Auteur Topic: Trein detectie in een blok, voor, in het midden of aan het eind  (gelezen 11941 keer)

Offline Spar

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 77
  • Waardering: 0
Hallo allen,
Ik snap even iets niet met betrekking op het instellen van een block. Als je een trein heb met de loc aan de voorzijde, een trein met de motorwagen in het midden en een duwende trein, loc achter, en de loc is de enige stroomverbruiker, hoe kan je dan in stellen dat elke trein op het juiste punt stopt.
Ik kan nergens een trein instelling vinden die aangeeft waar de verbruiker zit.
Ik denk als in in de instellingen van een block Head, middle of tail aangeeft dit voor het block is bedoeld en niet voor een bepaalde trein!

m.v.g. John
« Laatst bewerkt op: 2011-05-08, 13:02:58 door Take-N-Train »
Digitrax DCS200, 8Amp. BLD168
DS64, PM42, BD4, SE8C
Win7pro, RR&Co Gold 10,0
Swiss Railroad N-Spoor
Z21 Black van N naar H0 spoor Roco

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Train detection in an block, head, middle or tail
« Reactie #1 Gepost op: 2011-05-08, 12:04:22 »
Hallo John,


Bij het instellen van het snelheidsprofiel kun je ingeven hoever een detectiepunt van een (samengestelde) trein van de voorkant en acterkant af plaatsvindt en dat en daardoor zal traincontoller je trein op de juiste plaats laten stoppen.
B.v als je detectiepunt 60 cm vanaf de voorkant zit dan zal Traincontroller de trein (samengestelde trein) eerder laten stoppen dan als deze maar 5 cm vanaf de voorkant zit, Vanaf het detectiepunt.

John, wil je mogelijk je titel aanpassen, wij willen het zo veel mogelijk op zijn Nederlands houden, zal niet altijd lukken maar toch.


Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

GerardWassink

  • Gast
Re:Trein detectie in een blok, voor, in het midden of aan het eind
« Reactie #2 Gepost op: 2011-05-08, 13:16:31 »
Hi John,

Je geeft van je locs en wagon(sets) een lengte op. Voorbeeld:

Loc:20,5 cm
Stam 1 double stack cars 97 cm
Stam 2 double stack cars 107,5 cm

De "train set" van deze samen is dus 225 cm. In een blok van 300 cm met een rem markering op de 150 cm (in het midden van het blok) geef ik aan dat de trein daar moet stoppen (met het midden van de trein). Of ik daar nu voor- of achteruit, trekkend of duwend naar binnen rij, het maakt geen verschil. De trein stop keurig in het midden van het blok.

Gerard

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re:Trein detectie in een blok, voor, in het midden of aan het eind
« Reactie #3 Gepost op: 2011-05-19, 09:17:25 »
Hoi John,

Bij het snelheidsprofiel kun je een contactspot instellen. Dit is het punt gemeten vanaf de voorkant buffers van de trein waar de eerste stroomverbruikende wielset zit. Als jij een willekeurige richting rijdt terwijl de eerste verbruiker achterin de trein zit, dan stel je die lengtemaat in. De andere richting op rijdende zal het contactspot juist weer vooraan de trein zitten en stel je dus een hele lage waarde in TC in, per rijrichting is dat dus instelbaar. TC houdt dan keurig rekening met deze off-set en laat de trein die afstand eerder stilstaan zodat de voorkant toch stilstaat op de stopmarker van dat blok. Ik heb zoiets ook gehad met bijvoorbeeld de Piko Hondekop.

Gr.,
Ferry
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!