Auteur Topic: Z21  (gelezen 7739 keer)

Offline laarh202

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 1
  • Waardering: 0
Z21
« Gepost op: 2013-04-03, 15:50:57 »
Is al iets bekend over traincontroller Brons in samenwerking met Z21. M.a.w Kan traincontroller al aangestuurd worden via computer?

GerardWassink

  • Gast
Re: Z21
« Reactie #1 Gepost op: 2013-04-03, 17:12:04 »
Beste Laarh202,

Stel je eerst eens even voor, dat praat wat makkelijker. We hebben er een speciaal board voor ingericht.

Dan je vraag. TrainController kan niet worden aangestuurd via computer. TrainController is een programma dat je computer aanstuurt en via de computer en de juiste aansluitingen je DCC centrale en je baan.

Of de Z21-ondersteuning al is ingebouwd in TrainController weet ik niet. Freiwald noemt de centrale niet expliciet op de website.

Gerard

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Z21
« Reactie #2 Gepost op: 2013-04-03, 20:01:35 »
De laatste mededeling hierover van de Herr Freiwalt is van vandaag en luid,

Die Arbeiten zur Einbindung der Z21 sind zur Zeit im Gange.

Stand jetzt (!!) gibt es keine offenen Probleme, die gegen eine Fertigstellung und Unterstützung in Kategorie A sprechen.

Einen Termin nenne ich jedoch nicht.

Eine jederzeitige Änderung dieser Sachlage behalten wir uns natürlich vor. Theoretisch ist es also immer noch auch nicht ganz ausgeschlossen, dass die Z21 gar nicht unterstützt wird. Die Wahrscheinlichkeit hierfür ist aber sehr gering.

Kort vertaald kom het hier op neer, vrije vertaling
Er wordt aan gewerkt,
Stand nu, er zijn tot nu toe geen problemen, die een gereedmaking en ondersteuning tegenspreken
Een tijdsduur kan nog niet worden gegeven,
Er kunnen nog wijzigingen plaatsvinden en in theorie is het zelfs mogelijk dat het helemaal niet doorgaat maar deze waarschijnlijkheid is zeer gering


Dat er geen tijdsduur (data) wordt gegeven, heeft te maken met het feit dat de Heer Freiwalt zich nergens aan vast wilt leggen en daardoor ook geen verantwoording wil hebben als het niet op tijd af is.

Gr.Piet
« Laatst bewerkt op: 2013-04-03, 20:14:04 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Henk T.

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Waardering: 0
Re: Z21
« Reactie #3 Gepost op: 2013-04-16, 07:44:29 »
Volgens mij staat het nu op de website nieuwe versie van TC 80.B1.

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Z21
« Reactie #4 Gepost op: 2013-04-16, 08:59:39 »
Klopt, sinds gisteren avond is de versie waarbij gebruikt kan worden gemaakt van de Z21 beschikbaar.

In tegenstelling zoals eerder is vermeld dat eerst de Bronz versie zou worden uitgegeven zijn nu ook de andere Zilver en Gold versie beschikbaar voor de Z21

Voor zij die geintreseerd zijn, op de site van roco is het protocol specificaaties in te zien.  http://www.z21.eu/content/download/801/ ... kation.pdf


Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2013-04-16, 09:04:05 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Frank

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 40
  • Waardering: 0
Re: Z21
« Reactie #5 Gepost op: 2013-04-16, 15:03:40 »
Beste Gerard Wassink.
Gerard schreef:
Stel je eerst eens even voor, dat praat wat makkelijker. We hebben er een speciaal board voor ingericht

Ik wist niet dat het de bedoeling was om je bij ieder nieuw topic opnieuw voor te stellen. Excusse daarvoor.
Ik ben Frank Hogema Hazerswoude/dorp en al jaren lid.
Heren bedankt voor alle reactie.
Gr. Frank

 

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Z21
« Reactie #6 Gepost op: 2013-04-16, 15:16:50 »
Frank,

Ik denk dat gerard dat ook niet voor jouw bedoelde maar voor Laarh202.

Het minste is wel dat je even je aanspreek naam onder een bericht kunt zetten (zoals jij ook doet) dat antwoord makkelijker en dan weet ook iedereen waarop geantwoord wordt en voor wie het bedoeld is in een antwoord.


Gr piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

GerardWassink

  • Gast
Re: Z21
« Reactie #7 Gepost op: 2013-04-16, 15:27:13 »
Frank,

Ik denk dat gerard dat ook niet voor jouw bedoelde maar voor Laarh202.

Het minste is wel dat je even je aanspreek naam onder een bericht kunt zetten (zoals jij ook doet) dat antwoord makkelijker en dan weet ook iedereen waarop geantwoord wordt en voor wie het bedoeld is in een antwoord.


Gr piet

Klopt helemaal Piet, dat is wat ik bedoelde.

Beste Gerard Wassink.
Gerard schreef:
Stel je eerst eens even voor, dat praat wat makkelijker. We hebben er een speciaal board voor ingericht

Ik wist niet dat het de bedoeling was om je bij ieder nieuw topic opnieuw voor te stellen. Excusse daarvoor.

Dag Frank,  vervelend als je op het verkeerde been werd gezet. Zoals Piet al schreef bedoelde ik de starter van dit draadje die als laarh202 een nieuw topic start zonder zich voor te stellen.

Als jij dat bent onder een andere naam dan kunnen wij dat vanaf onze plek niet ruiken, ben je het niet dan hoef jij je niet aangesproken te voelen...  ;)

Gerard

Offline Frank

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 40
  • Waardering: 0
Re: Z21
« Reactie #8 Gepost op: 2013-04-16, 17:40:50 »
Hoi Gerard,
Dat was ik dus niet.
Groet Frank