« Reactie #229 Gepost op: 2022-07-26, 21:18:58 »
Piet dank voor je reactie. Je hebt helemaal gelijk! Ik heb het verkeerd opgeschreven. Het betreft de 4e aansluiting achter adres 3. Gistermiddag heb ik dr Railroad eens bekeken en alle tekst die daar stond gekopieerd en in Word geplakt. Vanavond heb ik via Translate de tekst gelezen en zag dat er nogal wat fouten in zaten. De handleiding er nog maar eens op na geslagen en toen kwam ik tot de conclusie dat ik een repeterende fout had gemaakt met het instellen van de blokken. Bij het rode driehoekje vulde ik de maximale lengte van het blok in. Bij het gele driehoekje vulde ik bij Ramp de afstand MIN 10 cm in en bij distance de afstand waar vandaan de lok moet gaan afremmen. Maar de afstand die bij Ramp ingevuld moet worden is gelijk aan de afstand die je bij het rode driehoekje invult. Daar ben ik zojuist mee aan de slag gegaan omdat te corrigeren. Toen ik bij het spoor 20 adres 3 en input 4 kwam zag ik tot mijn verbazing dat er afstanden in stonden die langer waren dan het blok feitelijk is. Ook dat gelijk gecorrigeerd. Helaas kan ik het nog even niet uitproberen. Vandaag heb ik wat wijzigingen aangebracht en nieuwe ballast aangebracht. Dat moet eerst drogen en daarna grondig worden nagekeken en waar nodig gecorrigeerd. de gouden regels is: na werken aan de baan eerst de stofzuiger aan. Ik heb een lang blok gesplitst. Het komische is dat het betreffende blok dan wel adres 3 en input 5 krijgt. Ik laat weten als het opgelost is (of niet).

Met vriendelijke groet,
Arie,
Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs, baan in opbouw.