Auteur Topic: Roco NS 1200  (gelezen 51021 keer)

Offline Eeken

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 51
  • Waardering: 0
Re: Roco NS 1200
« Reactie #30 Gepost op: 2015-01-31, 18:46:24 »
Vanaf tp III t/m heden is de loc moeiteloos in te zetten.
Marco

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Roco NS 1200
« Reactie #31 Gepost op: 2015-01-31, 19:09:46 »
Het maakt verder allemaal niets uit, al zet je zo'n loc tussen de stomers.... Maar je aan een tp proberen te houden is ook een uitdaging. Heb even een stukje samenvatting van Wikipedia pagina NS 1200, dus toepasselijk op de 1208 waar het hier om gaat;

Citaat van: Wikipedia
De 25 locomotieven serie 1200 werden besteld in 1949 en afgeleverd in 1951-1953. Net als de andere locomotieven uit deze periode waren zij bij aflevering turkoois geschilderd, doch de 1215-1225 werden roodbruin, de kleur waarin ook de nieuwe diesellocomotieven in de jaren vijftig rondreden. Vanaf 1954 werden ze overgespoten in Pruisisch blauw en vanaf de jaren zeventig werden zij in de nieuwe NS-huisstijlkleuren grijs-geel geschilderd.
In het begin van de jaren tachtig ondergingen de 1200-en een levensduurverlenging, zodat zij nog zeker tien jaar meekonden.
Gedurende hun diensttijd bij de NS zijn er geen locomotieven gesneuveld door ongevallen, zodat alle 25 exemplaren een leeftijd van meer dan veertig jaar bereikten. Zij deden dienst voor diverse treinsoorten, maar vooral voor de zwaardere reizigerstreinen.
In 1998 gingen de laatste 1200-en bij de NS buiten dienst oa de 1208.
Daarna ging de 1208 in dienst ACTS in bijbehorende kleurstelling, daarna EETC wederom in huiskleuren.

Je kunt m dus sec genomen niet inzetten tussen 1954 tot halverwege jaren 70. In het tijdperk van tegenwoordige tijd kun je m weer laten rijden als museumloc. Maar dan moet het ook werkelijk zo zijn dat het MTE model de huidige museum opdruk heeft.

Uiteraard kan ik er helemaal langs zitten natuurlijk.....
« Laatst bewerkt op: 2015-01-31, 20:04:49 door GerardWassink »
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

GerardWassink

  • Gast
Re: Roco NS 1200
« Reactie #32 Gepost op: 2015-01-31, 20:06:32 »
Hi Martijn,

Zoals je ziet heb ik van het citaat ook een echt citaat gemaakt.
Laten we dat altijd doen als we tekst letterlijk citeren van een website, met vermelding van de bron.

Gerard

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Roco NS 1200
« Reactie #33 Gepost op: 2015-01-31, 20:36:00 »
Hoi Gerard, natuurlijk je hebt helemaal gelijk. Moet eerlijk zeggen dat ik dat ook wilde doen maar het uiteindelijk vergeten ben. Ben zelf ook erg voor juiste bronvermelding. Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Eeken

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 51
  • Waardering: 0
Re: Roco NS 1200
« Reactie #34 Gepost op: 2015-01-31, 20:38:54 »
Martijn, ook jij hebt gelijk, ik was de verschillende kleurstellingen even vergeten. Sorry
Marco

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Roco NS 1200
« Reactie #35 Gepost op: 2015-01-31, 20:56:36 »
Hoi Marco,

Gelijk en sorry, daar ging het me helemaal niet om, bewaar die woorden maar voor iets belangrijks :-) Met een knipoog vind ik sommige dingen in de hobby wel belangrijk, en al helemaal als het om de 1200 gaat, voor mij persoonlijk toch hét icoon op rails in het tijdperk van mijn jeugd....

Er was van de week trouwens nog Roco nieuws in Neurenberg; ze komen dit jaar ook de met de Berlijns blauwe NS 1206, zowel gelijk- als wisselstroom.

Groeten,
Martijn

H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Roco NS 1200
« Reactie #36 Gepost op: 2015-02-01, 14:09:16 »
Rob,

Ja, ai ai ai ai.... hoe slordig.... :-[ :-[ :-[ pfffff ik schrijf 1208 terwijl ik 1218 bedoel, alweer een bug :-)

Maar de feiten blijven hetzelfde. De 1218 verschijnt rood-bruin begin jaren '50. Word daarna vrij snel Berlijns Blauw en in de jaren '70 geel-grijs. Na uit dienst treding NS volgen dan nog wat jaren bij ACTS en EETC.

Je kunt er over redetwisten maar volgens mij is het echt zo dat als MTE die 1218 in de huidige museum kleuren brengt je nogal wat tijdperken hebt waar hij niet kan worden ingezet.

Enfin, hoe dan ook...........

Nico Spilt was natuurlijk al bekend en al jarenlang een soort van google voor velen als het gaat om dit soort feiten. Martijn van Vulpen pages kende ik nog niet, merci Rob.

Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Roco NS 1200
« Reactie #37 Gepost op: 2015-02-02, 11:59:10 »
En zo bedoelde ik het.......
en dan nog, gewoon lekker laten rijden ieder zoals hij/zij dat wil !
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

GerardWassink

  • Gast
Re: Roco NS 1200
« Reactie #38 Gepost op: 2015-02-02, 12:51:43 »

"Elk zien aig'n" zeggen ze hier. Ieder zijn meug... Dat detaillistische met versies en revisies en zo, brrr

Gelukkig treffen jullie met elkaar de goede toon! Opbouwend en elkaar informatie aanreikend. Bedankt mannen...

Klinknageltellen willen we echt aan de buren overlaten. De sfeer op dit forum houden we positief, op de hobby gericht.

Gerard

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Roco NS 1200
« Reactie #39 Gepost op: 2015-02-03, 23:05:07 »
Hallo Allen,

Gerard en ook Rob, mooie woorden, zo is het en zo gaan we verder!

Er is meer duidelijkheid over de NS 1218 die gaat verschijnen dit jaar;

De NS 1218 zal door MTE in 3 uitvoeringen uitgebracht gaan worden;
 De lok komt in het NS bruin en krijgt nummer 1218.
 Echter zal de lok niet verschijnen zoals deze momenteel 1:1 als museumstel 1218 op het spoor staat.
 Deze grootspoor 1218 heeft moderne cabineramen, en moderne roosters in de zijkant.
 De Roco H0 (MTE) lok zal worden uitgebracht zoals ze destijds in de jaren 50 werd uitgeleverd, dus met oude roosters en oude cabine ramen.

 Wilt je de lok toch geschikt maken voor Tijdperk V, dan kan dat door simpelweg de cabineramen en roosters los erbij te bestellen. Deze zijn simpel in te klikken.
 
De 3 uitvoeringen betreft 1xANALOOG, 1xAC SOUND, 1xDC Sound.

Tot zover het 'dagelijkse' NS1200 bulletin ;D

Groeten,
Martijn


H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Roco NS 1200
« Reactie #40 Gepost op: 2015-05-07, 19:21:44 »
Roco Z21 NS 1200 Cabine view.

Sinds deze week is het mogelijk de 1200 via de Z21 in een heuse "Cabine view" te besturen. Deze nieuwe besturing is te vinden onder Control panel of dmv een app die te downloaden is in de app-store. Een leuk nieuwtje, kijk hoe het werkt in het volgende filmpje; https://www.youtube.com/watch?v=i-5v57MLrCE
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Hans Gvz

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 65
  • Waardering: 2
Re: Roco NS 1200
« Reactie #41 Gepost op: 2016-02-15, 10:25:42 »
Nou, de kogel is door de kerk😊. Ik heb de de 1201 gekocht met de aanvullende rijtuigen. Heb echt heeeel erg lang getwijfeld. Wat mij echt stoorde was de afwijkende blauwe sierstreep. Blijkt in praktijk heel erg mee te vallen. Wat dan wel weer tegenvalt is de vergelijking tussen de 1100 en 1300. Dat is wel heel erg jammer. Kan zo anders.

GrHans

GerardWassink

  • Gast
Re: Roco NS 1200
« Reactie #42 Gepost op: 2016-02-15, 10:38:51 »
Nou, de kogel is door de kerk😊. Ik heb de de 1201 gekocht met de aanvullende rijtuigen. Heb echt heeeel erg lang getwijfeld. Wat mij echt stoorde was de afwijkende blauwe sierstreep. Blijkt in praktijk heel erg mee te vallen. Wat dan wel weer tegenvalt is de vergelijking tussen de 1100 en 1300. Dat is wel heel erg jammer. Kan zo anders.

Dan moet je Philotrain maar lief aankijken, misschien dat zij een perfect kloppend model willen maken. Ben je wel gelijk €1.000 tot €1.500 verder, maar ja, dan heb je ook wat!

Op dit forum proberen we niet te vervallen tot "klinknagels tellen"...  Daar zijn al genoeg andere fora voor.

Gerard

Offline Hans Gvz

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 65
  • Waardering: 2
Re: Roco NS 1200
« Reactie #43 Gepost op: 2016-02-15, 10:51:04 »
Gerard, dat doe ik ook niet. Ik ben van de wat oudere jongere generatie die een 1200 van Lima nog steeds kan waarderen. Flipjes, daar heb ik het geld niet voor.

Gr Hans

Offline Hans Gvz

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 65
  • Waardering: 2
Re: Roco NS 1200
« Reactie #44 Gepost op: 2016-02-15, 11:31:11 »
Gerard, deze opmerking van klinknagels tellen valt mij tegen van je. Ik tel geen klinknagels. Ik trek alleen de vergelijking tussen de uitgebrachte modellen samen.  Niet meer en niet minder.

Gr aHans