Auteur Topic: Successors in een Schedule  (gelezen 18062 keer)

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Successors in een Schedule
« Gepost op: 2014-02-04, 05:51:18 »
Hallo,

De volgend vraag waar ik op het moment niet uit kan komen.

Ik heb een schedule aangemaakt voor de railbus met start in blok 31 en stopt in blok 32r(echts)
Als successors heb ik twee  andere schedules toegevoegd, zie bijgevoegde screenprint.
Als ik het schedule railbus start dan doorloopt hij het schedule en komt aan in blok 32r en het eerste successor schedule bl 32r to bl25r start en de railbus komt aan in bl25r nu zou het tweede successor schedule bl 25r to bl31l moeten starten maar ik krijg het niet werkend.
Ik neem aan dat je meerdere successors kunt toevoegen.
De afzonderlijke schedules werken allemaal prima.
Iemand een idee ? met warme groeten,   Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline anton

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 21
  • Waardering: 0
    • zoal.info
Re: Successors in een Schedule
« Reactie #1 Gepost op: 2014-02-04, 07:42:22 »
De tweede werkt niet omdat je trein daar nog niet is.
Als je bij je meldingen kijkt zal je zien dat hij geen trein heeft in het start blok.
Deze laatste moet je als successor in de schedule bl 32r to bl25r zetten.
Want deze moet pas gestart worden als die is geƫindigd, en je trein in blok bl25r staat.


Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Successors in een Schedule
« Reactie #2 Gepost op: 2014-02-04, 08:11:57 »
Hallo Anton,

Bedankt voor je reactie, ik begrijp wat je bedoelt en dan werkt het ook.
Maar dan zullen ook met andere schedules waar ik treinen naar bl25r stuur deze successor gaan uitvoeren en dat wil ik niet alleen in dit geval wil ik dat de railbus een serie schedules achter elkaar uitvoerd.

Met groet, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline Rien Markus

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 75
  • Waardering: 0
Re: Successors in een Schedule
« Reactie #3 Gepost op: 2014-02-04, 08:31:03 »
Moge,

Begrijp je probleem niet helemaal, maar volgens mij moet je linksonder "All" aanvinken.
Succes, Rien
RocoMulticentralePro, TCgold7 (engels), Piko A-gleiss h0

GerardWassink

  • Gast
Re: Successors in een Schedule
« Reactie #4 Gepost op: 2014-02-04, 08:59:31 »
Maar dan zullen ook met andere schedules waar ik treinen naar bl25r stuur deze successor gaan uitvoeren en dat wil ik niet alleen in dit geval wil ik dat de railbus een serie schedules achter elkaar uitvoerd.

Dag Ad,

Als je wilt dat alleen je railbus die schedules uitvoert, dan moet je in de schedule eigenschappen onder "Trains" jouw railbus toevoegen, dan gelden die schedules alleen wanneer de railbus in het startblok staat.

Gerard

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Successors in een Schedule
« Reactie #5 Gepost op: 2014-02-04, 11:55:24 »
Ad,


Zover ik het nu kan bekijken zijn er een paar dingen die je anders moet doen.

Je start de rit van blok 31 naar 32  en aan gekomen in 32 moet de rit 32 naar 25 worden gestart, dit is een rit die als volger erin staat, er staat geen lok in blok 32 dus zal rit 32 naar 25 worden uitgevoerd zodra de stopmelder van blok 32 wordt geactiveerd, dat gebeurdt hier dan ook en dezelfde trein maak als het ware een doorstart naar blok 25.
OPLETTEN, deze rit heet nu niet maar van blok 31 naar 32 maar van 32 naar 25.
Aangekomen in blok 25 wil je weer een (door}start maken van 25 naar 31 maar die rit heb jij als volger van 31 naar 25 ingedeeld maar de rit heeft een andere naam, namelijk 32 naar 25

Dus wat kun je doen, haal de volger 25 naar 31 weg in je voorbeeld en maak een nieuwe volger aan bij rit 32 naar 25 met de naam 25 naar 31

Hopelijk is het allemaal nog een beetje duidelijk met het gegoochel met de rit nummers.

Misschien is het wel aan te raden om bij de start van de volgers wat startuitstel te geven anders rijd de trein nadat hij is gestopt gelijk door.

Hoor wel of het lukt

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

GerardWassink

  • Gast
Re: Successors in een Schedule
« Reactie #6 Gepost op: 2014-02-04, 11:59:33 »
Misschien is het wel aan te raden om bij de start van de volgers wat startuitstel te geven anders rijd de trein nadat hij is gestopt gelijk door.

Sterker nog, volgens mij stopt hij niet eens, maar dat is geloof ik een instelling...

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Successors in een Schedule
« Reactie #7 Gepost op: 2014-02-04, 12:44:27 »
Gerard,

Ja, misschien heb je wel gelijk dat hij niet helemaal stilstaat
De trein remt af bij de remmelder gaat dan het afleggen van de remweg met minimale snelheid (kruipsnelheid) verder tot de stopmelder wordt geachtiveerd en dan wordt ook in een fractie van een seconde de volgende rit gestart
Dus waarschijnlijk niet met het oog te zien of de heeft stilgestaan.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

GerardWassink

  • Gast
Re: Successors in een Schedule
« Reactie #8 Gepost op: 2014-02-04, 12:54:34 »
Nou, wat ik bedoel is dat er geloof ik een instelling is die er voor zorgt dat als er een volgend schedule is dat de trein dan zelfs zonder af te remmen door rijdt.

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Successors in een Schedule
« Reactie #9 Gepost op: 2014-02-04, 13:14:01 »
Hallo mannen,

Bedankt voor jullie tips ga morgenochtend aan de slag en laat het jullie weten.
Het is hier al weer donker zodoende maar nog steeds 28 graden ( sorry )

Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Successors in een Schedule
« Reactie #10 Gepost op: 2014-02-04, 13:26:12 »
Gerard,

Weet ik zo niet of er een instelling is om de trein door te laten rijden.
Hou het in de gedachten en is opletten of dat ergens staat, zou best kunnen.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Successors in een Schedule
« Reactie #11 Gepost op: 2014-02-04, 14:40:59 »
Hallo Rien,

Je setting "All" uitgeprobeerd dat haalt niets uit en de successors zullen toch in volgorde moeten worden uitgevoerd.

Groeten, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Successors in een Schedule
« Reactie #12 Gepost op: 2014-02-04, 14:51:51 »
Hallo Gerard,

Als ik in de schedules de Railbus als trein definieer kan ik deze schedules dus niet meer opnemen/gebruiken in andere schedules met successors voor andere loks.
Ik wou proberen flexible te blijven met een aantal schedules en met deze schedules voor de verschillende loks verschillende schedules maken met hun eigen successors.
Ik kan alleen in het eerste schedule "schedule specific block/route aanpassingen" veranderen om hierin een stoptijd in te zetten in de volgende schedules is dat niet mogelijk

Met groet Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Successors in een Schedule
« Reactie #13 Gepost op: 2014-02-04, 15:16:28 »
Hallo Piet,

Whow ik moet wel heel goed nadenken bij je antwoord maar als ik het goed begrijp wil je in de rit 32 naar 25 een nieuwe volger geven met de rit 25 naar 31.
Maar dan krijg ik hetzelfde als ik Gerard vertelde dan gaat deze volger voor alle locs gelden , selecteer ik alleen de railbus dan ben ik mijn flexibilteit van mijn rit kwijt

Het blijkt dus dat je in een rit maar 1 volger/successor kan geven , of heb ik dat mis?

Ik wil juist al deze ritten / subroutines gebruiken om in te zetten of verschillende grote ritten.

Met groet, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Successors in een Schedule
« Reactie #14 Gepost op: 2014-02-04, 15:49:09 »
Ad,

Een rit kan meerdere volger/successor hebben maar in principe zal er maar een starten en dat is de eerste en als die niet beschikbaar is zal de volgende starten, er zijn wel omwegen om het ander te doen maar dat is weer een ander verhaal.

Wat er bij jouw plaatsvindt is dat je een rit start van 31 naar 32 en dezelfde trein wordt ook gebruik voor de rit 32 naar 25 (deze volger van 31 naar 32 heeft de naam 32 naar 25)
Deze gaat naar blok 25 en daar aangekomen moet er een rit worden gestart van 25 naar 31 maar de rit 32 naar 25 (nieuwe naam)  heeft geen volgers dus wordt er niets gestart.
Jij hebt de rit 25 naar 31 als volger van rit 31 naar 32 staan maar die heeft bij de doorstart in blok 32 een andere naam gekregen (32 naar 25) en deze rit komt bij 25 binnen en als dan verder wilt rijden moet je hier een volger aanhangen. Aan 32 naar 25 moet dus 25 naar 31 aanhangen
Den eraan nu krijgt de treinrit weer een andere naam als er wordt doorgestart gestart

Moeilijk met al die getallen om het uit elkaar te houden.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders