Programma's > TrainController Gold

switchpilot 3 servo

<< < (6/6)

vanslambrouckr:
Hallo
Het probleem zit bij de omcirkelde 3weg wissel.
Het gebeurt vaak dat bvb een route naar de het bovenste spoor gepland is, maar de trein rijdt naar het onderste spoor.
Wanneer dit voorvalt controleren wij de stand van de 3weg wissel, en in sommige gevallen staat deze in de juiste stand, maar reed de trein toch mis. In andere gevallen staat de 3 weg wissel mis.

Omdat de wissel soms juist staat dacht ik dat het een probleem met de wissel zou zijn, en wij hebben er reeds een servo ingebouwd ipv een wisseldecoder, in de hoop dat dit het probleem zou oplossen, maar blijkbaar niet.

Hopelijk is dit duidelijk genoeg

P.Heinst:
Hoi Rik.
Ik ben nog niet boven geweest om te kijken, maar je schrijft een servo of een wisselaandrijving maar bij mijn weten (en nu weet ik van marklin niet zo veel) is het zo dat je bij één drieweg wissel  2 wissel aandrijvingen nodig hebt, het zijn 2 wissels in een

Dus mijn vraag heb je twee aandrijvingen of een op de wissel zitten.
Zal straks eens bij msrklin kijken dan leer ik ook weer wat.
Gr Piet

vanslambrouckr:
We hebben 2 servos ingebouwd in de 3 weg. Als we via traincontroller het schakelen testen, werkt dit goed. Enkel bij het geautomatiseerd rijden doet het probleem zich voor.

P.Heinst:
Rik

kijk eens naar de rode en groene stippen bij de  instellingen en kijk of de stand van de wissel op het scherm en op de baan met elkaar overeen komen en anders de groene en de rode wisselen bij de stand die niet goed is
Wat mij opvalt is dat je bij de twee onderste rode geen groen bij hebt staan, zet daar ook groen bij of soms een rode maar er moet wel iets aangegeven worden, nu zijn ze niet geactiveerd

vanslambrouckr:
Hallo,
Het lijkt opgelost te zijn met het wijzigen van die stippen zoals je voorstelde. Enorm bedankt !

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie