Auteur Topic: Print screen  (gelezen 19067 keer)

Offline Spar

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 77
  • Waardering: 0
Print screen
« Gepost op: 2011-11-27, 21:59:40 »
Hallo

Om een situatie uit te leggen wil ik eerst iets laten zien.
Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik een bepaald stuk van mijn baan kan kopiëren?

Met dank.

John
Digitrax DCS200, 8Amp. BLD168
DS64, PM42, BD4, SE8C
Win7pro, RR&Co Gold 10,0
Swiss Railroad N-Spoor
Z21 Black van N naar H0 spoor Roco

Offline Santerdam

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 53
  • Waardering: 0
Re:Print screen
« Reactie #1 Gepost op: 2011-11-27, 22:31:29 »
John,

Mogelijk kan ik je helpen, maar ik weet niet hoe het 'bepaald stuk' van je baan er uit ziet. Heb je het op een of andere manier getekend ? potlood en papier of op de PC ? of staat de geboeuwde baan in de hoek van je kamer ?

Kortom, vertel even iets meer .....

Sander

GerardWassink

  • Gast
Re:Print screen
« Reactie #2 Gepost op: 2011-11-27, 22:38:35 »
Dag John,

Omdat je je vraag plaatst in de categorie TrainController neem ik aan dat je kopiëren in het programma bedoelt.

Je schakelt Edit mode in, dan kies je het pijltje om te kunnen selecteren.

Dan klik je op een hoek van de rechthoek die je wilt kopiëren.

Je wijst naar een hoekje van het geselecteerde vierkantje en je trekt dat uit tot de hele te kopiëren rechthoek omsloten is.

Nu kun je de rechthoek die geselecteerd is met Ctrl-C oppakken.

Klik op de plek waar je een kopie wilt hebben met je muispijl.

Druk nu op Ctrl-V.

Als het goed is heb je nu een kopie van het als eerste geselecteerde baangedeelte.

Gerard

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Print screen
« Reactie #3 Gepost op: 2011-11-28, 10:02:57 »
Hallo John

Omdat je in je bovenschrift heb staan Print screen neem ik aan dat je bedoeld dat je een afdrukje van een gedeelte van de banenplan wilt laten zien, Gerard bedoeld een gedeelte van het programma dat je ergens anders wilt zetten, den ik,  Geef maar aan wat bedoeld.

Maak een Print schreen door op de Shift en de Print Schreen knop te dukken, open dan een teken programma bv Paint en druk daar dan op Ctrl en de v knop en dat staat het schermafdruk in Paint, selecteer dan het gedeelte dat je wilt laten zien en sla dit op in een jpg bestand, daar na kun je in Dutchroco bij bericht dit jpg bestand bijvoegen door de optie Extra optie aan te klikken en bij bladeren deze op te zoeken en toevoegen en dan verzenden.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2011-11-28, 10:05:34 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

GerardWassink

  • Gast
Re:Print screen
« Reactie #4 Gepost op: 2011-11-28, 11:16:26 »
Wat een mogelijkheden, en dat op basis van één vraag...  ;D

Ik hoop dat het juiste antwoord er tussen staat!

Gerard

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Print screen
« Reactie #5 Gepost op: 2011-11-28, 14:39:05 »
Gerard,

Er zijn vele wegen die naar Rome lijden.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Spar

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 77
  • Waardering: 0
Re:Print screen
« Reactie #6 Gepost op: 2011-11-28, 22:38:25 »
Hallo Piet, Gerard en Sander,

Als eerste bedankt voor het antwoorden, maar ik bedoel dat wat Piet aangeeft.
Ik heb een vraag en die wil ik door middel van een printscreen stellen, nu kan ik aan de slag om het te proberen.

Als dit lukt dan zie je de vraag van zelf tegemoet.

M.v.g. John 
Digitrax DCS200, 8Amp. BLD168
DS64, PM42, BD4, SE8C
Win7pro, RR&Co Gold 10,0
Swiss Railroad N-Spoor
Z21 Black van N naar H0 spoor Roco

Offline Spar

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 77
  • Waardering: 0
Re:Print screen
« Reactie #7 Gepost op: 2011-11-28, 22:55:31 »
Hallo Piet Gerard en Sander,

Ik denk dat ik het gevonden heeft, als het is gelukt dan het volgende.
Ik wil de seinen in spoor 1 aangegeven werkend links om of rechts om over de wissels maken als ik naar de op volgende blokken rijdt, kan iemand mij dit door middel van screenshots weergeven?

Bij voorbaat mijn dank.

M.v.g. John
« Laatst bewerkt op: 2011-11-29, 09:56:49 door Take-N-Train »
Digitrax DCS200, 8Amp. BLD168
DS64, PM42, BD4, SE8C
Win7pro, RR&Co Gold 10,0
Swiss Railroad N-Spoor
Z21 Black van N naar H0 spoor Roco

Offline Santerdam

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 53
  • Waardering: 0
Re:Print screen
« Reactie #8 Gepost op: 2011-11-29, 10:14:36 »
John en anderen,

Als je regelmatig een printscreen wilt vastleggen, kan ik je aanbevelen even te kijken naar http://www.gadwin.com/printscreen/

Dit programma kan je helpen makkelijk printscreens te maken van het hele scherm, een geheel venster of een geselecteerd deel van een venster. Verder kun je opgeven welke resolutie je wilt hebben, kun je de afmetingen aanpassen (herschalen) en mag je opgeven in welke folder het plaatje moet komen. Daarmee bespaar je dus de tussenstappen via MS-Paint.
Oh ja, het programma is gratis en geen gezeur of reclame om over te stappen naar een betaalde versie. Het programma bestaat al langere tijd en heeft regelmatig uitbreidingen. Gewoon een keurig programma.

Sander

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Print screen
« Reactie #9 Gepost op: 2011-11-29, 12:41:22 »
Hallo John

Ik heb in een pdf bestand een klein opzetje gemaakt hoe je een sein moet invoeren.
Kijk maar eens of dit duidelijk en voldoende is, anders moet je het maar laten weten..


pdf bestand bijgevoegd

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Spar

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 77
  • Waardering: 0
Re:Print screen
« Reactie #10 Gepost op: 2011-11-29, 19:47:24 »
Hallo Piet,
Bedankt voor de veelzijdige uitleg, als ik in het blok en op de rails een sein plaatst dan krijg ik een melding bij Dr. Railroad dat er twee seinen zijn met het zelfde adres is dit de bedoeling?

Ik heb een andere afbeelding er bij gedaan voor hoe je een trigger in steld, als je mij een richting op kan verwijzen dan zou ik je zeer dankbaar zijn.

M.v.g. John
Digitrax DCS200, 8Amp. BLD168
DS64, PM42, BD4, SE8C
Win7pro, RR&Co Gold 10,0
Swiss Railroad N-Spoor
Z21 Black van N naar H0 spoor Roco

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Print screen
« Reactie #11 Gepost op: 2011-11-29, 20:42:10 »
Hallo John

Dat er twee seinen op hetzelfde adres staan kan ik zo niet zien, ik denk dat het niet zou moeten, kun je eens nakijken of er nog ergens op je baan een wissel is met een van de twee zelfde adressen

Het instellen van de trigger (schakelaar), Bij de linker rode omlijning Affected Stade geef je aan bij welke toestand (in dit geval groen) dat de schakelaar iets moet doen.
In dit geval kleine rode omlijning worden de wissels in de positie gezet zoals aangegeven.
Kan zo niet zien of dit wel de juiste methode is om het zo te doen, je geeft hierbij een stand van de wissels aan en een weg die de trein moet volgen en dat kan wel een niet stromen met de opgegeven weg bij een autotrain rit, ik denk dat je dan beter er een baanwachter bij kan plaatse (vlagje ) die de zaak moet controleren en daarbij kun je dan aangeven wat zijn toestand is en wat hij moet schakelen en onder welke voorwaarde en ook nog onder welke operaties (bv bij welke treinrit)



Gr Piet 
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Print screen
« Reactie #12 Gepost op: 2011-11-29, 21:25:53 »
John.

Mogelijk kun je een iets grotere schermafdruk (dat er meer op staat) maken en even aangeven wat je met de trigger wilt doen, dat kan makkelijker zijn, iets meer overzicht en watde bedoeling is.
Ik vindt het zelf nog een beetje onduidelijk om het goed te beoordelen

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Spar

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 77
  • Waardering: 0
Re:Print screen
« Reactie #13 Gepost op: 2011-11-29, 22:28:46 »
Hallo Piet,

Bedankt voor je geduld, ik heb er een voorbeeld van mijn gehele baan bij gedaan, de route is een stukje dat de trein gaat afleggen.
start van perron 1.

Er moet bij mij een kwartje vallen voordat ik begrijp hoe ik de trigger moet aangeven en wat een vlagman moet aangeven voor de acties die uitgevoerd moeten worden.

M.v.g. John
Digitrax DCS200, 8Amp. BLD168
DS64, PM42, BD4, SE8C
Win7pro, RR&Co Gold 10,0
Swiss Railroad N-Spoor
Z21 Black van N naar H0 spoor Roco

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Print screen
« Reactie #14 Gepost op: 2011-11-30, 18:26:39 »
Hallo John,

Ik heb weer iets in elkaar gezet in een pdf bestand, bijgevoegd
kijk maar een of hiermee het kwartje wil vallen

Lukt het niet dan hoor ik het wel

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders