Auteur Topic: Big Bull Rail Road  (gelezen 17357 keer)

Offline opa-bullcat

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 113
  • Waardering: 1
Re: Big Bull Rail Road
« Reactie #15 Gepost op: 2014-01-08, 18:38:01 »
Okay, laat de storm maar over mij komen, graag meedenken heren, hieronder staat mijn layout vanmiddag mee bezig geweest.

1 blok is een vierkante meter, dus totaal 5 x 5.5 mtr.


Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Big Bull Rail Road
« Reactie #16 Gepost op: 2014-01-08, 21:10:25 »
Okay, eerste vraag; het oranje afgebakende gebied is loopruimte, werkruimte? De mangaten zijn aan de kleine kant en wellicht ook te weinig? Wat vind je zelf van de diepte van je plan? Er zitten stukken bij die ruim over de meter gaan en ik heb zelf een stuk wat 1.10 is en ik zeg je dat ik dat nooit meer zal doen hierna. Misschien moet je dat allereerst nog eens overdenken? Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline opa-bullcat

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 113
  • Waardering: 1
Re: Big Bull Rail Road
« Reactie #17 Gepost op: 2014-01-11, 16:13:00 »
Hallo Martijn, het oranje gebied had ik zomaar aangegeven als loop gebied, ik denk dat ik meer ruimte krijg om te lopen.

Ik merk nu al dat ik niet al te hoog moet gaan zitten met mijn treinbaan, ik krijg namelijk last van etalage benen, ben nu al aan het kijken voor een stahulpstoel(3x woordwaarde) zodat ik toch een beetje op hoogte kan zitten hangen als ik op de baan werk.

ik ben trouwens al met de 2de tekening bezig, het rangeer gedeelte beviel niet zoals ik het wil, en ik heb nog een probleem, ik denk te veel in LGB nog, ik moet de knop nog omzetten naar H0, als je snapt wat ik bedoel.

ik ben vandaag eens aan mijn dcc test ovaaltje begonnen, kijken of ik doorheb hoe het werkt met de centrale enzo. hier onder wat foto's ervan

eerst een leuk wagonnetje wat ik samen met 20 anderen vandaag uit de USA mocht ontvangen


ovaaltje links


ovaaltje rechts


rails met pinijzers vast gezet, het is maar een test stukje.

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Big Bull Rail Road
« Reactie #18 Gepost op: 2014-01-11, 23:02:57 »
Aha okay, dan begrijp ik het, was dus een soort klad. Dan wachten we een volgende versie af. De hoogte, ja daar word vaak over gediscussieerd. Ik zelf zit te laag met 60CM tot 80CM maar dat was om de ruimte van een kleine kamer optimaal te benutten (schuin dak). Het is echt te laag hoewel ik nog goed kan maar het is gewoon lastig. Maar als je problemen hebt en een ideale hoogte zoekt dan zou ik die hoogte vooral afstemmen op je eigen comfort, laat anderen maar adviseren maar ik zou echt voor m'n eigen gemak kiezen. Ben toevallig zelf ook met een dcc testovaaltje bezig, ben geen techneut maar ik wil het persé allemaal onder de knie krijgen en straks echt blokgestuurd gaan rijden. Je US loc, da's een mooie! Heb je al een thema (USA???) en een tp op het oog? Succes!
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline opa-bullcat

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 113
  • Waardering: 1
Re: Big Bull Rail Road
« Reactie #19 Gepost op: 2014-01-12, 00:29:33 »
Martijn, ik rij wat mooi is, vandaar ook 3 delen op mijn baan , usa nederlands en duits. Het heeft allemaal wel wat, ik ga me ook niet vastleggen op een x aantal jaren, elke periode heeft wat al zeg ik het zelf :)

Ik heb ook vandaag maar een sta zit stoel/kruk besteld dan ka ik wat jhangen achter mijn test baantje :)

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Big Bull Rail Road
« Reactie #20 Gepost op: 2014-01-12, 13:59:52 »
Groot gelijk, gewoon lekker doen wat je zelf wilt op je eigen baan, al zet je er playmobil tussen bij wijze van spreken :-)
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline opa-bullcat

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 113
  • Waardering: 1
Re: Big Bull Rail Road
« Reactie #21 Gepost op: 2014-02-20, 20:11:59 »
Zo, hier ook even het vervolg op mijn baan, ondertussen heb ik gekozen voor alleen amerikaans geweld op mijn baan, ondertussen is er ook een bouwtekening, en is het verzoek voor de bouwvergunning ingediend bij de gemeente.

Ok ik zal hieronder even mijn treinbaantje neerzetten, ik hoop uiteraard op kritiek van jullie of dat je zegt ik zou het zo doen, de buitenste 2 zijn omloopbanen de binnenste 2 zijn de banen die de mogelijkheid geven om naar de Yards te komen die ik in gedachte heb.

Rechts onderin wilde ik mijn knutsel gebeuren houden, met spoelbakkie erbij, heeft speciale functie( koffie oa ) ;)



klik hier voor de grote afbelding!


het is nog niet veel maar zo zit het ongeveer in mijn hoofd wat ik als baan wil, amerikaans helemaal dus.

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Big Bull Rail Road
« Reactie #22 Gepost op: 2014-02-20, 20:27:18 »
Dat is nog eens een plan (ruimte!). Mét kolen-yard en mét container-yard... dat moet gaaf worden. 3 Helixen, ambitieus. Geweldig. Het niveau dat je nu laat zien is dus zeg maar niveau 0. Het omloopspoor met dubbele baanvak, gaat dat in het zicht liggen of juist niet?
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline opa-bullcat

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 113
  • Waardering: 1
Re: Big Bull Rail Road
« Reactie #23 Gepost op: 2014-02-20, 20:39:47 »
ik zit eraan te denken om hem uit het zicht te houden, en dan rechts bovenin over de canon te laten lopen maar dat is volgende stap denk ik.

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Big Bull Rail Road
« Reactie #24 Gepost op: 2014-02-20, 20:48:21 »
ja ik zou m uit het zicht houden. Of met intervallen, dus ik bedoel op hoogte grotendeels uit zicht en op een enkel mooi punt in t zicht. Tenzij je die niet op hoogte wilt laten lopen maar op niveau 0, dan uit t zicht. Hoe groot is je ruimte? Want je kunt natuurlijk ook stijgen en dalen met je omloop op zulke lengtes.
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

GerardWassink

  • Gast
Re: Big Bull Rail Road
« Reactie #25 Gepost op: 2014-02-20, 20:50:34 »
Hoi Hans,

Fijn man, dat je nu met ontwerpen kunt beginnen!

Het mooie van Amerikaans rijden vind ik nu juist (maar dat is misschien persoonlijk hoor) dat alles - op niveau nul - in het zicht mag liggen, mainline, yards en industries!

Om die reden zou ik je dan ook aanraden om je mainline met lekkere ruime bochten laten lopen, en vooral niet evenwijdig aan de achter- en voorwand van de baan. Werk met 'vals recht' op de lange stukken, langgestrekte bochten in plaats van hele rechte stukken. Dan kun je zowel voor als achter de main industries leggen waar je kunt rangeren en zo.

En bij de toegang tot je 'eilanden' kun je wyes maken...

Veel mogelijkheden heb je, leuk!

Gerard

[edit]
PS: ik zou in anyrail het raster of op 25cm of op 50cm zetten, dan kun je mooi zien waar je rails moet komen met uittekenen en uitmeten.
[/edit]
« Laatst bewerkt op: 2014-02-20, 20:53:30 door GerardWassink »

Offline opa-bullcat

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 113
  • Waardering: 1
Re: Big Bull Rail Road
« Reactie #26 Gepost op: 2014-02-20, 21:07:35 »
ehhhhhh wat zijn wyes???

GerardWassink

  • Gast
Re: Big Bull Rail Road
« Reactie #27 Gepost op: 2014-02-20, 21:49:08 »
Oeps, sorry, lingo....  ;)

Da's yanks voor keerdriehoeken!

Gerard

Offline opa-bullcat

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 113
  • Waardering: 1
Re: Big Bull Rail Road
« Reactie #28 Gepost op: 2014-02-21, 00:46:59 »
Oooo die , ja die komen er echt wel, heb wat grote jongens die moeten keren :)