Auteur Topic: Khon Kaen Minirailroad  (gelezen 14050 keer)

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Khon Kaen Minirailroad
« Gepost op: 2013-07-30, 15:19:33 »
Khon Kaen Minirailroad start;

Hallo Medespoorders,

Goed om een seperaat hoofdstuk te hebben voor de banen van onze forum gebruikers.
Ik ben op het ogenblik al verder maar laat ik bij de start van ongeveer 2 jaar geleden beginnen .
Door ruimte gebrek hier in huis en in een land waar deze hobby bijna niet bestaat en op dit gebied niets te koop is, ben ik begonnen doordat mijn zoon wat oude N- spoor van me meebracht uit Nederland.
Hoe te beginnen ? wou toch wat flexible zijn en op hoogte werken, zodat bukken en kruipen niet meer nodig zou zijn.
Ben op het idee gekomen om een binnen deur te kopen en deze te voorzien van poten met wieltjes.
Ondertussen heb ik 2 van deze "Deur-tafels" met de stations "Gunlingen" en "Waldbronn".
De mogelijkheid bestaat om de twee tafels met elkaar te verbinden door een brug maar dit staat in de planning.
Ik zal zo af en toe foto's toevoegen van de vorderingen en gedeeltes van het landschap, stad, industrie, stations, met alles wat erbij hoort daar dat om dit te maken ook een zeer leuke en creatieve kant van onze hobby is.

Graag hoor ik jullie op of aanmerkingen, sorry dat alle foto's niet alijd van top qualiteit zijn daar deze gemaakt zijn met mijn Ipad.

Met vriendelijke groet, ad.

Bijgevoegd foto's van de twee tafels.
Tafel 2 is dubbel uitgevoerd waardoor ik onder het bovenste blad een schaduwstation heb gemaakt.
ook is lokatie te zien op beide tafels van het schakel-paneel.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Khon Kaen Minirailroad
« Reactie #1 Gepost op: 2013-07-30, 15:30:22 »
Khon Kaen Minirailroad; Rail-Layout

Hierbij de rail-layout die op beide tafels gemaakt is.
Later is er de draaischijf aan toegevoegd.

Met groet,  Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

GerardWassink

  • Gast
Re: Khon Kaen Minirailroad
« Reactie #2 Gepost op: 2013-07-30, 17:06:59 »
Ziet er goed uit Ad!

Leuk om eens wat foto's van je ontwerp en je baan te zien!

Gerard

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Khon Kaen Minirailroad
« Reactie #3 Gepost op: 2013-08-01, 04:13:45 »
Khon Kaen Minirailroad;  3D achtergrond.

Velen willen graag een achtergrond hebben op hun baan maar dat kost ruimte om het realistisch te maken door bv halve huizen.
Een goede oplossing kan een 3D achtergrond zijn.
Hierbij een paar foto’s van de achtergrond die ik heb aangeschaft.
De 3d achtergrond komt ongeverfd uit de doos dus een leuke klus om het een realistische kleur te geven.

Met groet, Ad.


Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

GerardWassink

  • Gast
Re: Khon Kaen Minirailroad
« Reactie #4 Gepost op: 2013-08-01, 08:22:22 »
Leuk idee Ad, heb je een website van de verkoper?

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Khon Kaen Minirailroad
« Reactie #5 Gepost op: 2013-08-01, 16:16:03 »
Hierbij voor de geintresseerden de site voor 3 achtergronden voor Ho en N schaal.

http://modeltechstudios.com/3dbackgroundnscaleseries-industrialfactory4.aspx

Met groet, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

GerardWassink

  • Gast
Re: Khon Kaen Minirailroad
« Reactie #6 Gepost op: 2013-08-01, 17:20:01 »
Bedankt Ad!

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: Khon Kaen Minirailroad
« Reactie #7 Gepost op: 2013-08-01, 23:47:58 »
Heel leuk idee Ad.

Enig idee of zoiets ook voor Europese banen bestaat? Door een extra stationspoor wordt de ruimte voor het stationsgebouw wat krap dus moet ik ook zoiets zien te verzinnen. Anders moet ik er een van een bestaande bouwdoos gaan inkorten in de
diepte. Zal ook wel kunnen natuurlijk.

Die 3D achtergronden zijn niet bepaald goedkoop heb ik gemerkt.

Groetjes,

Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Khon Kaen Minirailroad
« Reactie #8 Gepost op: 2013-08-02, 03:59:54 »
Khon Kaen minirailroad;  Graspollen maken.

Hierbij wat foto’s van het maken van graspollen welke later goed op allerlei plaatsen bv. Rond de rails en huizen geplaatst kunnen worden.
De pollen worden gemaakt op een glad alluminium/koperplaatje door druppeltjes houtlijm hierop te deponeren en dan met de elektrische “Tee-zeef” het gras te verspeiden en statisch te laten groeien.
Na het drogen zijn de polletjes makkelijk te perwijderen en klaar voor gebruik.
De “Tee-zeef”  heb ik gemaakt van een elektische vliegenvanger en een tee zeefje.

Met groet,  Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

GerardWassink

  • Gast
Re: Khon Kaen Minirailroad
« Reactie #9 Gepost op: 2013-08-02, 07:40:57 »
Enig idee of zoiets ook voor Europese banen bestaat? Door een extra stationspoor wordt de ruimte voor het stationsgebouw wat krap dus moet ik ook zoiets zien te verzinnen. Anders moet ik er een van een bestaande bouwdoos gaan inkorten in de
diepte. Zal ook wel kunnen natuurlijk.

Dat is precies wat heel veel US rijders doen Bert. Zelf een bouwpakket in tweeën snijden / dremelen, vaak een beetje schuin, dan heb je gelijk twee achtergrond gebouwen. Of ze 'scratch-builden' een gebouw gewoon zelf...

Succes!
Gerard

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: Khon Kaen Minirailroad
« Reactie #10 Gepost op: 2013-08-02, 16:40:19 »
Thx Gerard.

@ Ad: goed gevonden. Tot nu toe heb ik het altijd rechtstreeks op de baan zien toepassen, maar jouw systeem is wel handiger en soepeler in het gebuik. Als het niet meteen goed lijkt hoef je het niet van (kwetsbare) glooingen of bergen af te schrapen vóór de lijm droog is. Ik neem aan de je ze op hun definitieve plaats ook met houtlijm vast zet?

Groetjes,

Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Khon Kaen Minirailroad
« Reactie #11 Gepost op: 2013-08-02, 18:33:33 »
Hallo Bertus,

Klopt, later plaats ik ze met wat houtlijm op de lokatie.
Maak altijd een voorraadje van verschillende kleuren en hoogtes.

met groet, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Khon Kaen Minirailroad
« Reactie #12 Gepost op: 2013-08-05, 16:30:40 »
Khon Kaen minirailroad; Bloemen maken.

Hierbij wat foto's van de bloemen gemaakt uit een pakketje van Busch, wel in N scale een gepriegel maar een leuke aanvulling van de scenery op je baan.

Met groet, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

GerardWassink

  • Gast
Re: Khon Kaen Minirailroad
« Reactie #13 Gepost op: 2013-08-05, 16:58:21 »
Zo hee... Respect! Wat een gepriegel inderdaad.

Offline Henryspoor

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 34
  • Waardering: 2
  • Het is fijn met de trein
Re: Khon Kaen Minirailroad
« Reactie #14 Gepost op: 2013-08-07, 18:10:29 »
Hoi Ad,

wat voor strooimateriaal heb je voor de graspollen gebruikt voor de graspollen? Zo te zien is dit materiaal langer dan het strooigras dat ik normaal gebruik.

Groeten,
Henry
Roco centrale's 10764 en 10785 en 2 rode Roco handcontrollers en 2 terugmeldmodules Roco 10787 en 2 Littfinski GMB-8's en Rocomotion op laptop.