Auteur Topic: update Traincontroller  (gelezen 26383 keer)

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: update Traincontroller
« Reactie #15 Gepost op: 2016-02-06, 19:03:38 »
Als je steeds ingelost ben bij de site van freiwalt dan kan het gebeuren als je naar de download site gaat dat er nog  steeds de versie F3 staat.
Druk dan op de toets f5 en ververs de site of log opnieuw in en je zult zien dat de versie nu en in het vervolg er staat.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Dompie

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 12
  • Waardering: 0
Re: update Traincontroller
« Reactie #16 Gepost op: 2016-02-06, 20:59:52 »
Versie 8.0F4 was schijnbaar niet best (zie Engels en Duits forum) en nu staat 8.0F5 er al in de Download sectie en ook in de Breaking News window staat die versie nu als nieuwste genoemd.
Ik ga maar eens afwachten tot de problemen eruit zijn, ben beter gewend van Freiwald.  >:( >:(
Groetjes
Johan

Oh ja hier staan weer de wijzigingen
« Laatst bewerkt op: 2016-02-06, 21:02:56 door Dompie »
N Selectrix/FCC+Müt MC2004/TC9 Gold/+4DSound/+SmartHand+Eigen SX hardware

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: update Traincontroller
« Reactie #17 Gepost op: 2016-02-09, 16:26:34 »
Als je steeds ingelost ben bij de site van freiwalt dan kan het gebeuren als je naar de download site gaat dat er nog  steeds de versie F3 staat.
Druk dan op de toets f5 en ververs de site of log opnieuw in en je zult zien dat de versie nu en in het vervolg er staat.

Gr Piet

F5 is refresh onderdeel van Windows. Wat ik bedoel is als je onder TC de tab help... kiest er niet vermeld wordt dat er al een F5 is van 8.0
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: update Traincontroller
« Reactie #18 Gepost op: 2016-02-09, 22:07:06 »
Ferry.

Bij mij stond er ook nog F3 terwijl er wel was geüpdatet, heb het nu nog even opnieuw geüpdatet en nu staat er wel F5

Gr.Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Dompie

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 12
  • Waardering: 0
Re: update Traincontroller
« Reactie #19 Gepost op: 2016-07-07, 20:10:18 »
Sinds vorige week staat versie F6 op de site.
Freiwald vindt dat je niet moet updaten want anders krijgt hij gezeik over (in zijn ogen) niet relevante zaken (mijn vrije vertaling)!!!
De nieuwe versies zijn alleen voor nieuwe gebruikers bedoeld ? ? ? ? ? ?

Wat er gewijzigd is verteld heer Freiwald niet meer al heeft een Duits forum gebruiker wel getracht wat punten bij elkaar te vegen.
En ja  hier staan die wijzigingen

Groetjes van een ontevreden wordende gebruiker die wel meer dan €500 betaalde
Johan
N Selectrix/FCC+Müt MC2004/TC9 Gold/+4DSound/+SmartHand+Eigen SX hardware

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: update Traincontroller
« Reactie #20 Gepost op: 2016-07-08, 12:59:27 »
Johan.

Ik vindt de vrije vertaling wel erg ver gaan, bij mij is hiervan niets bekent.
Wat wel is dat er probleempje zit in f6 en dat er een oplossing voor is

Freiwald schrijft in een van zijn berichten (vrij vertaald) het volgende.

De update 8.0F6 heeft probleem dat zich alleen voordoet in samenhang met het gebruik van de S88 terugmelding van CS2 zonder gebruik van + hardware.

Het probleem doet zich alleen voor in de versie 8.0F6 bijwerken.
Märklin CS2 en Can digitale baan zijn de enige systemen die het probleem ondervinden.
Het probleem alleen optreedt wanneer + hardware niet actief is.
Oplossing is dan om de vorige versie 8.0F5 of eerder te gebruiken.
Voor de volledigheid moet worden vermeld in dit probleem bij werking van terugmelders in CS2 en digitaal officieel alleen kunnen worden garanderen wanneer + hardware wordt gebruikt.

Ja en dat 500 euro veel geld is dat weten wij maar daar kies je voor als je systeem aanschaft, het systeem bied daarvoor wel veel mogelijkheden.


Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Dompie

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 12
  • Waardering: 0
Re: update Traincontroller
« Reactie #21 Gepost op: 2016-07-11, 20:12:20 »
Freiwald zegt ook duidelijk dat de nieuwe versies niet voor de bestaande gebruikers bedoeld zijn en dat daarom ook niet meer de nieuwere versies duidelijk aangegeven worden. Daarnaast mag er best bij een nieuwe versie vermeld worden wat er gewijzigd is, kan je beoordelen wat je moet aanpassen.

Maar ja TC blijft ook voor mij het beste product want ik zou niet weten wat ik anders zou moeten maar ik vind dat er wat wijzigingen in de manier van afhandelen insluipt die ik niet helemaal kan waarderen.

Bijgaand één van de reacties van Freiwald die volgens mij redelijk duidelijk is:
"Since we often gathered mainly negative feedback as response to new update versions (e.g. by people, who put the blame for home-made problems on new update versions, or by people, who didn't want to accept certain changes, or by people, who blamed us for not providing suffient change information) we do not promote update versions to existing users anymore.

Updates are primarily aimed at new users and we do not explicitely encourage existing users anymore to change their versions.
"

Maar laten we lekker verder werken met TC (er is niet beter volgens mij) en daar de energie op richten  :D

Groetjes
Johan
N Selectrix/FCC+Müt MC2004/TC9 Gold/+4DSound/+SmartHand+Eigen SX hardware

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: update Traincontroller
« Reactie #22 Gepost op: 2016-08-15, 12:02:44 »
Ik denk dat we dit maar moeten verklaren uit het feit dat Engels voor Freiwald niet zijn native spraak is en een stuk cultuurverschil. Ondertussen lekker door genieten van TC!
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: update Traincontroller
« Reactie #23 Gepost op: 2016-12-22, 22:54:49 »

Vanaf vandaag
Er is een update voor traincontroller , alle versie's

TrainController™ Version 8.0 G1

Persoonlijk zou ik nog even wachten met de update om te kijken of er nog een bugje inzit, deze komt meestal na een weekje of zo bij andere gebruikers wel naar voren.

Weet ook nog niet wat de veranderingen of toevoegingen zijn, dus nog even wachten.

Gr Piet

Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Dompie

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 12
  • Waardering: 0
Re: update Traincontroller
« Reactie #24 Gepost op: 2016-12-24, 23:18:28 »
En ja hier staan die wijzigingen weer onderaan de bladzijde.

Het is zo weinig dus maar even quoten:
"8.0G1 veröffentlicht released 22.12.2016
-Unterstützung hinzugefügt für/Support added for: Märklin CS3, Piko SmartControl
-Kommunikation/Communication CS2/CS3: TCP mit/with +Hardware
"
N Selectrix/FCC+Müt MC2004/TC9 Gold/+4DSound/+SmartHand+Eigen SX hardware

Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: update Traincontroller
« Reactie #25 Gepost op: 2016-12-26, 10:36:17 »

Vanaf vandaag
Er is een update voor traincontroller , alle versie's

TrainController™ Version 8.0 G1

Persoonlijk zou ik nog even wachten met de update om te kijken of er nog een bugje inzit, deze komt meestal na een weekje of zo bij andere gebruikers wel naar voren.

Weet ook nog niet wat de veranderingen of toevoegingen zijn, dus nog even wachten.

Gr Piet

Hallo Piet,

Ja, dat heb ik ervaren dat de virusscanner (Panda prof.) meteen de boel blokkeerde, en alle TC-G, Programmer en Animator van het beeldscherm verdween. Stond echt met leden ogen werkloos voor de beeldscherm te kijken.
Op de Duitse forum blijkt dit een normale vorm van updaten variant te zijn en men adviseerde de virusscanner uit te schakelen en de update downloaden en vervolgens weer de virusscanner weer aan te zetten. Dit zou dan moeten werken.

Wat gebeurt er in mijn geval.
De bovenbeschreven advies heb ik uitgevoerd.
Bij het aanzetten van de virusscanner begint dat Panda programma te scannen en prompt meld die een poort als virus te herkennen.
Ik weet dat Freiwild een info heeft geschreven omtrent de Norton en andere vergelijkbare virus programma juist die poort index aangaf en dat men die gerust die herkende "virus" kan herstellen en toegang kan geven in mijn PC.
Maar Panda zegt, strak resoluut nee !!.

Mijn vraag is dan ook, is de info van Freiwald dan correct dat ik het kan vertrouwen die aangemerkte "virus" detectie mag herstellen zonder dat ik problemen meekrijgt met mijn PC.?

Met vriendelijke groet,

Jan S

P.s: de eerdere update was niet meer terug te halen door F5 refreshing van Windows.  Via mijn mobieltje (stond nog op de oude Windows venster) kon ik de eerdere updaten F06 binnen halen en zodoende de programma's herstellen.
Dit is een beetje onvriendelijke toegang tot herstelling.


« Laatst bewerkt op: 2016-12-26, 11:34:00 door Jan S »
TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: update Traincontroller
« Reactie #26 Gepost op: 2016-12-26, 20:24:31 »
Hallo Jan S

Citaat;  Persoonlijk zou ik nog even wachten met de update om te kijken of er nog een bugje inzit

Als je deze zin bedoeld dan bedoel ik met een bugje meer het niet juist functioneren van het programma na een update b.v. dat bij bepaalde systemen de wissel niet goed omgaan of dat een blok wel of niet bezet gaat of iets dergelijks.
Maar niet iets dat met het updaten op zich te maken heeft

Wat aangaat het updaten en dat dan de virus scanner som voor problemen kan zorgen komt vaker voor, je hebt dit ook al gemeld op het Duitse forum.
Ik ken het programma Panda niet en ken dan ook niet de instellingen, zelf gebruik ik G Data antivirus en daarmee heb ik nog nooit problemen mee gehad met het uploaden met Train controller, dus kan over Panda niet veel zeggen. Normaal zou je Panda moeten kunnen uitschakelen en na de update weer instellen en alles zou gewoon moeten werken, kijk eens of je in windows niet iets aan je instellingen kunt wijzigen, iets minder strak zetten de beveiliging.
De veranderingen bij de update zijn minimaal, alleen van belang voor de Märklin cs3 en Pico SmartControl zijn gebruikers, deze interface is toegevoegd, verder heb ik nog geen wijzigingen tot nu toe kunnen ontdekken, dus als je deze niet gebruik is een update niet nodig.
Laat even weten hoe het nu gaat met Tc en de update

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: update Traincontroller
« Reactie #27 Gepost op: 2016-12-27, 22:05:42 »
Hallo Piet,

Dank voor je uiteenzetting.

Ik heb even besloten te wachten met het updaten.
Ga eerst info winnen omtrent de Panda virusscanner.

Het wordt vervolgd.

Alvast bedankt voor je aanzet!.

Groetjes,

Jan S.
TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: update Traincontroller
« Reactie #28 Gepost op: 2016-12-27, 23:21:56 »
Jan S

kijk eens op onderstaande link, mogelijk heb je hier wat aan.
Virusscanner Panda waarschuwt voor update die pc's onbruikbaar maakt

Het is wel een oud bericht maar is dit nog van toepassig bij jouw en moet je eens kijken of een updaten mogelijk wat kan verbeteren

link;
http://www.pcmweb.nl/nieuws/virusscanner-panda-waarschuwt-voor-update-die-pcs-onbruikbaar-maakt.html


Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2016-12-27, 23:32:35 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: update Traincontroller
« Reactie #29 Gepost op: 2016-12-28, 08:03:42 »
Hallo Piet,

Mijn dank is groot.

Ik heb contact opgenomen met mijn ICTjer en bevestigde dit fenomeen.
Ik heb welles waar een verbeterde virusscanner maar het ging inderdaad om die beruchte xx32 "poort".

Ik wacht even af op nader bericht en anders wordt het een andere virusscanner.

Groetjes,

Jan S.
TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.