Layout en Materieel > Mijn Layout

Bouw van een vierlandenbaan.

<< < (3/3)

opa-bullcat:
Ik zal mij, als ik zin heb eens verder in TC gaan verdiepen, een baan tekenen erin zal niet het meeste werk zijn, de blokken/bezetmelders/wissels zullen lastiger worden vrees ik, maar misschien dat iemand me dan een hand toe kan steken, ik verveel me ander toch maar hele dagen hier, behalve morgen dan, want dan komt DE aannemer tenminste voor 90% DE aannemer dan :)

Hans

faroco:
Beste Henny,

Mag ik vragen wat jouw ervaring is met de aansturing van de Fleischmann wissels. Ik zelf wil namelijk ook mijn wissels van Fleischmann digitaliseren en laten aansturen door de Dr4018 van Digirails en/of Rocomotion, maar ik hoor veel nadelige berichten over de betrouwbaarheid van de wisselspoelen van Fleischmann. De zogenaamde "harde" klap bij het omzetten van de wissels kan mij niet zoveel schelen. De betrouwbaarheid echter wel. Ik hoor graag jouw ervaringen hiermee.
Met vriendelijke groet,
Frans

wersitime:
Hallo Frans,

Ik stuur tientallen Fleischmann wissels aan met Fleischmann wisselpoelen en Conrad motoraandrijvingen via de DR4018. De Conrad via een extra print op de DR4018 of de schakeling van Rosoft. De Fleischmann wisselspoelen hebben nog nooit een probleem gegeven, daarentegen weigert er soms wel eens een Conrad wisselmotor, bij voorkeur op moeilijk bereikbare plaatsen :'( Ik heb daarom in Dortmund afgelopen weekend weer een aantal Fleischmann wisselspoelen gekocht, ze waren daar €5,- per stuk, leuk prijsje dus. Alle Fleischmann spoelen zijn tweedehands gekocht en sommigen zijn al erg oud. Er is verschil tussen de een of de ander, sommigen gaan met een hardere klap om dan de ander maar ze doen het altijd. Moet er wel bij zeggen dat ik de oudste 2 die wat minder goed waren open heb gemaakt en met kontakt reiniger heb gereinigd.

Groeten,
Henny

faroco:
Hallo Henny,

Bedankt voor uw snelle reactie. U hebt mij gerustgesteld. Ik kan dus rustig mijn Fleischmann wisselspoelen (blijven) gebruiken.

Met vriendelijke groet,
Frans

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie