Auteur Topic: Ombouwen hippel, wie helpt.  (gelezen 8536 keer)

Dennis Beekman

  • Gast
Ombouwen hippel, wie helpt.
« Gepost op: 2013-07-22, 11:19:31 »
Recent heb ik een oude Hippel (622 eerste model) van Roco gekocht en laten ombouwen bij de vakhandel naar digitaal en de pit op het dak doet het nu ook.

Bij de winkel rijd hij goed, maar op mijn eigen baan rijd hij niet of met horten en stoten terwijl een sik vrolijk over de zelfde baan rijd zonder problemen.
Ik wil graag sleepcontacten in laten bouwen zodat de hippel beter rijdt, maar de dealer/ombouwer wil hier niet aan meewerken omdat hij dit niet kan of nog nooit gedaan heeft.

Wie kan me hierbij helpen, of wie weet een goed adresje waar ik dit kan laten doen ?

Offline trikers

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 131
  • Waardering: 0
Re: Ombouwen hippel, wie helpt.
« Reactie #1 Gepost op: 2013-07-22, 17:56:39 »
Beste Dennis,

Staat de decoder wel op de zelfde aantal stappen als de centrale. Heb evt wel een adres voor je maar dat is in Dordrecht.

Mvg Henk

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: Ombouwen hippel, wie helpt.
« Reactie #2 Gepost op: 2013-07-22, 18:07:54 »
Dag Dennis,

Zo maar een losse gedachte: je spreekt van een "oude" hippel. Zou het iets met de afmetingen van de wielen en de standaard (hoogte) van de spoorstaven kunnen te maken hebben? Heb je in de winkel al eens laten testen op een stuk rail dat jij zelf gebruikt?

Groetjes,

Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Dennis Beekman

  • Gast
Re: Ombouwen hippel, wie helpt.
« Reactie #3 Gepost op: 2013-07-23, 17:04:23 »
@bertcaus
Het is een van de eerste modellen van Roco met nummer 622
In de winkel hebben ze ook Roco Geoline liggen met een Z21 en daar tuft hij vrolijk rond.
Ik heb zelf Roco Geoline met een Roco DigiZentrale Pro en dit werkt zeer slecht tot helemaal niet.

Even voor de duidelijkheid, een sikje rijd gewoon perfect vrolijk rond op de zelfde baan zonder problemen  :o

@trikers
ik heb 28 en 128 stappen geprobeert, gezien de leeftijd verwacht ik dat het een 28 stappen motor is  8)

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Ombouwen hippel, wie helpt.
« Reactie #4 Gepost op: 2013-07-23, 18:59:00 »
Dennis,

Ik ken deze hippel onvoldoende maar als het echt een oude is dan zal de decoder wel op 14 stappen moeten staan.
De eerste decoders van roco hadden alleen maar 14 stappen, op zich zou dat geen probleem mogen geven, bij eidere stap  bij 28 diie door de muis wordt gegeveen wordt er een overgslagen en dat moet ook gewoon werken

Gr piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders