Auteur Topic: is dit de goeie aansluit wijze  (gelezen 6305 keer)

Offline rickyrop

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 20
  • Waardering: 0
is dit de goeie aansluit wijze
« Gepost op: 2014-04-20, 19:37:09 »
hoi zoal de titel t al zegt ik wou weten of ik dit goed aansluit als ik t zo aansluit die jk vanbeide zijn aangesloten op de Z21 en de andre 2 rood zwart op een voeding trafo beide als ik t goed heb zijn door gelust als dat goed getekend is t is mijn eerste tekening op pc en  gelijk mn eerste schema voor allles moet een eerste keer zijn toch  ;D hoop dat het goed gaat met de afbeelding erop zetten :S het gaat alleen om de zijde waar de 4 draden zijn die andere kan weet ik niet waar t voor is dus gebruik ik van de decoders de J K + - en niet de aan de over kant rs  hoop dat ik jullie er een duidelijk beeld van geef met deze uitleg

gr Ricky
« Laatst bewerkt op: 2014-04-20, 19:39:56 door rickyrop »
N spoor fleischmann picolo centraleZ21
Dwissel decoder lenz ls 100 digital plua bediening met tablet

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: is dit de goeie aansluit wijze
« Reactie #1 Gepost op: 2014-04-20, 20:58:39 »
Ricky,

schrijf er eerst eens bij welke decoder dat dit is (type no), dit om verwarring uit te sluiten, op de tekening is het moeilijk te lezen en geef ook even aan waar de rode en zwarte draden volgens jouw naar toe gaan, dan kunnen we zeggen of dat goed is of niet.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline rickyrop

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 20
  • Waardering: 0
Re: is dit de goeie aansluit wijze
« Reactie #2 Gepost op: 2014-04-20, 21:25:14 »
de decoders zijn lenz ls 100 digtal plus

ik wou weten of wat ik had uitgedacht ook klopt

ik ga van af de main track aansluiting Z21 naar de j k en verbinde 1e naar de 2e door

dan de andere twee draden lopen vanaf de voeding trafo naar de ~ ~
ingangen van de lenz decoder die ingangen zitten gelijk naast de J K en ook deze verbind ik door naar de volgende hoop t goed uitgedacht te hebben en dat de z21 ze gewoon als afzonderlijk decoder adressen blijft zien

en anders hoor ik of zie ik graag hoe t wel moet ben zelf genn electriecien zoals julie weliht al merken  ;D :P


N spoor fleischmann picolo centraleZ21
Dwissel decoder lenz ls 100 digital plua bediening met tablet

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: is dit de goeie aansluit wijze
« Reactie #3 Gepost op: 2014-04-21, 13:18:01 »
Ricky

Aansluiten volgens tekening

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

GerardWassink

  • Gast
Re: is dit de goeie aansluit wijze
« Reactie #4 Gepost op: 2014-04-21, 13:59:42 »
Misschien maakt het niet veel uit, maar even voor de zekerheid: op Ricky's eerste afbeelding staan modules LS110, geen LS100's...


Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: is dit de goeie aansluit wijze
« Reactie #5 Gepost op: 2014-04-21, 14:08:03 »
Gerard,

Daarom had ik ook nader uitleg gevraagd en als antwoord hierop ontvangen de LS 100
Ben er dan ook verder vanuit gegaan dat het de oude uitvoering was, de nieuwe ziet er weer anders uit.
De LS 110 wordt ook niet meer gemaakt

De aansluitingen zijn van de LS 100 en LS 110 het zelfde, uitgezonderd de aansluitingen RM en RS die zijn voor tergmelding aan de lenz centrale
« Laatst bewerkt op: 2014-04-21, 14:09:48 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline rickyrop

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 20
  • Waardering: 0
Re: is dit de goeie aansluit wijze
« Reactie #6 Gepost op: 2014-04-21, 16:59:30 »
ja oke begrepen maar ik heb er 2 liggen en wou ze bijde gebruiken
ik wou er 2 op de voeding trafo aansluiten en ze allebij via de Z21 aan kunnen sturren of moet je er een apart aperaatje bij hebben om met 2 decoders te werken heb namelijk 8 wissels van fleischmann en wou op ieder 4 wissels aansluiten met ieder z`n eigen adres hoe moet ik 2 decoders dus aansluiten op de Z 21 en op 1 voeding ?

gr ricky
N spoor fleischmann picolo centraleZ21
Dwissel decoder lenz ls 100 digital plua bediening met tablet