Auteur Topic: stopmarkering  (gelezen 13936 keer)

Offline edwin66

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 5
  • Waardering: 0
stopmarkering
« Gepost op: 2011-07-23, 08:04:12 »
dag beste mensen , heeft er iemand verstand van de stopmarkering (tc zilver)
ik rijd met 3 treinen , als ik een stopmarkering invoer voor de eerste trein gaat het prima
tweede stopmarkering voor de tweede trein gaat ook goed , het probleem is dat daarna
de eerste trein stopt bij de stopmarkering van de tweede trein , en dus op de verkeerde plaats
gr edwin

GerardWassink

  • Gast
Re:stopmarkering
« Reactie #1 Gepost op: 2011-07-23, 09:54:02 »
Dag Edwin,

Wil je stapsgewijs aangeven hoed je de stopmarkering voor de eerste trein hebt ingesteld, en vervolgens voor de tweede trein?

Wat heb je precies gedaan om het specifiek voor de ene of voor de andere trein te laten gelden?

Gerard

Offline edwin66

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 5
  • Waardering: 0
Re:stopmarkering
« Reactie #2 Gepost op: 2011-07-23, 10:12:34 »
alereerst klik ik de melder aan daarna voeg ik een haltemarkering toe (rode driehoek) en stel het aantal centimeters in
daarna ga ik naar zuge en kies de juiste trein erbij daarna bevestigen met ok
dit herhaal ik voor de tweede trein , alleen dan stopt mijn eerste trein bij de haltemarkering van de tweede trein en dus te vroeg of te laat
edwin

Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
Re:stopmarkering
« Reactie #3 Gepost op: 2011-07-25, 16:17:53 »
Moet je soms niet nadat je in zuge de trein aangeduid hebt niet eerst "add" aangeven voraleer  je ok drukt?
Dito

GerardWassink

  • Gast
Re:stopmarkering
« Reactie #4 Gepost op: 2011-07-25, 20:18:02 »
Dito, dat weet ik wel zeker!

Maar misschien heeft Edwin dat ook gedaan?


Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
Re:stopmarkering
« Reactie #5 Gepost op: 2011-07-25, 21:59:33 »
hallo gerard
Is het noodzakelijk dat er bij elke instelling per blok ook de trein aangegeven wordt?
Ik begrijp die instellinng niet.
Herman

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:stopmarkering
« Reactie #6 Gepost op: 2011-07-25, 22:15:45 »
Het probleem is, dat edwin zijn melders niet allemaal heeft geplaatst, hij heeft geen remmelder geplaats, zijn niet direct noodzakelijk maar wel voor een soepeler trein verloop een afremming. (ik heb het banenplan)
De volgen fout is dat edwin zuge gaat invoeren maar dat is fout, zuge zijn in het duits een samenstelling van lok en rijtuigen.
Verder moet bij de extra geplaatste stopmelder (dubblklikken erop en dan bij bedingingen en dan bij zugfahrten de juiste autotrainrit waar deze melder voor bedoeld is toevoegen (Hinzufügen )  en dan OK, dan werkt deze stopmelder aleen voor die rit.


Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
Re:stopmarkering
« Reactie #7 Gepost op: 2011-07-25, 22:38:27 »
Dank voor het antwoord,Piet.Ik ben nog niet zover dat ik het tenvolle begrijp maar de gebruiksaanwijzing moet ik nog verder doornemen en dan komt het wel
Herman

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:stopmarkering
« Reactie #8 Gepost op: 2011-07-26, 19:01:33 »
Voor de treinliefhebbers die nog niet zo ervaren zijn met traincontroller

Eerst nog even een uitleg hoe je een extra stopmelder maakt die voor een bepaalde trein(rit) is bedoeld die bv in het midden in een blok moet stoppen.
Ik neem even noord 3 als voorbeeld zie bijlage
Maak daar een extra stopmelder bij en geef een afstand op, in het voorbeeld 50cm
Klik met de linker muisknop op deze stopmelder en er komt een nieuw venster en ga naar bedingingen en ga dan naar zugfahrten en zoek de autotreinrit waarvoor deze extra stopmelder bedoeld is (in het voorbeeld neem ik even Autotrain2) en voeg deze toe (Hinzufügen) en nu geld de voorwaarde dat de extra stopmelder allen bedoeld is voor deze autotrain 2 rit
Als het nu goed is dan zal deze rit dan ook na 50 cm stoppen

Als je alles netjes en soepel wilt laten lopen dan heb je ook nog een remmelder nodig voor deze treinrit
en zeker niet te vergeten dat de trein wel gecalibreerd moet zijn (eiken)

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2011-07-26, 19:28:11 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders