Auteur Topic: roco 10772 routecontroller  (gelezen 6254 keer)

Offline Piet Driessen

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 4
  • Waardering: 0
roco 10772 routecontroller
« Gepost op: 2014-04-07, 19:26:16 »
hoe kan ik de adressen van digitale geoline wissels veranderen met de roco 10772 routecontroller.
graag op een makkelijke en snelle manier zodat ik het volgen kan (hersenbloeding gehad.

alvast bedankt oudje

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: roco 10772 routecontroller
« Reactie #1 Gepost op: 2014-04-07, 19:41:52 »
Piet,

kijk eens onder digitaal algemeen en dan een bericht van 28-01-2009 daar staat een nederlandse handleiding van de route controller,

overigens gaat het met de route controller op dezelfde wijze als met een multimuis, op het juiste gewenste adres zetten en met toets waarmee je de wissels schakeld de wissel omzetten.

Kijk ook in de handleiding voor geoline wissel 61196 daar staat ook in hoe het gaat met de route controller

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2014-04-07, 19:48:43 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Piet Driessen

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 4
  • Waardering: 0
Re: roco 10772 routecontroller
« Reactie #2 Gepost op: 2014-04-07, 20:29:28 »
Sorry Piet,

ik denk dat ik het verkeerd gevraagd heb. ik heb meerde digitale wissels en wil ze ieder ( op een makkelijke manier) een ander adres geven.
nu staan ze op adres 1. dat heet programeren??

groet oudje

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: roco 10772 routecontroller
« Reactie #3 Gepost op: 2014-04-07, 20:42:51 »
Hallo oudje Piet

Ik denk dat ik het wel hebt begrepen maar het eenvoudigste is om naar de groep handleidingen te gaan en daar het bericht op te zoeken, is al een oud bericht en mogelijk moet je op de volgende pagina kijken
open dan het volgende bericht 
Handleiding geoline wissel 61196 met aandrijving en decoder NL
is een pdf bestand en die moet je eerst downloaden
kijk dan op de voorlaatste blz daar staat hoe je de decoder in de programmeerstand breng en op de laatste blz staat hoe je hem programeerd met bv de route control

Gr Piet

Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Piet Driessen

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 4
  • Waardering: 0
Re: roco 10772 routecontroller
« Reactie #4 Gepost op: 2014-04-08, 19:44:09 »
Hallo Piet,

ik heb zoals je aangaf gekeken bij handleidingen naar de wissel decoder 61196. dat gelezen en geprobeert wat er stond bij routecontrol.
fantastisch  ,ik zag er erg tegenop maar het was eenvoudiger als ik dacht. je moet de wissel als het spoor onder stroom staat , snel 5 keer met de hand
op en neer gaan en dan gaat de wissel uit zichzelf op en neer dan druk je een nummer op de routecontrol en vervolgens op de knop met het wissel-
symbool en ja de wissels doen het nu goed. heb al 5 wissels gedaan. nu de drieweg-wissel proberen.
alles gelukt door de zeer goede handleiding .

zeer bedankt Piet  van senior Piet

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: roco 10772 routecontroller
« Reactie #5 Gepost op: 2014-04-08, 19:59:45 »
Piet,

Bij een drieweg wissel zitten 2 decoders onder, deze met je gewoon per stuk programmeren, dus 2maal bij een driewegwissel.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Piet Driessen

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 4
  • Waardering: 0
Re: roco 10772 routecontroller
« Reactie #6 Gepost op: 2014-04-08, 20:01:48 »
Oke Piet

Alweer wat geleerd.
ik denk dat ik nu voor dit alles wel weet.

bedankt senior Piet

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: roco 10772 routecontroller
« Reactie #7 Gepost op: 2014-04-08, 20:10:47 »
Senior Piet.

als je de drieweg wissel met de routecontrol of andere handbediening gebruik is er geen probleem maar als de baan gaat automatiseren met de pc via rocomotion dan moet je even opletten, bij rocomotion hoef je bij een driewegwissel maar een adres in te geven en het tweede gaat vanzelf, dit is het opvolgende nummer.
het beste is dan ook om voor een driewegwissel twee opeenvolgende adresnummers te gebruiken dan is er geen probleem als bv in de toekomst overschakeld naar de pc met rocomotion, bij traincontroller  met de pc is dat probllem er niet.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders