Auteur Topic: interface  (gelezen 7602 keer)

Offline Frank

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 40
  • Waardering: 0
interface
« Gepost op: 2013-04-16, 12:52:21 »
Hallo allemaal,
Ik wil een proef licentie aanvragen voor TrainController.
Ik gebruik nu Roco multiMous, en S88XPressNetLI, maar deze werkt niet met Traincontroller.
Welk merk interface heb ik nodig.
vriendelijke groet Frank

GerardWassink

  • Gast
Re: interface
« Reactie #1 Gepost op: 2013-04-16, 14:03:21 »
Dag Frank,

Wat met TC in elk geval werkt is de Roco module 10785 die je versterker (en dus je MultiMaus) met de computer kan verbinden.

Gerard

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re: interface
« Reactie #2 Gepost op: 2013-04-16, 14:22:57 »
Frank,

Een proef licentie aanvragen, Je bedoeld waarschijnlijk een demo versie. 
Je kun de volledige versie van Traincontroller downloaden en dan gebruiken als demo, het nadeel hiervan is dat na 15 minuten het programma zichzelf uitschakeld, dit geld niet voor het programma als je deze in de demo versie alleen op de computer gebruikt en alles laat simuleren met de simulator, hiermee kun je alles doen alsof je op de baan rijdt
Is kosteloos en je kunt het altijd proberen.

Zoals Gerard al aangaf kun je de 10785 gebruiken maar mogelijk is een beter alternatief om de 10786 dan te kopen, dit is een inerface op basis van de Multimaus/versterker pro maar dan zonder draadloos gedeelte, gewoon te gebruiken met de rode muis en is incl rocomotion. Is ook nog goedkoper dan de 10785
Weet het niet zeker maar mogelijk kun je dan ook de CV uitlezen.

Als je rocomotion hebt en je wilt later overstappen naar bv traincontroller gold dan krijg je ook nog €50.- korting, mooi meegenomen.


Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

GerardWassink

  • Gast
Re: interface
« Reactie #3 Gepost op: 2013-04-16, 14:55:40 »
Frank,

Een proef licentie aanvragen, Je bedoeld waarschijnlijk een demo versie. 
Je kun de volledige versie van Traincontroller downloaden en dan gebruiken als demo, het nadeel hiervan is dat na 15 minuten het programma zichzelf uitschakelt ...


Geruststelling: het programma schakelt zichzelf niet uit!
Het schakelt alleen de baan stroomloos, het stopt niet, je kunt doorgaan met ontwerpen en bouwen. Alleen als je weer even wilt testen, zul het zelf moeten herstarten.

Gerard

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re: interface
« Reactie #4 Gepost op: 2013-04-16, 16:13:47 »
Gerard,


Mogelijk doe ik wat verkeerd maar ik heb het zojuist uitgeprobeerd en TC opgestart verbinding gemaakt met de baan zonder licentie (demo) en na ongeveer 15 minuten werd het programma uitgeschakeld, het beeld bleef wel op het scherm maar er is totaal een beweging meer in te krijgen, niets werk meer, zelf normaal beëindigen lukte niet meer, alleen nog met Windows taakbeheer
Oplossing opnieuw opstarten en weer na 15 minuten hetzelfde.

Mogelijk heb jij andere ervaring maar bij is het zo en of ik iets anders moet doen, geen idee

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

GerardWassink

  • Gast
Re: interface
« Reactie #5 Gepost op: 2013-04-16, 16:52:35 »
Ah, okay...

Wat ik me herinner is dat het programma de centrale uitschakelde, waardoor ik geen ijk-proces kon afmaken, omdat dat langer duurde dan 15 minuten met contactpunten op de baan toentertijd.

Dat hij zo vast slaat zoals jij beschrijft lijkt me niet goed... Ik zou me kunnen voorstellen dat er in de sfeer van timing op de seriële interface iets fout loopt.

Of het Freiwalds bedoeling is kan ik me niet voorstellen, maar mijn mening is dat geen enkel programma bedoeld dat gedrag mag vertonen.

Gerard

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re: interface
« Reactie #6 Gepost op: 2013-04-16, 19:46:35 »
Gerard,

Zal dat op een andere pc ok nog eens bekijken of het daar ook zo is of anders is.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Rob Manenschijn

  • Gast
Re: interface
« Reactie #7 Gepost op: 2013-04-17, 10:52:43 »


Alternatief om de 10786 dan te kopen, dit is een inerface op basis van de Multimaus/versterker pro maar dan zonder draadloos gedeelte, gewoon te gebruiken met de rode muis en is incl rocomotion. Is ook nog goedkoper dan de 10785. Weet het niet zeker maar mogelijk kun je dan ook de CV uitlezen.

Als je rocomotion hebt en je wilt later overstappen naar bv traincontroller gold dan krijg je ook nog €50.- korting, mooi meegenomen.

Gr Piet

De 10786 wijkt maar op 1 punt af van de MMzentrale-Pro en dat is dat radio (funk) verbinding er is uit gelaten en je dus gewoon de CV's kunt lezen. Echter krijg je problemen met waardes hoger dan 256, daar de kabelmuis daar niet voor geschikt is¿¿¿

Als je wilt overstappen van Rocomotion naar TC, dan was de hoogte van de korting toch afhankelijk van welke versie men neemt¿¿¿

Rob

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.249
  • Waardering: 28
    • home page
Re: interface
« Reactie #8 Gepost op: 2013-04-17, 14:55:50 »
Rob.

Citaat
dan was de hoogte van de korting toch afhankelijk van welke versie men neemt


klopt, maar ik heb er ook bijgezet als je naar gold overstapt.
Gold is €50-
Zilver is €30.-
Bronz is €20.-


Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Rob Manenschijn

  • Gast
Re: interface
« Reactie #9 Gepost op: 2013-04-17, 15:41:32 »
Piet,

Dat had ik wel gelezen, maar om verwarring te voorkomen heb ik de vraag even gesteld. Anders zou men ook kunnen gaan denken dat dit ook geld, indien men zou overstappen naar Brons of Silver.  ;)

Rob