Programma's > TrainController Gold

Remgedrag Trix Koploper (Trix 22355)

(1/2) > >>

GerardWassink:
Dag allemaal,

Onlangs heb ik TrainController Gold aangeschaft en ik ben enthousiast over de mogelijkheden ervan.

Ik heb nu verschillende treinstellen en locomotieven geijkt. Mooi proces, werkt goed.

Op mijn testlayout die ik heb aangelegd om te kunnen experimenteren, reageren bijna alle treinen goed op mijn instellingen van brake- en stop-markers. In deze layout heb ik trouwens gekozen voor "één bezetmelder is één blok". Bijna? Ja, bijna...

Een van de treinstellen is een Trix Koploper (Tix 22355), uitgerust met een Lokpilot 3.0 decoder.

Deze trein stopt consequent te vroeg (het scheelt zo'n 30cm op een gedefinieerde stop marker van 130cm). De brake markers zijn ingesteld op distance: 20cm en ramp 110cm.

Ik heb het treinstel opnieuw geijkt, maar zonder resultaat.

Iemand een idee?

PS: ik heb dit probleem vrijdag 14 mei ook al op het Freiwald forum gezet, maar nog geen antwoord ontvangen.

Gerard

P.Heinst:
Hallo Gerard,

Ik heb geen ervaring met trix. ik vermoet dat er wel eens een verkeerde instelling in de dxecoder de oorzaak kan zijn.
De ingestelde waarde voor de remvertraging is groter dan devertraging die Tc aangeeft waardoor de trein eerder stilstaat, nogmaals het is een vermoeden omdat ik de trix met lokpiloot 3.0 niet ken.

Heb voor de zekerheid jouw berichtje ook maar op het Duitse forum gezet van trainController (was Engels) mogelijk komt hier wel een reactie, even afwachten


Gr Piet

Aanvulling, heb nog even op een ander forum gekeken en daar had men ook een probleem met trix en lokpiloot 3.0, het volgende werd daar geschreven.

Ik heb ook eens even in de handleiding van de ESU Lokpilot 3.0 gekeken. Daar staat in paragraaf 6.5.1 nadrukkelijk dat deze decoder geen Trix-locs met een C-Sinusmotor ('SoftDrive-Sinus') kan aansturen. In par 11.5 staan wel enkele aanbevelingen hoe het misschien zou kunnen met een 21-polige LokPilot 3.0. Daar heb je dan speciale programmeerapparatuur voor nodig.



Ik heb dus geen idee wat er in de trix zit maar mogelijk is hier een vergelijkbaar probleem?.

Gr Piet


P.Heinst:
Hallo Gerard,

Ik heb nog even door de handleidng gebladerd en daar kom ik onder treinbeheer het volgende tegen,

Voor iedere wagen en iedere rijrichting kunnen individuele contactpunten ingesteld
worden. Deze wordt automatisch in acht genomen bij de berekening van rem uitloop
en verschoven markeringen, wanneer een treinverband van een lok geduwd wordt.

Is dit mogelijk een oorzaak dat dit nog gedaan moet worden?

Gr Piet

GerardWassink:
Ik kreeg op het Freiwald forum de suggestie om de reminstelling eerst ook nog even uit te voeren. Zie hier.

Dat zal ik eerst even proberen, daarna duik ik in jouw suggestie.

Bedankt voor het meedenken in elk geval.

dito:
Hallo Piet en Gerard
Ik zie dat gerard ook met tc bezig is en wel met de snelheid waarover ik hierbij een vraag wilde stellen.Ik zit nog maar aan blz 36  bij het rijden met bloksicherung maar mijn test trein rijdt zodanig snel dat die op het laatste stuk eigenlijk niet genoeg afremt.Mijn vraag is nu kan dit geregeld worden met een rem-stopstuk van ong 40cm of is dit te klein.Mijn testbaantje is maar 2.20m.
Herman

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie