Auteur Topic: Draaischijf icm traincontroler  (gelezen 11447 keer)

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Draaischijf icm traincontroler
« Gepost op: 2011-10-12, 21:03:24 »
Ik heb een draaischijf van Fleischmann en deze gekoppeld aan  de turncontrol van Fleischmann.
Nu wil ik het geheel door TC gold laten aansturen.
In de demomodus op het scherm, werkt het zoals het moet.
ik moet echter comuniceren met de turncontrol.
wie weet hoe dit moet, ik moet een adres (of meerdere adressen) invoeren om het geheel digitaal aan te sturen
Ik heb adres 200 en ook 201 geprobeerd, maar dit werkt maar gedeeltelijk.
Wie heeft er ervaring mee
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re:Draaischijf icm traincontroler
« Reactie #1 Gepost op: 2011-11-13, 16:23:25 »
Het antwoord is inmiddels door Piet opgegeven.
Het blijkt zo te zijn dat de turncontrol het adres 205 moet hebben ipv de 201 die door de gebruiksaanwijzing van Turncontrol wordt opgegeven
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Draaischijf icm traincontroler
« Reactie #2 Gepost op: 2011-11-14, 20:22:02 »

Een aanvulling op het antwoord van Nico

Zoals Nico al aangaf moet het adres in traincontroller 205 zijn voor de turncontrol die de draaischaaf aanstuurd.
De turncontrol is door Fleischman een aantal jaren geleden ontworpen voor samen met de twincenter de draaischijf aan te sturen, De twincenter maak gebruik van loconet maar Roco heeft een ander systeem namelijk Roco net en daar zit het verschil.
Zoals al vaker is voorgekomen bij gebruik van de Multimaus of lokmaus dat de startpositie verschillend zijn t.o.v. roco en loconet, er zit een verschil van 4 in, de multimaus is lager in frequentie.
Als je nu bij gebruik van wisseladressen (daar werkt de turncontroller mee) er 4 bij op tel dan komt het weer overeen vandaar dat het in dit geval niet 201 moet zijn maar + 4 en dat is 205.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders