgeleverd. Ben benieuwd hoe e.e.a. zich zal ontwikkelen.
Succes 👍
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline PaulWilliam

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 9
  • Waardering: 0
  • Er bestaan geen domme vragen voor hen die zoeken
Re: nieuw forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 2022-12-16, 20:37:59 »
Dankje Dirk!  Op t terrein van digitaal heb ik zeker nog niet zoveel kennis hoor. We gaan t de komende tijd beleven.  Eerst moet ik maar ns een tafel gaan maken. En dan uitgebreid testen en leren.
2-rail DCC,  Fleischmann H0, Roco H0,  MultimausPro, MultiZentralePro,

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 798
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: nieuw forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 2022-12-18, 12:47:57 »
Het zal wel mevallen, die kennis mbt digitaal. Eenmaal aan de gang komt alles weer boven borrelen als moergas. 😀
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.