Auteur Topic: Vraag :Inhaalblok wordt bijna niet gebruikt....  (gelezen 3173 keer)

Offline EdwinB

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 6
  • Waardering: 0
Vraag :Inhaalblok wordt bijna niet gebruikt....
« Gepost op: 2016-11-26, 20:14:09 »
Ik heb in mijn layout een aantal inhaalsporen maar TC  gebruikt deze amper waardoor de throughput ( wat tegelijk rijdt )van het aantal treinen laag is naar mijn mening.
Situatie is dat mijn spoor in twee richtingen wordt bereden en enkelspoor is. Tussen alle inhaalsporen zit maar 1 blok. Ik bemerk dat TC  regelmatig verder dan het inhaalblok reserveert waardoor wachttijden elders naar mijn mening te lang zijn. Treinen kunnen van beide kanten aankomen rijden want het inhaalspoor zou er voor moeten zorgen dat er geen deadlock komt want je kunt er passeren.
Ik heb de optie look ahead in de schedules al eens op 1 gezet maar dat gaf geen goed resultaat.....zie ik iets over het hoofd?

GerardWassink

  • Gast
Re: Vraag :Inhaalblok wordt bijna niet gebruikt....
« Reactie #1 Gepost op: 2016-11-26, 20:39:02 »
Wat je zou kunnen doen om te forceren dat beide sporen worden bereden is het linkerspoor (in de rijrichting) afsluiten voor entry in die rijrichting. Dat zal tot gevolg hebben dat je treinen op de inhaalsporen altijd 'rechts houden'.

GerardWassink

  • Gast
Re: Vraag :Inhaalblok wordt bijna niet gebruikt....
« Reactie #2 Gepost op: 2016-11-26, 20:39:58 »
(en natuurlijk stel je dan ook voor de afbuigende wissels een snelheidsbeperking in)...  ;)

Offline EdwinB

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 6
  • Waardering: 0
Re: Vraag :Inhaalblok wordt bijna niet gebruikt....
« Reactie #3 Gepost op: 2016-12-03, 20:03:14 »
Dank! Opgelost