Auteur Topic: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion  (gelezen 96885 keer)

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion
« Reactie #75 Gepost op: 2014-01-29, 21:44:08 »
Ik heb even een 'tussenvraagje'. Zat daarstraks te denken, ik heb ook nog de Roco 61196 wisseldecoders, kunnen die in Rocomotion/Traincontroller worden ingepast? Een simpel ja (indien) volstaat, zoek ik later wel uit hoe ed.
Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.251
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion
« Reactie #76 Gepost op: 2014-01-29, 21:49:40 »
Martijn,

deze is goed te gebruiken met de wisselaandrijving 61195, hij is er zelf voor gemaakt.
Wordt niet zoveel gebruik omdat het een dure oplossing is maar wel gemakkelijk te gebruiken,
 voordeel je hebt geen draden nodig.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2014-01-29, 21:51:47 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion
« Reactie #77 Gepost op: 2014-02-01, 20:26:31 »
Piet,

Vandaag weer eea kunnen doen. Het baantje is klaar maar nu alles nog aansluiten. In de serie "Rocomotion voor Dummys" een volgende vraag :-)
Zie plaatje A; is het juist dat ik bij 1 en bij 2 deze draden op de ringleiding mag/moet aansluiten?
Zie plaatje A+B; de meegeleverde kabel met 10787 dient bij 3 in geplugt te worden?

Wanneer een en ander aangesloten is moet ik dus de gehele baan, er van uitgaande dat er geen storingen zijn, kunnen rijden? En daarna simpelweg met Rocomotion starten....

Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.251
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion
« Reactie #78 Gepost op: 2014-02-01, 21:01:23 »
Martijn,

klopt 1 en 2 op de ringleiding of van de centrale daar komt de ringleiding ook vanaf.

en 3 op de terugmeldbus, feedbackbus.

dus goed zo

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion
« Reactie #79 Gepost op: 2014-02-01, 21:09:20 »
Prima, bedankt Piet!
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion
« Reactie #80 Gepost op: 2014-02-05, 21:16:34 »
Goede avond,

Even een praktische vraag; over het aansluiten van GBM-8 aan elkaar en op ringleiding. De 0,14 draden dienen bij de GBM-8 ten behoeve van "J" en "K" samengevoegd te worden. Wat is wijsheid, met kroonsteentjes? Of solderen?
Kroonsteentjes zijn storingsgevoeliger maar deze dikte draad blootleggen en vervlogens solderen vind ik slordig en kwetsbaar, wat word over het algemeen gedaan?

Goed, alles is aangesloten. Nog eens alles op spanning nagelopen, alles klopt. Loc op het baantje gezet en netjes laten rijden. Gaat prima behalve in zeg maar de helft van de gedetecteerde secties die half door ringleiding half door GBM8 gevoed worden. Is dit normale gang van zaken omdat er nog niet geprogrammeerd is of ligt hier ergens een probleem?

Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion
« Reactie #81 Gepost op: 2014-02-05, 23:04:06 »
Wat dacht je van krimpkous
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion
« Reactie #82 Gepost op: 2014-02-06, 00:06:39 »
Ja, krimpkous, ben ik inmiddels op gewezen, ga ik ook uitproberen later.

Piet, heb jij nog een visie over mijn 2e opmerking?
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.251
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion
« Reactie #83 Gepost op: 2014-02-06, 11:27:35 »
Martijn,

Voorzover ik begrijp wat je bedoeld dan is er geen probleem en met het werken, heeft niets te doen met het programmeren.

Als je maar een 10787 van roco in gebruik hebt dan hoef je niet te programmeren, nieuw staan deze altijd op adres 1 en dat is de eerste vanaf de centrale, bij meerdere 2e of 3e enz. of als hij al eens gebruik is en een ander adres heeft dan moet je deze programmeren


Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion
« Reactie #84 Gepost op: 2014-02-06, 12:13:11 »
Piet,

Okay, dus ik kan vanavond gewoon beginnen in Rocomotion van voor af aan, stap voor stap en baantje gaan inprogrammeren.

Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion
« Reactie #85 Gepost op: 2014-02-07, 22:30:33 »
Piet, mensen....
Er gaat een wereld voor me open :-)
ronduit geweldig besturing via pc!
allez, t is nog maar een begin, tot later.
gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.251
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion
« Reactie #86 Gepost op: 2014-02-08, 13:58:45 »
Martijn,

Fijn dat het zo goed gaat met de vooriutgang,
Ongetwijfeld ontdek je nog vele mogelijkheden en dan te bedenken dat rocomotion maar de eenvoudigste mogelijkheden heeft, voor de toekoms met eventueel traincontroller zijn de mogelijkheden vrijwel onbeperkt.

succes verder en we horen wel hoe het verder verloopt.

Gr Piet

Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion
« Reactie #87 Gepost op: 2014-02-08, 23:24:10 »
Hallo Piet,

Precies, ja ik zag hier van te voren toch wel tegenop maar ik moet zeggen dat het me alleszins is meegevallen. Maar zo'n oefenbaantje is wel een goede keuze geweest. Computergestuurd, ik ben helemaal enthousiast geworden. Vandaag helaas geen tijd gehad om verder te gaan maar morgen is er weer een mooie dag. Jullie horen van me en tot zo ver bedankt voor de support.

Groeten,
Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion
« Reactie #88 Gepost op: 2014-02-09, 11:57:55 »
En gewoon even ter illustratie  :) Het is een rommeltje maar het werkt allemaal wel!
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

GerardWassink

  • Gast
Re: Experimenteerbaantje tbv Rocomotion
« Reactie #89 Gepost op: 2014-02-09, 12:09:02 »
KIJK!!!!

Dat is nou precies wat ik met een experimenteerbaantje bedoel!
Alles in het zicht, alles onder handbereik, lekker prutsen tot je alles snapt!

Dat doe je goed Martijn! Goed om te zien man, leuk dat je er zoveel lol in hebt...

Tipje: maak iets meer ruimte op je ringleiding als je wilt solderen, dat stinkt wat minder (ik maak meestal even drie tot vijf centimeter bloot).
Zoals jij het doet kan het volgens mij bijna niet anders of je smelt nu ook wat plastic van het isolatiemateriaal...  ;)

Gerard