Layout en Materieel > Mijn Layout

Khon Kaen Minirailroad

<< < (2/4) > >>

abadegroot:
Hierbij voor de geintresseerden de site voor 3 achtergronden voor Ho en N schaal.

http://modeltechstudios.com/3dbackgroundnscaleseries-industrialfactory4.aspx

Met groet, Ad.

GerardWassink:
Bedankt Ad!

bertcaus:
Heel leuk idee Ad.

Enig idee of zoiets ook voor Europese banen bestaat? Door een extra stationspoor wordt de ruimte voor het stationsgebouw wat krap dus moet ik ook zoiets zien te verzinnen. Anders moet ik er een van een bestaande bouwdoos gaan inkorten in de
diepte. Zal ook wel kunnen natuurlijk.

Die 3D achtergronden zijn niet bepaald goedkoop heb ik gemerkt.

Groetjes,

Bertus

abadegroot:
Khon Kaen minirailroad;  Graspollen maken.

Hierbij wat foto’s van het maken van graspollen welke later goed op allerlei plaatsen bv. Rond de rails en huizen geplaatst kunnen worden.
De pollen worden gemaakt op een glad alluminium/koperplaatje door druppeltjes houtlijm hierop te deponeren en dan met de elektrische “Tee-zeef” het gras te verspeiden en statisch te laten groeien.
Na het drogen zijn de polletjes makkelijk te perwijderen en klaar voor gebruik.
De “Tee-zeef”  heb ik gemaakt van een elektische vliegenvanger en een tee zeefje.

Met groet,  Ad.

GerardWassink:

--- Citaat van: bertcaus op 2013-08-01, 23:47:58 ---Enig idee of zoiets ook voor Europese banen bestaat? Door een extra stationspoor wordt de ruimte voor het stationsgebouw wat krap dus moet ik ook zoiets zien te verzinnen. Anders moet ik er een van een bestaande bouwdoos gaan inkorten in de
diepte. Zal ook wel kunnen natuurlijk.

--- Einde van citaat ---

Dat is precies wat heel veel US rijders doen Bert. Zelf een bouwpakket in tweeën snijden / dremelen, vaak een beetje schuin, dan heb je gelijk twee achtergrond gebouwen. Of ze 'scratch-builden' een gebouw gewoon zelf...

Succes!
Gerard

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie