Auteur Topic: Overwegschakeling met TC Gold  (gelezen 13237 keer)

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Overwegschakeling met TC Gold
« Gepost op: 2011-07-08, 15:07:45 »
Dit is een voorbeeld om een overweg schakeling te maken met TC Gold

Dit is bedoeld om een aanzet te geven en te kijke wat er mogelijk is om een overweg schakeling te maken.

DE gegevens zijn zoals ik die op mijn baan hebt, blokaanduiding, adressen en dergelijke kunnen bij ieder verschillend zijn, dus naar jouw eigen baanplan aanpassen.

Er zijn beslist nog andere mogelijkheden maar eerst deze maar eens proberen

Gr. Piet
« Laatst bewerkt op: 2011-07-08, 22:05:03 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Overwegschakeling met TC
« Reactie #1 Gepost op: 2011-07-09, 20:04:59 »
Als verdere aanvulling op het vorige bericht heb ik een eenvoudige versie gemaakt van een overweg, bedoeld voor digene die nog niet zo ervaren zijn en hierdoor een goed inzicht kunnen krijgen wat de mogelijk heden zijn.

Uiteraard zijn er meer mogelijkheden maar dit is een aanzet tot.

Heb het niet uitgeprobeerd maar ik den dat deze ook bruikbaar is voor de versie Zilver

.Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2011-07-09, 20:06:45 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Spar

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 77
  • Waardering: 0
Re:Overwegschakeling met TC Gold
« Reactie #2 Gepost op: 2011-07-13, 18:54:31 »
Hallo Piet,

Ik heb een tijdje geleden een overweg van Brawa kunnen bemachtigen met geheugen draad gestuurd, omdat dit nogal een tijdje geleden was uitgebracht werkt dit nog met reed contacten.
Ik heb ook nog de Andreas kruizen met verlichting kunnen bemachtigen via eBay nu is het compleet.
Om dit te kunnen bedienen het ik met de spullen van HDL een setje in elkaar gezet zodat het werkt via de terugmelding van de baan en dit werkt ook goed.

M.v.g. John      
« Laatst bewerkt op: 2011-11-15, 19:04:34 door Take-N-Train »
Digitrax DCS200, 8Amp. BLD168
DS64, PM42, BD4, SE8C
Win7pro, RR&Co Gold 10,0
Swiss Railroad N-Spoor
Z21 Black van N naar H0 spoor Roco

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re:Overwegschakeling met TC Gold
« Reactie #3 Gepost op: 2011-11-13, 16:21:04 »
Hallo Piet
De overwegen staan nu steeds tussen twee blokken in
is het ook mogelijk een overweg in een blok te maken?
vast wel, maar hoe is dan een eenvoudige oplossing?
in mijn baan heb ik twee maal een overweg die in een blok staan met dubbele rail.
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Overwegschakeling met TC Gold
« Reactie #4 Gepost op: 2011-11-14, 14:06:19 »
Hallo Nico

Ik heb een kleine wijziging (aanvulling) gemaakt op de vorige handleiding, deze moet je wel hierbij raadplegen omdat dit meer een aanvulling is en gedeeltelijke wijziging.

Een kleine tweede tekening erbij zodat je kunt zien waar ik de bloknummers hebt weggehaald zoals die bij de seinen en blokken staan, deze nummers kunne bij iedereen anders zijn.

Overigens de overwegbomen en eventuele ander afbeeldingen die op het scherm staan zijn alleen maar ter verfraaing en een optichse aanduiding, wel kunnen aan deze opdracht natuurlijk een decoder worden gekoppeld waar mee de spooroverweg bomen worden bediend, bv een wisseldecoder van roco 10775.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2011-11-27, 11:18:08 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Overwegschakeling met TC Gold
« Reactie #5 Gepost op: 2011-11-15, 13:49:17 »
In aanvulling op de voorgaande berichten kun je het beeldscherm ook nog wat meer uitstraling geven door er seinen bij te plaatsen.
Deze kunnen natuurlijk in combinatie met het beeldscherm en de seinen op de baan ook echt werken op de baan.

Bij gevoegd de spoorwegovergang aangevuld met seinen.
in blok 1.4 zie je het sein naar links open staan
in blok 1.3 naar rechts gesloten (gespert).
in blok 4.4 en 4.3 overeenkomstig de blokken 1.3 en 1.4

In blok 4.8 heb ik een 3 wegsein geplaatst en het sein op de rails gezet, kan er ook naast.
In de groene cirkel de twee andere mogelijkheden aangegeven bij een dreiwegsein, deze staan er normaal niet.
In de cirkel. Deze geeft alleen maar de stand van het sein weer bij bepaalde voorwaarde, rood-gespert, geel-langzaam rijden, groen-rijweg is vrij.

Op deze wijze kun je alle soorten seinen zelf samenstellen.

Dit als illustratie van de mogelijkheden die je zelf kunt maken met eventueel zelf getekende seinen.


Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2011-11-27, 11:18:44 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders