Auteur Topic: beginnen met rocomotion  (gelezen 32099 keer)

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: beginnen met rocomotion
« Reactie #30 Gepost op: 2013-08-08, 17:18:02 »
Dag Marcel,

Ik ben niet zo goed in tekenen maar als je nu eens het middelpunt van het vierkant van je tekening verplaatst in de richting van de linker bovenhoek van je baan? Dat wil zeggen dat de bochten rechts en onderaan van 180° langer worden en verder door lopen en dat de rechte rails die na deze bochten komen niet parallel met de buitenste sporen lopen maar schuinweg terugkeren naar deze sporen. In de linker bovenhoek (aan de binnenzijde van de stationssporen) krijg je dan ook een langere bocht dan de huidige van 90° om die twee rechte stukken terug te verbinden.

Ik weet niet of het zo duidelijk overkomt: je knijpt eigenlijk een ovaal in het midden dicht. Men noemt dit ook wel een half hondenbot, in jouw geval in een L-vorm geplooid. Zo kun je je tafel in het midden minder diep maken en kom je dichter bij de
stationssporen in de hoek. Ook het strakke ovaalgevoel verdwijnt zo. Je zult wel in Anyrail moeten uitproberen of je genoeg
ruimte hebt om dit te realiseren. Zoals je al wel zal ervaren hebben kun je met Anyrail makkelijk eindeloze variaties maken.
Probeer het maar eens uit om te kijken of dit voor jou een verbetering zou kunnen zijn.

Groetjes, Bertus
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Offline marcelg2001

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 33
  • Waardering: 0
    • -
Re: beginnen met rocomotion
« Reactie #31 Gepost op: 2013-08-08, 18:27:46 »
dank je bertus

ik begrijp wat je bedoelt
maar heb zoveel al uitgeprobeert met anyrail en gezien de ruimte die ik heb is dit volgens mij het meest haalbare,
of ik moet de inhaalsporen korter maken maar dan zit ik weer dat me treinen er niet in passen,

groetjes marcel
marcel, roco multimaus/rocomotion/ mijn baan in houten/ gelijkstroom/