Auteur Topic: rem generator  (gelezen 8173 keer)

Offline henk van deutekom

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 15
  • Waardering: 0
rem generator
« Gepost op: 2014-02-20, 19:51:19 »
goedeavond
is er iemand die mij kan vertellen wat e.v.t. de reden kan zijn waarom de remgenerator niet werkt als hij samen met de signaalmodulle van roco zit aan gesloten via het boekje wat bij de remgenerator en de signaalmodule zit
de trein zet zichzelf uit door middel van een reedcontact je hoort dan de signaalmodulen schakelen
maar de trein stop abrubt terwijl de remgenerator ook zit aangesloten
nu zit er geen verschil tussen of de remgenerator wel of niet is aangesloten
ook word de remgenerator warm
en er staat in de beschrijving dat de lichten van de trein blijven branden maar de lichten gan ook uit het is net of het baanvak zonderspanning komt als de signaalmodule word geschakelt
en als je het weer inschakelt heeft de trein 3 sec tijd om uit het baanvak te komen kan iemand mij helpen a.u.b.

GerardWassink

  • Gast
Re: rem generator
« Reactie #1 Gepost op: 2014-02-20, 19:58:02 »
Beste Henk,

Als je geholpen wilt worden moet je ons echt wat meer informatie geven en preciezer beschrijven wat je en hoe je jouw spullen hebt aangesloten. Merk en type van de verschillende betrokken apparaten en modules zijn wel het minste.

Het gebruik van hoofdletters en leestekens is ook aardig meegenomen trouwens.  ;)

Gerard

Offline henk van deutekom

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 15
  • Waardering: 0
Re: rem generator
« Reactie #2 Gepost op: 2014-02-20, 20:07:05 »
als eerste alle spullen zijn van roco het gaat om de signaalmodule  nr 10777 en remgenerator 10779 en de reedcontacten zijn ook van roco ik heb het aangesloten via het boekje afbeelding 6 dat bij beide aparaten zit alleen krijg ik niet voor elkaar om het boekje te scannen en hem als afbeelding er bij te doen
en wat die hoofd letters en zo betreft schrijven en werken met de compuer is niet mij sterkste kant en denk altijd maar zo als het te lezen is word het begrepen
m.v.g. henk

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: rem generator
« Reactie #3 Gepost op: 2014-02-20, 20:41:13 »
Henk,

Even maar eerst een vraagje, Heb je het stuk rails dat gebruikt wordt om te remmen aan beide zijde aan beide kanten geisoleerd (kunstof rails verbinders)
Heb je de aansluitingen Jen K  (2x) op de 10777 goed aangesloten, de out gaat naar de rails en de AMP gaat naar de versterker of booster.
En bij beide de J en K aan dezelfde kan van de rails zitten.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2014-02-20, 22:13:22 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline henk van deutekom

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 15
  • Waardering: 0
Re: rem generator
« Reactie #4 Gepost op: 2014-02-22, 20:12:42 »
hallo Piet
ik heb alles na gekeken en alles zit zoals u beschreef
is er soms een manier om de rembooster door te meten
want hij word ook een soort van warm
of heeft u eerst nog een andere optie
ik hoor graag van u

Offline henk van deutekom

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 15
  • Waardering: 0
Re: rem generator
« Reactie #5 Gepost op: 2014-02-26, 20:28:49 »
hallo piet weet u al iets

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: rem generator
« Reactie #6 Gepost op: 2014-02-26, 20:48:32 »
Hallo Henk,

ik ben nog niet verder gekomen, zit op dit moment een beetje druk, het hele huis figuurlijk op de kop staan.
Had waterschade in de keuken/kamer met als gevolg dat het hele parket was krom getrokken, inmiddels vervangen en geschuurd en dan komt van het een het andere, schildere, plafond, wanden enz, ben weer aan het inrichten dus de goede kant op.

maar even een vraagje van mijn kant, je schrijft aangesloten volgen fig 6, maar wat ik heb daar staat niets bij fig 6 vaneen aansluiting, kun je daar een afbeelding van maken en bij je berichtje zetten.

Zelf heb ik de remgenerator maar gebruik deze al lang niet meer sinds ik digitaal rij met de pc, kan hem wel gebruiken als tussenversterker als ik meer als 3 booters gebruik.

Moet nog een diep in de kast duiken of ik nog iets extra of andere afbeeldingen hebt van de remgeneraor, zodra ik ietsweet laat ik het weten.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2014-02-26, 21:45:30 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline henk van deutekom

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 15
  • Waardering: 0
Re: rem generator
« Reactie #7 Gepost op: 2014-02-26, 21:07:40 »
hallo piet
dat is allemaal erg vervelend om te lezen ik wens je sucses met de verdere actie's die je nog moet doen om je huis weer op orde te krijgen
ik ga proberen om er een plaatje (voorbeeld ) op te krijgen
ik weet alleen nog niet hoe ik dit moet doen om het bij mijn berichtje te krijgen zit er hier voor een icoontje op waar mee ik een plaatje kan in voeren 
m.v.g. henk

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: rem generator
« Reactie #8 Gepost op: 2014-02-26, 21:16:14 »
Henk,

Onder het invoer gedeelte voor het bericht kun je bijlage en andere opties aanklikken en dan bijlage kiezen en deze meezenden.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: rem generator
« Reactie #9 Gepost op: 2014-02-27, 13:59:47 »

Ik ben nog even onder in de kast gedoken en heb nog wat gevonden.
Kijk maar eens of je hier iets aan hebt en anders laat het weten, zijn 2 afbeeldingen uit het verre verleden.
En ook een artikel uit 2009 van Roco. bij gevoegd in een PDF bestand
Het verhaaltje is wel in het Duits maar als dat problemen opleverd, laat het dan even weten.

Mogelijk kun je het geheel een beetje vergroten zodat het makkelijker leesbaar is

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline henk van deutekom

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 15
  • Waardering: 0
Re: rem generator
« Reactie #10 Gepost op: 2014-02-27, 19:39:47 »
hallo piet
het is mij gelukt om een bestand toe te voegen '
ik heb het volgens dit voorbeeld aangesloten
maar ik ga het allemaal los maken en dan het nogmaals aansluiten
via uw voorbeeld
alvast bedankt voor alle moeite
m.v.g. henk