Auteur Topic: brawa 64005 treinstel info  (gelezen 9166 keer)

Offline rickyrop

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 20
  • Waardering: 0
brawa 64005 treinstel info
« Gepost op: 2014-04-08, 21:00:01 »
Hoi ik kan een brawa treinstel overnemen mar op internet vind ik wel plaatjes en over forums in t duits en ik dus geen duit ken
Mijn vraag is of t een leuk speeltje is
« Laatst bewerkt op: 2014-04-08, 21:49:18 door rickyrop »
N spoor fleischmann picolo centraleZ21
Dwissel decoder lenz ls 100 digital plua bediening met tablet

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: brawa 64005 treinstel info
« Reactie #1 Gepost op: 2014-04-08, 23:25:43 »
Ricky,

Deze vraag is wel zeer algemeen, daar kunnen we moeilijk een antwoordt op geven, alleen maar een braw treinstel is net zoiets als ik kan een opel kopen is dat een leuke auto?
Er is wel iet meer nodig om een goed antwoordt te kunnen geven, ook van de opel zijn er vele modellen en bouwjaren.

aanvulling, zie net dat het gaat om een 64005 in de titel, ik ken deze lok niet, mogelijk iemand anders? sorry niet goed gelezen.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2014-04-08, 23:32:20 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline rickyrop

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 20
  • Waardering: 0
Re: brawa 64005 treinstel info
« Reactie #2 Gepost op: 2014-04-09, 15:13:18 »
Ja oke dat klopt bedoel meer of er meer mensen  ervaring heben met brawa en wat de functie hin heeft heb veel opgezocht in googlemaart is veel in t duits wat er t vinden is en ik absoluut geen woord duits kan lezen of schrijven en praten en verstaan of ik googlemet deverkeerde term
Gr ricky
N spoor fleischmann picolo centraleZ21
Dwissel decoder lenz ls 100 digital plua bediening met tablet

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: brawa 64005 treinstel info
« Reactie #3 Gepost op: 2014-04-09, 15:27:06 »
ricky

Mogelijk kun je bij het voorstellen ook aangeven wat je zoal hebt en waarmee je rijdt, met welke schaal, H0 of N en welke rails je gebruik en ook welk sysyteem,
Nu we
ten we niks en het zou jammer zijn als jij met bijvoorbeeld H0 zou rijden en een bravo 64005 aanschaft die alleen maar op spoor N rijdt.

Ook kun je in je profiel bij het forumprofiel iets neerzetten en dat komt dan bij ieder bericht er onder te staan.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2014-04-09, 16:24:32 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: brawa 64005 treinstel info
« Reactie #4 Gepost op: 2014-04-09, 19:52:34 »
Ik heb 1 loc van brawa met een sounddecoder. De loc rijd fantastisch en ik vind het geluid het mooiste van alle treinen die ik heb.
Het model is een HLD 77.
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline rickyrop

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 20
  • Waardering: 0
Re: brawa 64005 treinstel info
« Reactie #5 Gepost op: 2014-04-09, 21:03:00 »
hoi p. heinst

ik rij met spoor n van fleischmann piccoli rials
en Z21 (zwarte versie ) ben ik nog aan t uitvogelen krijg mn wissel decoder met 1 wissel niet aan de praat
mn wissel decoder is een lenz digital ls 100 plus

moet zeggen vind t wel erg ingewikkeld de Z21 (heb ik al een vraag overgesteld in t forum )
 en nicoh bedankt voor u reactie ben blij te lezen dat het een goed apperaat is


Gr ricky
 
N spoor fleischmann picolo centraleZ21
Dwissel decoder lenz ls 100 digital plua bediening met tablet

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: brawa 64005 treinstel info
« Reactie #6 Gepost op: 2014-04-09, 21:16:48 »
Ricky,

welke wisseldecoder heb je, de LS100 of de LS150

gr piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline rickyrop

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 20
  • Waardering: 0
Re: brawa 64005 treinstel info
« Reactie #7 Gepost op: 2014-04-09, 21:47:25 »
hoi p.heinst
heb de lenz ls 100 digital plus
en verdeer zoals eerstgenoemde de Z21 kan nergens egt een jip en janneke  uitleg vinden en ook qua foto aansluitingen niet en de volgorde van welke in + moet en wel - enige wat ik goed heb is main stroom voor de rails  :D en dat vond ik al knap heb alleen nog niet de wissel er tussen wou m eerst even zo aansluiten en kijken of hij reageerd (vind t eigenlijk best ingewikkeld) :-[

gr ricky
N spoor fleischmann picolo centraleZ21
Dwissel decoder lenz ls 100 digital plua bediening met tablet

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: brawa 64005 treinstel info
« Reactie #8 Gepost op: 2014-04-09, 21:55:54 »
Ricky,

vooreen beginner kan het best moeilijk zijn maar daar komen we wel uit, lukt vanavond niet meermaar zal een begin maken met een verhaaltje in jip en janneke taal, maar eerst nog een paar vragen,
welke handregelaar gebruik je bij de Z21, is dat een tablet of smartfoon of heb je er een multimaus op aangsloten.
kun je wel een trein laten rijden?
en welke wisselaandrijving gebruik je bij de wissels.

gr piet
« Laatst bewerkt op: 2014-04-09, 22:37:25 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline rickyrop

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 20
  • Waardering: 0
Re: brawa 64005 treinstel info
« Reactie #9 Gepost op: 2014-04-10, 06:30:31 »
Hoi
Ik gebruik een samsung tablet vöor de aansturing lokje rijdt wel als ik gewoon de plus en min en de app niet opstart werkt de trein ook maar goed die lok heeft dan ook nog geen decoder heb al wel een 6 pin esu lockpulot in besteling staan
Wou alvast beetje testen met de wissel decoder en 1 wissel voor de rest app in de app nog niks gewijzigd nog allemaal fabriek af
En gebruik de wissel aandijving van fleischmann zelf
Hoop dat dit wat goeie antwoorden zijn  :-[
Gr ricky
N spoor fleischmann picolo centraleZ21
Dwissel decoder lenz ls 100 digital plua bediening met tablet

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: brawa 64005 treinstel info
« Reactie #10 Gepost op: 2014-04-10, 12:18:31 »
Ricky,

Dat de  trein rijdt als je plus en min aansluit zal wel kloppen maar daar hebben we nu niet zo veel aan.
Als je de wissels wil bedienen moet de tablet (programma dat er op staat voor de Z21) verbinding hebben met de baan, kijk eerst of het lukt om de verbinding te maken.
Als de verbinding er is meot je een wisssel aanmaken op de tablet en deze voorzien van een adres en dan kun je in de de rijmode wissellen tussen rijden en wissels bedienen (kan ook gedeelte beide gelijk op de tablet)

De wisseldecoder LZ100 van lenz is als hij nieuw is voorgeprogrameerd op de adressen 1 t/m 4, dus als je daar een wissel aansluit op bv 1 dan meot je met de tablet het wissel dat je adres hebt gegeven kunnen bedienen.

Hoe dat je de LZ100 van andere adressen kunt voorzien kom ik nog op terug of je moet ze gebruikt hebben gekocht zodat ze mogelijk op een ander adres staan.
Kijk eerst maar eens of je verbinding kunt maken..Hoor nog welvan je

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline rickyrop

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 20
  • Waardering: 0
Re: brawa 64005 treinstel info
« Reactie #11 Gepost op: 2014-04-10, 16:43:49 »
hoi piet
heb iniedergeval nu wel stroom op de decoder even met een adaptor gedaan had dus gewoon een extrta voeding erbij moeten nemen maar t blijft mij erg ingewikkeld verder gelukig zijn deze fora er en mensen zoals u die willenn helpen maar goed binnenkort maar achter voeding transformatortje aan
 bij deze dat all opgelost bedank alvast daar voor voor de andere dingen ist nog steeds erg pittig

bedankt nogmaals mvg ricky
N spoor fleischmann picolo centraleZ21
Dwissel decoder lenz ls 100 digital plua bediening met tablet

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: brawa 64005 treinstel info
« Reactie #12 Gepost op: 2014-04-10, 18:51:27 »
ricky,

Hierbij de beschrijving hoe je een LS100 programmeer,

Bijgevoegd een afbeelding,

Sluit de LS100 aan zoals in het voorbeeld aan het digitale systeem en/of met een gescheiden
spanning zoals beschreven bij de spanningsverzorging en de railuitgang aan. Schakel het
digitale systeem in
1.
Kies aan uw digitale systeem het wisseladres dat uw aan de eerste uitgang van de LS100 wilt
instellen. Doe het zo alsof U een wissel wilt schakelen (zoals het wissel schakelen met het
apparaat van uw digitaal systeem gaat, kijk eventueel in de handleiding van het systeem)
2.
Druk op de knop op de LS100 en houdt deze ingedrukt tot de LED constant brand (dit duurt
enkele seconden). Laat nu de knop los. De LED blijft branden, de LS100 wissel van normale
bedrijfsmode in de instellingmode. De LS100 neemt nu van zijn schakelopdracht zijn nieuw
adres aan.
3.
Doe nu alsof U het gewenste adres wilt bedienen door aan het digitale systeem de
overeenkomstige knop te drukken, het speelt geen rol of U de knop voor afbuigen of
rechtdoor kiest, als voorbeeld drukt U bij LH100 (handregelaar van Lenz) de + of – knop.
4.
Met de schakelopdracht gewenste wisseladres wordt nu aan uitgang 1 van de LS100
gekoppeld. De uitgang 2 tot 4 krijgen automatisch de volgende adressen.
U herkent een geslaagde programmering aan de LED dat de deze uitgaat en het schakelbevel
uitvoert ( de wissel schakel als deze is aangesloten). DE Ls100 is nu weer in de normale
bedrijfsmode

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline rickyrop

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 20
  • Waardering: 0
Re: brawa 64005 treinstel info
« Reactie #13 Gepost op: 2014-04-11, 20:23:46 »
hoi t werkte eindelijk
nogmaals bedankt

gr ricky
N spoor fleischmann picolo centraleZ21
Dwissel decoder lenz ls 100 digital plua bediening met tablet

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: brawa 64005 treinstel info
« Reactie #14 Gepost op: 2014-04-11, 20:27:28 »
Ricky,

fijn dat het werk, nu de volgende uitdaging,

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders