Programma's > TrainController Gold

blokken reserveren

<< < (2/9) > >>

GerardWassink:
Op mijn baan gebruik ik 'critical sections' naar volle tevredenheid op die plekken waar dat nodig is. Dat heeft het voordeel dat op de rest van de baan de default instellingen van kracht blijven.

brendo:
Hoi Gerard en Piet,

Bij mijn weten reserveert TC standaard 2 blokken vooruit maar zal de door jullie aangewezen tips eens doornemen.
Ik zal het eens uit gaan zoeken wat handiger is, de 2 standaard blokken instellen naar meerdere of dat ik er critical sections van ga maken.
Gezien het feit dat dit stukje pendelbaan midden in mijn lay-out ligt lijkt mij het laatste veiliger.
Bedankt voor jullie reactie, wordt vervolgd!

Groeten Bren

GerardWassink:
Bren,

Ik denk dat je gelijk hebt, bovendien zijn de TC default instellingen er niet voor niks. Daar is goed over nagedacht.

Afwijkingen van deze algemeen geldende regels moet je volgens mijn bescheiden mening niet baseren op dit soort uitzonderingen, die kun je beter oplossen op de plek waar het echt nodig is.

Het is net als in het bedrijfsleven, je maakt geen beleid op uitzonderingen, maar op het gemiddelde.

Gerard

P.Heinst:
Bren,

je zou ook eens kunnen kijken naar de volgende instelling.

van een treinrit de gehele rijweg compleet reserveren, de trein zal dan pas starten als de gehel rijweg bij de start kan worden gereserveerd, dus vrij is.
zie afbeelding, in het Duits

Gr Piet

brendo:
Hallo Piet,

Ik weet niet welke versie TC jij gebruikt maar kan deze optie niet vinden in TC gold 7.0. Ik gebruik dan wel de Engelse versie maar dat mag niet uitmaken.
Wel is het zo dat ik op deze wijze wel verder ben gekomen en gezocht heb. Ik kan bij de optie "looking ahead" aanvinken hoeveel blokken ik vooruit kan kijken......(standaard staat dit op "smart look ahead")

Ik moet zeggen dat ik na uitvoerig testen allerlei treinen heb laten rijden in de - virtuele modus - er tevreden mee ben. Treinen wachten keurig op elkaar en gaan pas rijden als de gehele route vrij is. Als er op de route van A > B een inhaalspoor zit pakken ze het goed op en passeren zij elkaar. Wel is het zaak de routes hierop aan te passen zodat ze eventuele alternatieve routes of vluchtwegen hebben.

Kortom ben ik weer een stap verder in de wereld van TC!
Dank voor jullie meedenken en er zullen vast nog wel meer vragen komen..... ;)

n.b. wordt de TC Wiki regelmatig geupdated?

Groet Bren

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie