Auteur Topic: loeplamp  (gelezen 11024 keer)

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
loeplamp
« Gepost op: 2014-02-14, 17:07:16 »
Wie kan mij adviseren voor de aanschaf van een loeplamp?
Ik wil graag een zo sterk mogelijke met een zo groot mogelijk kijkvlak.
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

GerardWassink

  • Gast
Re: loeplamp
« Reactie #1 Gepost op: 2014-02-14, 18:22:39 »
Ik weet niet precies meer waar, maar er loopt een draadje over. Zoek even op loeplamp hier op het forum zou ik zeggen.

Offline opa-bullcat

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 113
  • Waardering: 1
Re: loeplamp
« Reactie #2 Gepost op: 2014-02-14, 20:41:11 »

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: loeplamp
« Reactie #3 Gepost op: 2014-02-14, 23:29:55 »
Dit gaat meer over loepbrillen
het gaat mij om een lamp die je op tafel zet of klemt
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

GerardWassink

  • Gast
Re: loeplamp
« Reactie #4 Gepost op: 2014-02-15, 09:28:12 »
Aha, da's waar ook, die ging over brillen!

Mijn loeplamp komt hier vandaan.

Als je er een besteld, gebruik dan de schroefklem om hem op de tafelrand vast te zetten. Er wordt ook een redelijk zwaar voetstuk verkocht om hem los op je bureau te zetten, maar die voldoet (bij mij) niet. Zodra je de lamp wat te ver opzij draait wordt het erg onstabiel en dreigt hij om te vallen. En dat kunnen we niet hebben als we een het bouwen of prutsen zijn!  :P

Gerard

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: loeplamp
« Reactie #5 Gepost op: 2014-02-15, 14:14:11 »
Dat zijn ze dus
ik begrijp dat er ook nog verschil in vergroting is
welke heb jij?
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

GerardWassink

  • Gast
Re: loeplamp
« Reactie #6 Gepost op: 2014-02-15, 14:49:14 »
Ik heb de VTLAMP3WN met 2 lampen erin van 9 Watt en een lichttemperatuur van 6400K (LAMP09PL/2).

De lampen met die code kan ik op hun site niet meer vinden, wel de voet waar ik het over had...

Bij Velleman was hij nog wel op de site te vinden: VTLAMP3WN, en de reservelampen ook: LAMP09PL/2.

In de meeste gevallen gebruik ik hem 'gewoon' als lamp trouwens. Licht van een daglicht-lamp is veel plezieriger dan gloeilampen vind ik. Af en toe komt de loep ook wel van pas. Hoeveel hij vergroot wist ik niet, maar op de Velleman sit staat hierover: "dioptre: 3 (magnification 1.75x)"

HTH,

Gerard
« Laatst bewerkt op: 2014-02-15, 14:51:35 door GerardWassink »

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 402
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: loeplamp
« Reactie #7 Gepost op: 2014-07-26, 19:27:43 »
Het is alweer even geleden dat er op het forum naar loeplampen werd geïnformeerd. Maar inmiddels ben ik ik de trotse eigenaar van een HQ Mag-Lamp21. Hij kwam goed van pas bij het maken van ethernet- en loconet kabels. Ik ben er blij mee. 
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline trikers

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 131
  • Waardering: 0
Re: loeplamp
« Reactie #8 Gepost op: 2014-07-26, 23:33:59 »
Beste Nicoh,

let op bij loeplampen, goedkoop kan wel eens duurkoop worden ( heb zelf deze ervaring) van mijn 1e exemplaar gekocht bij een treinenwinkel bleek achteraf geen reserve onderdelen te leveren zijn. Het ging in dit geval om een scharnier welke  gescheurd was. Ben nu in het bezit van een LED loeplamp welke naar volle tevredenheid bevalt.

Mvg Henk

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: loeplamp
« Reactie #9 Gepost op: 2014-07-27, 15:10:10 »
Heb je ook plaatjes
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline trikers

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 131
  • Waardering: 0
Re: loeplamp
« Reactie #10 Gepost op: 2014-07-27, 23:05:59 »
Beste Nicoh,

Zal voor jou een plaatje er van maken + gegevens.

Mvg Henk

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 402
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: loeplamp
« Reactie #11 Gepost op: 2014-07-29, 12:51:40 »

let op bij loeplampen, goedkoop kan wel eens duurkoop worden


Klopt goedkoop kan duurkoop worden. Toch heb ik wel overwogen voor deze lamp gekozen.
Het is trouwens een lamp met een tafelklem. Afgelopen weekend de lamp intensief gebruikt bij het maken van loconet- en ethernetkabels. Ik heb/had daar een goedkope (goedkoop=duurkoop) tang voor. Maar dat werkte niet. Bij Allekabels.nl een setje met tester gekocht. En dat werkte prima. Eerst de kabel met stekker onder de loeplamp bekeken of de draadjes goed zaten. En daarna kabel en stekker in de tang genomen. Prefect. 
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline trikers

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 131
  • Waardering: 0
Re: loeplamp
« Reactie #12 Gepost op: 2014-07-29, 15:42:15 »
Beste Nicoh,

Even wat voor je opgezocht, mijn goede loeplamp is van lightcraft typy M 8060led-U heeft 90 leds van 8 W en is perfect te verstellen. Op de site van www.shesto.com zijn diverse loeplampen te zien. Ik heb mijn lamp besteld via Het Winkeltje in Dordrecht(www.hetwinkeltje.net).

Mvg Henk