Auteur Topic: Peco kruiswissel  (gelezen 13289 keer)

Offline Spar

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 77
  • Waardering: 0
Peco kruiswissel
« Gepost op: 2012-06-05, 20:46:22 »
Hallo,

Ik heb een vraagje i.v.m. het kruiswissel van Peco, als deze alle vier afbuigend staat dan is er kortsluiting, is het mogelijk om met vlagmannetjes dit te voorkomen, zo ja hoe moet ik dit dan zien.
Het zou mooi zijn als de wissel terug naar recht gaat als de tegenover wissel gaat afbuigen.

Ik hoor het graag.

M.v.g. John 
Digitrax DCS200, 8Amp. BLD168
DS64, PM42, BD4, SE8C
Win7pro, RR&Co Gold 10,0
Swiss Railroad N-Spoor
Z21 Black van N naar H0 spoor Roco

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.251
  • Waardering: 28
    • home page
Re:Peco kruiswissel
« Reactie #1 Gepost op: 2012-06-05, 20:58:15 »
Hallo John,

Ik ken de Peco kruiswissel (dubbele kruiswissel ?) niet maar ik denk dat je dit met de instellingen voor de wissels moet oplossen.
Dit kun je doen bij de eigenschappen van de wissel en dan de aansluitingen, de rode en groen vierkantjes.
Je gebruik voor de kruiswissel wel 3/4 aantal contacten zodat de tegenovergestelde stand ook geschakeld wordt als je bv de rechtdoorstand gebruikt.


Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Henk T.

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
Re:Peco kruiswissel
« Reactie #2 Gepost op: 2012-06-11, 18:06:24 »
John bedoel de scorisso of wel schaarwissel van peco?
Je moet dan een aantal extra's doen bij bedingungen, in de duitstalige versie. Dit kan je ook in iedere andere situatie gebruiken, b.v. met kruisingen die ook wel eens iets dergelijks nodig hebben.
Je roept de eerste aandrijving op en dan ga je naar bedingungen en hier geef je op welke wissel er een andere stand dient te hebben. Als ik even tijd heb zal ik een volledig schema opstellen zoals ik het gedaan heb.
Je moet ook het middenstuk mee schakelen is nog een hele puzzel.

Mocht het met deze info al lukken succes.

Groet Henk

Offline Henk T.

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
Re:Peco kruiswissel
« Reactie #3 Gepost op: 2012-06-11, 18:25:49 »
John ik was iets te snel, het gaat namelijk in de wisselstraat.
Alleen ben ik aan het zoeken in mijn instellingen en zie deze na de up-grade niet direct terug.

Groet Henk

Offline Spar

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 77
  • Waardering: 0
Re:Peco kruiswissel
« Reactie #4 Gepost op: 2012-06-13, 18:51:13 »
Hallo Henk,

Bedankt voor de aandacht, elektrisch heb ik het wel voor mekaar maar als de wissels allen op afbuigen staat dan krijg ik kortsluiting.
Als je voor mij een instelling heb hoe ik het verder moet instellen als de trein er in het geheel over is dan zou ik het zeer op prijs stellen.

M.v.g. John
Digitrax DCS200, 8Amp. BLD168
DS64, PM42, BD4, SE8C
Win7pro, RR&Co Gold 10,0
Swiss Railroad N-Spoor
Z21 Black van N naar H0 spoor Roco