Auteur Topic: update Traincontroller  (gelezen 25645 keer)

Rocofan

  • Gast
Re: update Traincontroller
« Reactie #30 Gepost op: 2016-12-28, 21:07:52 »
stap 1 zou bij mij zijn :

kijken of deze update voor mij van toepassing is en noodzakelijk om te installeren.

deze genoemde update is volgens mij enkel toevoeging van 2 besturingen waaronder die van PIKO.

voor mij niet interessant en dus sla ik deze update ook gewoon over.


Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: update Traincontroller
« Reactie #31 Gepost op: 2016-12-28, 22:08:46 »
Hallo Rocofan,

Die Piko onderdeel was mijn interesse.
Vandaar die update.

En anderzijds wilde ik bij de volgende update geen blokkering door de virusscanner. ;)

Groetjes,

Jan S.
TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.

Rocofan

  • Gast
Re: update Traincontroller
« Reactie #32 Gepost op: 2016-12-28, 22:28:21 »
normaal in dit soort situaties :

aangezien update van bekende leverancier komt ,

- Virusscanner volledig uitzetten
- update uitvoeren
- computer opnieuw opstarten
- check of virusscanner weer loopt

goede virusscanners zijn goud waard :-)   de meeste scanners detecteren wijzigingen op de schijf, verdacht dan gaan ze moeilijk doen

ik heb al meer dan 15 jaar kaspersky en nooit van dit soort problemen, en dat voor een 15 euro per jaar.




Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: update Traincontroller
« Reactie #33 Gepost op: 2016-12-29, 10:31:23 »
Hallo Rocofan,

De procedure die je beschrijft ga ik de komende tijd eens uitproberen.

Onder tussen wacht ik ook op het bericht van Panda.

Alvast bedankt!.

Groetjes,

Jan S.
TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.

Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: update Traincontroller
« Reactie #34 Gepost op: 2016-12-29, 15:06:15 »
Hallo Rocofan en Allen,

In die update is niet alleen het hardware uitbreiding maar ook de kleine verbeteringen in het programmatuur zelf.
Zie bijgaande link.

http://www.freiwald.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=27916

Groetjes,

Jan S.

TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.

Rocofan

  • Gast
Re: update Traincontroller
« Reactie #35 Gepost op: 2016-12-30, 01:18:31 »
Hallo allen ,


hier vind je de info betreffende de wijzigingen die in de Update zitten ;

http://www.tc-wiki.de/index.php/Changelog_TC_8.0

en hier draait het in deze 8.0G1 update om :

8.0G1 veröffentlicht released 22.12.2016

    Unterstützung hinzugefügt für/Support added for: Märklin CS3, Piko SmartControl
    Kommunikation/Communication CS2/CS3: TCP mit/with +Hardware

Zoals gezegd, enkel toevoeging van de centrales en dus voor mij niet interessant :-)




Offline Dompie

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 12
  • Waardering: 0
Re: update Traincontroller
« Reactie #36 Gepost op: 2017-01-03, 17:45:00 »
In 8.0G1 is wel meer veranderd want Freiwald meldt in het Engelse forum dat:

"Hello all,
this has been improved in the most recent update 8.0G1."

Er zullen nog wel meer zijn die ik nog niet heb gezien. Daar ik (iedereen??) niet meer een PB kan sturen, kan ik deze opmerking ook niet bij de Wiki pagina beheerder melden helaas.

Groetjes
Johan

Edit: linken naar Freiwald werkt niet meer??? Dus zoeken op het Onderwerp: Multiple Train Descriptions Causing Hang (Laatste bericht Sat Dec 24, 2016 8:39 pm )

« Laatst bewerkt op: 2017-01-03, 17:56:20 door Dompie »
N Selectrix/FCC+Müt MC2004/TC9 Gold/+4DSound/+SmartHand+Eigen SX hardware

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: update Traincontroller
« Reactie #37 Gepost op: 2017-01-06, 17:47:00 »
Modelspoor vrienden opgelet!!!!!!

Er is sinds vanmiddag een update beschikbaar versie 8 G2

Het is nog even raadzaam om deze NIET te installeren omdat er problemen zouden zijn met het herkennen van de code (stick) en dat er dan geen verbinding gemaakt kan worden met je baan

Dus  nog wachten met de installatie

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: update Traincontroller
« Reactie #38 Gepost op: 2017-01-07, 17:37:59 »
Inmiddels is het automatisch opgelost.

Het zou zo zijn dat een nieuwe update als eerste beschikbaar is voor nieuwe gebruikers, voor bestaande gebruikers duurt het een paar uur voordat de code beschikbaar is in de update.
Dit zou de reden zijn dat het niet gelijk voor bestaande gebruikers werkt.
Er zijn minimale veranderingen zodat het geen zin heeft om gelijk te updaten als de bestaande versie goed werkt, Freiwald heeft ook geen veranderingen op zijn site gemeld voor de versie G2

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: update Traincontroller
« Reactie #39 Gepost op: 2017-01-14, 09:36:36 »
Hallo Allen,

Het probleem met het Updaten is opgelost.
Met het support van Panda virusscanner lag het niet aan de virusscanner zelf, maar aan de Update Protokoll van de Updates versie.

Die Updates vereist dat men een volledige aansluiting tot en met de centrale (IB1-IR en aan staat!) en de mem-stick  in de USB poort aangesloten is. Dus niet enkel een laptop met een mem-stick zonder centrale aansluiting. Dat laatste ziet de virusscanner wel maar de updaten niet.!.

De twee boven beschreven varianten heb ik uitgeprobeerd en het klopte.
Zonder centrale aansluiting weigert de updaten zich uit te voeren. Met de centrale aansluiting werkt het probleemloos.

Dus, mijn update versie G2 is geüpdatet.

He,he, eindelijk. :D

Mvg,

Jan
« Laatst bewerkt op: 2017-01-14, 10:15:25 door Jan S »
TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.

Offline Ferry Posthuma

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 305
  • Waardering: 7
  • Open your eyes, take a deep breath and relax!
Re: update Traincontroller
« Reactie #40 Gepost op: 2017-01-24, 09:13:37 »
Ter aanvulling: Inmiddels heb ik vanwege een overstap op een recentere PC de versie G2 geïnstalleerd en werkende. Ik ervaar hier geen verschillen met de voorgaande versie. Freiwald zal de uitgifte van de nieuwere versie bewust niet algemeen bekend maken, juist omdat het voor het gros van de gebruikers kennelijk geen extra functionaliteit biedt. 
Schaal H0 (1:87), Multimaus, Rocomotion 10785 centrale met software TrainController Gold version 8.0 G2, windows vista, RS232 naar USB, lichtsluisjes voor kalibratie van loksnelheid, 4x 10787/GBM8, 2x DR4088RB-CS, Geoline H0 in schaduwstation met 10775 wisselaandrijvingen, Tillig Elite code 83 in zichtbare gedeelte, DR4024 voor servo-aansturing van de Tillig wissels.

Voornemen 2017: Volle afbouw baan zodat scenery erin kan!

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: update Traincontroller
« Reactie #41 Gepost op: 2022-09-27, 21:18:30 »
Hallo allemaal,

Ik weet dat dit een oud topic is maar ik heb TC Gold 8 F5 van onder het stof gehaald. Ik heb tot nu toe nog niet meer kunnen doen dan het switchboard tekenen maar wil nu stap voor stap, blok voor blok, wissel voor wissel aansluiten en testen in TC en in de z21 app ipv eerst alles aan te sluiten (nog een groot werk) en dan te merken dat ik een en ander beter anders aangepakt had.

Ik lees in bovenstaand topic dat de versie G2 de meest recente is (die kan nog in zijn geheel worden gedownload van de site), maar ik zie nergens een manier om gewoon up te daten van F5 naar G2. Tenminste als dit zin heeft.

Vanaf versie 9 gebeurt de hardware ondersteuning anders als ik mij goed herinner, dus ik blijf liever bij versie 8. Ook al omdat de flinke uitgave voor de vorige 2 versies nog niet gerendeerd heeft.

Graag jullie advies.

Groeten, Bert

Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: update Traincontroller
« Reactie #42 Gepost op: 2022-09-27, 21:35:34 »
Berl

De update 8G2 kun je vinden in de fundgrube op de site van Freiwald, als het nodig is kom ik hier morgen wel op terug als ik bij de pc boven zit.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: update Traincontroller
« Reactie #43 Gepost op: 2022-09-28, 12:17:28 »
Bert,

Duitse site van Freiwald 

Ga naar Download, je komt op de site met versie 10 en ga helemaal naar beneden en daar staat, Version 9 kann von hier heruntergeladen werde, en ga dan weer helemaal naar beneden en dan zie je versie 7 kan hier heruntergeladen werden maar ook iets verder het woordje Fundgrube en klik daarop en je komt op de site waar je versie 5,8 en 7 en 8 en 9 kunt downloaden en klik dan op versie 8.0 en dan kun je deze versie 8.0 C2 downloaden.

Kortere weg, klik op de hieronder staande link
https://www.freiwald.com/seiten/download80.htm

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: update Traincontroller
« Reactie #44 Gepost op: 2022-09-28, 18:24:18 »
Dag Piet,

Kan ik die nieuwe versie gewoon over de huidige F5 installeren of moet dat vanaf nul gebeuren?

Nog een vraagje: kan ik hier een link naar het huidige switchboard plaatsen om het te bespreken, zo ja hoe en doe ik dat dan hier of in een andere rubriek?

Groeten, Bert
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen