Programma's > TrainController Gold

switchpilot 3 servo

<< < (2/6) > >>

vanslambrouckr:
Hallo,

Ik heb intussen de baan gemaild naar jouw email adres

mvg,
Rik

P.Heinst:
Rik,
Ik heb het plan ontvangen, in de loop van de dag even bekijken
Gr, Piet

P.Heinst:
Dirk,

zoals je wet werk ik niet met Marklin maar zal het proberen, als er iets is wat wel kan met MM dan hoor ik het wel

Aller eerst valt mij inderdaad op dat er twee maal adres 4 is vergeven en een maal MM en een maal Dcc maar moet je dan nit bij Dcc ingeven dat je gebruik maak van het lenz systeem dat jij ook  bij de inrichting hebt ingevoerd. Rode cirkel
De kruiswissel die je hebt ingevoerd zijn dat werkelijk enkelvoudige kruiswissel of moeten dat dubbele kruiswissels zijn.
In de blauwe cirkel  heb je de sporen laten kruisen, zijn dat gelijkvloerse kruisingen of zijn dat ongelijkvloerse kruisingen, in beide gevallen moet er anders getekend worden, in de grote onderste cirkel heb ik als voorbeeld een ongelijk vloerse kruising getekend, deze kun je draaien bij het tekenen,
Laten we hier maar een begin mee maken, hoor graag jouw bevindingen

Gr Piet

vanslambrouckr:
Hallo,

Ik heb geprobeerd om servo wissel nummer 4 op Lenz te zetten.
Dan schakelt de wissel niet meer (wat logisch is volgens mij, want het is geen lenz systeem)
Als ik hem terug zet naar marklin DCC, dan schakelt wissel 4. Bij het testen van wissel nummer 4, schakelt enkel deze wissel, wat juist is.
Wanneer ik de niet-servo wissel (nummer 1 op afbeelding) test, dan schakelt wissel nummer 4 op de afbeelding mee.
nummer 1 op de afbeelding = ingesteld om MM adres 4.
De kruiswissel nummer 4 = "Doppelkreuzungsweihe marklin nummer 24624" (= dubbele kruisschakelaar).

(Jij zei: maar moet je dan nit bij Dcc ingeven dat je gebruik maak van het lenz systeem dat jij ook  bij de inrichting hebt ingevoerd.); ik heb echter niks gekoppeld aan lenz volgens mij, of dit zou toch niet zo mogen zijn)

mvg
Rik

P.Heinst:
Rik,

Citaat,
(Jij zei: maar moet je dan nit bij Dcc ingeven dat je gebruik maak van het lenz systeem dat jij ook  bij de inrichting hebt ingevoerd.); ik heb echter niks gekoppeld aan lenz volgens mij, of dit zou toch niet zo mogen zijn),
Rik ik heb niets ingevoerd bij het systeem dat staat in het banenplan dat je mij hebt toegestuurd, dat heb jij zelf gedaan althans ik niet, zie bijlage

citaat,
De kruiswissel nummer 4 = "Doppelkreuzungsweihe marklin nummer 24624" (= dubbele kruisschakelaar).
dit wissel is getekend als een enkele kruiswissel, heeft maar 2 standen en moet er 4 hebben
zie bijlage

verder veranderd het banenplan waar alle sporen over elkaar heen lopen, als het ongellijkvloerse kruisingen zijn (dus  viaduct of ) teken die dan ook  en bij gelijkvloerse kruisingen moet je het plus teken van het gleis nemen ander zal Traincontroller nooit het goede spoor keizen en dan kun je ook niet verwachten dat de wissels jijst worden geschakeld, doe dat eerst
voorbeeld erbij maar de bruggen kunnen ook anders lopen , ik weet niet hoe jij het hebt liggen dus kan ook horizontaal

werk dit eerst een uit.
Gr Piet

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie