Auteur Topic: Traincontroller + Street  (gelezen 13057 keer)

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Traincontroller + Street
« Gepost op: 2011-11-21, 13:29:31 »
Collega's

Met ingang van 18-11-2011 is een nieuwe aanvulling op trancontroller,
Traincontroller + Street.

Dit is een programma dat bedoeld is om samen met voor de treinen daarnaast ook je auto's te kunnen laten rijden via het beeldscherm.
Dit programma werkt alleen samen met de nieuwste update van Traincontroller versie 7.0 F5

Het programma kost €89.00 en kan eerst kosteloos gebruikt worden voor een tijd van 30 dagen, dit zijn echte dagen voor de tijd dat je het niet gebruikt zijn dat dan geen verloren dagen. Dus als je het maar 1x in de week gebruik dan kun je daar 30 weken mee vooruit.

Bij gebruik van het programma +street dan komt er in Trainprogrammer een icoontje in de bovenst balk en die moet aanklikken.

Je kunt daar dan straten meet tekenen enz wat je allemaal nodig hebt voor het rijden met auto's
Heb het zelf nog niet geprobeerd dus ik weet daar het fijne nog niet van.

Eerst maar eens een poging wagen om de handleiding te vertalen en dan kom ik er inhoudelijk nog wel op terug.

Bijgevoegd een voorbeeld van de demo.

Niet voor de bronz versie.

Veel succes.


GR piet
« Laatst bewerkt op: 2011-11-26, 20:54:19 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re:Traincontroller + Street
« Reactie #1 Gepost op: 2011-11-22, 23:05:04 »
Hallo Piet,
Ik heb even naar het programma gekeken, wat mij opvalt is , dat het ontworpen is als een treinprogramma.
Het werkt net zoals TC met blokken met als gevolg dat er maar 1 auto per blok kan rijden.
Het lijkt me dus lastig om de werkelijkheid na te bootsen, zoals in rij voor een stoplicht of overweg staan of om in een file te staan. Of je moet heel veel kleine blokjes maken van bijv 20 a 25 cm lang
Een treinrit wordt bepaalt door de rijdienstleider, maar een auto door de auto zelf.
Ook het tekenen is niet zo eenvoudig. Hoe je een overweg  in een blok moet maken ben ik nog niet uit.
In het voorbeeld wordt het tussen 2 blokken gemaakt.
Ik hoor graag wat anderen ervan vinden
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Traincontroller + Street
« Reactie #2 Gepost op: 2011-11-23, 13:53:56 »
Hallo Nico,

Ja het is ontworpen vanuit het treinprogramma en om een situatie voor een stoplicht na te bootsen daar had ik ook al aan gedacht maar geen oplossen tot nu toe.
Mogelijk kan het in jouw geval wel, ik denk dan aan b.v dat jouw auto's op elkaar reageren als ze te dicht bij elkaar komen en dan stoppen,  door nu in de blokken in te voeren dat er in een bezet blok mag worden ingereden zou het mogelijk wel kunnen?, is maar een idee.

Het tekenen valt wel mee dat is even oefenen, ben er nog niet uit en moet nog eens het geheel beter bekijken, voorlopig wacht ik nog even met kopen.

Overigens als het storend is dat alle en te veel blokken in het zicht staan op de hoofdbaan, dan kun je dit uitschakelen en b.v. alleen de blokken aangeven die bezet of gereserveerd zijn, in het scherm voor zugfahrten bijven ze wel alle maal zichtbaar.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2011-11-23, 14:23:43 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re:Traincontroller + Street
« Reactie #3 Gepost op: 2011-11-23, 22:39:27 »
Hallo Piet
Heb jij enig idee hoe je de blokken in street moet voorzien van stroomdetectie, of een andere vorm van terugkoppeling.
Als je een rijdraad of magneetband toepast zal je toch iets anders ook moeten aanbrengen wat stroom voert o.i.d.
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Traincontroller + Street
« Reactie #4 Gepost op: 2011-11-23, 22:42:58 »
Nico,


Ik denk met reeds contacten en een magneetje onder auto net zo iets als in het begin met rocomotion


Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Henk T.

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
Re:Traincontroller + Street
« Reactie #5 Gepost op: 2011-11-24, 17:07:18 »
Ik heb er geen verstand van maar wat zouden jullie denken als je hele korte blokjes maakt. De auto's zijn immers geen treinen.
Kost misschien wel wat bezetmelders.

Hetis maar een idee.

Groet Henk

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Traincontroller + Street
« Reactie #6 Gepost op: 2011-11-24, 20:12:33 »
Henk,

Klopt kort blokjes maken zou een oplossing zijn, heeft Nico ook al aangegeven, maar zoals je al aangaf het kost wat meer bezetmelders.
De reedscontacten en magneetjes in het vorige bericht zijn dan ook bedoeld om de blokken te detecteren, je hebt immers geen draden (rails) die naar de auto's om de bezetmelders via stroomdetectie te activeren

Voor een eerste indruk doe ik er een afbeelding bij, hierin zijn alleen de blokken te zien die bezet zijn of rereserveerd

Er is zelfs een rotonde in gemaakt, kost wel 8 wissels (aandrijvingen). 5 stuks staan op afbuigen en 3 rechtdoor rond de rotonde


Dit is een willikeurig voorbeeld en daar kan nog veel bij of aan worden veranderd.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2011-11-26, 20:52:50 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders