Auteur Topic: Roco NS 1200  (gelezen 50968 keer)

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Roco NS 1200
« Reactie #15 Gepost op: 2014-12-18, 20:50:44 »
Nou............hij is mooi hoor! de 1204 is hier over de drempel!!!
Wat mij betreft heeft Roco het hoge verwachtingspatroon overtroffen al vallen sommigen inderdaad over elkaar heen met allerlei kleinigheden.

Ik vind eigenlijk maar een ding een beetje jammer. Dik 2 jaar geleden voor-ingeschreven op de 1204 en de 1219, keer op keer werd produktie uitgesteld, ook nu zou levering weer doorgeschoven worden naar 2015. De Roco verassing in november was ineens de aankondiging van uitlevering 1204 na Sinterklaas en de 1219 een week of twee later. Dat is nog eens een aanslag op het hobby budget. Niet zo heel slim (van mij maar ook van Roco). Enfin, dan maar witte bonen met tomatensaus met de Kerst :-))
« Laatst bewerkt op: 2014-12-18, 20:54:27 door Martijn W »
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

GerardWassink

  • Gast
Re: Roco NS 1200
« Reactie #16 Gepost op: 2014-12-18, 21:24:38 »
Nou............hij is mooi hoor! de 1204 is hier over de drempel!!!

Het volk wil foto's, foto's...  ;)

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Roco NS 1200
« Reactie #17 Gepost op: 2014-12-18, 23:37:07 »
Okaaaayyyyyyyyyyyyy lol

Zal komend weekend een paar fraaie platen proberen te knippen, komt goed!
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Roco NS 1200
« Reactie #18 Gepost op: 2014-12-19, 15:57:14 »
Ja precies, dus ik heb nu de 1204 en 1219 volgt begin volgende week. Ik zei al; witte bonen met tomatensaus komende kerst. Dus jij ook nog de ACTS ?
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Roco NS 1200
« Reactie #19 Gepost op: 2014-12-22, 19:37:08 »
Rob,
Sterker nog... denk dat droog brood niet eens meer te behappen zal zijn, zo oud!
Nee, voor mij geen ACTS, past niet in TP. Ik sluit niks uit maar voorlopig laat ik het bij de 1204 en 1219.
Blijf het raar vinden, eerst lang geheimzinnige stilte, uitstel na uitstel qua produktie en levertijd en dan opeens vrij onverwacht nog in een tijdsbestek van enkele weken alles uitleveren. Nu bieden de winkels wel annuleren of omzetten aan maar een liefhebber blijft een liefhebber en wil z'n 1200('s) nou een maal hebben. Je zult er maar 3 besteld hebben in de veronderstelling van spreiding zoals oorspronkelijk aangekondigd. Goed voor de cash flow van de markt maar het drukt wel in de budgets van de modellers.
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Roco NS 1200
« Reactie #20 Gepost op: 2014-12-22, 19:51:18 »
Voila...ik bedoel maar! Nou zullen er collega modelspoorders zijn die dat achteloos uit hun achterzak kunnen laten rollen, maar ik denk het gros niet. Vandaar mijn lichte verontwaardiging.

Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline trikers

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 131
  • Waardering: 0
Re: Roco NS 1200
« Reactie #21 Gepost op: 2014-12-23, 00:25:11 »
beste Martijn,

Dat het zolang geduurd heeft met de 1200 heeft te maken met het feit dat de loc eerst in CHINA zou worden gemaakt ( had eerst ook een andere prijsstelling) maar door grote problemen met andere loc's en treistellen heeft men besloten om de 1200 weer in EUROPA te maken en moest men van het begin af beginnen. En om de opgelopen achterstand in te lopen heeft men bijna alle modellen snel achter elkaar uitgebracht ( volgens mij ook niet zo'n slim idee) want begin volgend jaar komt ook nog de oude blauwe uitvoering.

Mvg Henk

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Roco NS 1200
« Reactie #22 Gepost op: 2014-12-24, 16:58:49 »
Hallo Henk,

Ik kende dat verhaal nog niet over die China produktie. Hoewel ik onlangs via Twitter wel een artikel heb gelezen in een Duitse krant over een Roco fabriek in Roemeniƫ. En volgens mij was die fabriek nog maar net opgestart.
Ik kwam trouwens afgelopen weekend in de stad een bekende tegen die ook modelspoorder is, hij vertelde (via via info) dat Roco met heel veel varianten wil gaan komen dus komende jaren word die 1200 helemaal uitgevent. Mooi vooruitzicht, ben benieuwd.

Groeten,
Martijn
 
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Roco NS 1200
« Reactie #23 Gepost op: 2014-12-27, 08:32:16 »
De 1200 Turquoise is door Roco de dag voor Kerst naar alle winkels verzonden. Ze hebben het tempo er in zitten! ;D
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline deKievit

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 1
  • Waardering: 0
Re: Roco NS 1200
« Reactie #24 Gepost op: 2014-12-27, 09:29:54 »
Wees maar blij want per 1 januari gaan de tarieven flink omhoog !!!

Offline Hans Gvz

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 65
  • Waardering: 2
Re: Roco NS 1200
« Reactie #25 Gepost op: 2015-01-10, 19:54:32 »
De 1201 in turkoois is een hele mooie lok, jammer is wel dat de blauwe sierlijn er niet juist op is gedrukt. Doet afbreuk aan het model. Wat ik wel goed getroffen vind is de kleur. Helaas wijkt die dan wel weer af van de eerder uitgebrachte exemplaren  De 1204 en 1219 hebben slecht spuitwerk, verf laat op sommige plaatsen los. Jammer want beide modellen vind ik erg mooi en passen ook in mijn tijdperk. De ACTS is een zeer mooie lok, geen opmerkingen over, maar valt buiten mijn tijdperk. Overigens had bij de 1201 best nog wel een vierde rijtuig gemogen, een stammetje was 4 rijtuigen lang. Misschien komt er nog een los verkrijgbaar rijtuig in de handel. Wat de 1204 en 1219 betreft, wacht ik even af, en als er beter spuitwerk op de lokken zit, twijfel ik niet om deze aan te schaffen.

Gr Hans


Offline trikers

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 131
  • Waardering: 0
Re: Roco NS 1200
« Reactie #26 Gepost op: 2015-01-10, 22:14:07 »
Beste Hans,

er komen binnenkort nog 2 turquoise rijtuigen uit en aan het einde van het jaar komen ook de rijtuigen uit de set nog een keer uit.

Mvg Henk

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Roco NS 1200
« Reactie #27 Gepost op: 2015-01-11, 15:41:01 »
De 1204 en 1219 slecht spuitwerk? Heb er nog niets van gezien of gemerkt maar ga het nu wel in de gaten houden. Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Eeken

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 51
  • Waardering: 0
Re: Roco NS 1200
« Reactie #28 Gepost op: 2015-01-31, 14:58:24 »
Marco

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Roco NS 1200
« Reactie #29 Gepost op: 2015-01-31, 17:06:05 »
Prachtig! Maar pas op als je je materieel strak in een tijdperk koopt, dit is een museumuitvoering en daarom niet zomaar in elk tp inzetbaar.
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor