Forum DutchRoco > Opmerkingen

Prijsontwikkeling modellen/miniatuur Loks en is dat de hobby waard.

<< < (2/3) > >>

denobis:
Dirk zelf maken is ook veel leuker , maar vaak ook niet goedkoper.
De materialen zijn ook niet goedkoop.
Ik maak veel zelf daar was je denk ik al achter.
b.v. het frame van mijn stations overkapping gemaakt van messing h profiel kost kwa materiaal ook zo'n 300 euro. (zie bijlage)
en als je dan de arbeids uren er ook nog eens bij rekent dan word het een heel duur ding.
Maar in het formaat waar ik hem in bouw is het niet te koop dus uniek.
Gr.
Hans

Hansw:
Wat Hans schreef in vorig bericht ben ik ook al verschillende keren tegen aangelopen
Ik zag een schaakspel  van tin ( De slag bij Waterloo ) dat  ik erg mooi vond maar  de prijs vond ik te hoog
Ik kwam toen op het idee om het zelf te maken dmv tin gieten.
De tin ( 99% ) kostte 60 euro per kg was ; ik had 1,5 kg nodig  . De mallen kon ik alleen in Ierland bestellen bij PRINCE August voor 100  euro
Verf ,kwastjes en tin gereedschap  etc  en een pan van mijn vrouw naar zijn grootje geholpen bleek uiteindelijk dat ik net zo goed de complete versie had kunnen kopen
Maar het geeft wel een kick als je het zelf gemaakt hebt en er is geen tweede  van .
Vandaag wilde ik de waarde van onder andere CV 2 wijzigen van een loc ging er iets mis bleekt dat ik per abuis CV1  had gewijzigd waardoor alle loc, s op de baan waren gewijzigd
Ik begrijp niet dat ze daar nog geen oplossing voor gevonden hebben of een eerst een waarschuwingsmelding zoals je die vaak op de computer krijgt bij bestanden

Mvg Hans

Dirk Baas:
Hans,


Daarvoor hebben ze een programmeerspoor (twee maal woordwaarde) uitgevonden 😉
Echt, doe dat nu, dan is dit probleem verleden tijd (vvt).

denobis:
Dirk; Hansw is in het bezit van een witte z21 en die heeft geen aparte aansluiting voor een programmeer spoor.

Dirk Baas:
Hoeft geen probleem te zijn.


Hierbij een blz uit:"Modellbahn Digitaal für Einsteiger 1"
Werkt ook met de 10761 en 10764 versterkers 😉

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie