Auteur Topic: uitwerking baanontwerp  (gelezen 171295 keer)

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 402
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: uitwerking baanontwerp
« Reactie #300 Gepost op: 2023-06-02, 17:24:57 »
 "https://www.busch-model.info/000005781.3 (kijk hier eens)"

Dank voor de Tip Dirk ik heb Busch een mail gestuurd.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 402
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: uitwerking baanontwerp
« Reactie #301 Gepost op: 2023-07-04, 19:22:28 »
Vervolg Keerplus3 van DTS. Omdat ik toch na alle meedenk werk van de forumleden uit ben gegaan van een kortsluiting in de baan heb ik het volledig blok van de keerlus vervangen en vernieuwd. Ook heb ik alle isolaties tussen de blokken open gesneden en opnieuw met twee componentenlijm weer dicht gemaakt. helaas was alles zonder het beoogde resultaat. Omdat de levering van de weerstanden van Modelbouwled uit bleef heb ik bij Mecktronics diverse andere weerstanden besteld. Na ontvangst heb ik ipv een 2,2K Ohm weerstand heb ik er een 2,7K ohm weerstand tussen gezet. En zie daar het probleem is opgelost. Wie het weet mag het zeggen maar ik snap het niet. De ene keerplus3 werkt met een 2,2K Ohm en de andere met een 2,7K ohm weerstand. Het werkt en daar ben ik enorm blij mee.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 402
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: uitwerking baanontwerp
« Reactie #302 Gepost op: 2023-07-04, 19:29:18 »
Nu de volgende uitdaging. Er zit 1 blok in de baan waar de afbeelding van de trein niet mee gaat naar het volgende blok. Ik heb al van alles geprobeerd. In TC 9 het hele blok verwijdert en opnieuw ingetekend en ingevuld. Bewust niet knippen en plakken om te voorkomen dat wat mogelijk fout is opnieuw wordt ingesteld. Als ik de instellingen van het blok vergelijk met de andere 65 blokken zie ik geen verschil. In alle andere blokken gaat het goed behalve in het blok van Spoor 13.  :-\ eh.... ik ben niet bijgelovig dus het getal 13 veranderen helpt niet ;D  ik sta open voor positieve meedenkers.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 402
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: uitwerking baanontwerp
« Reactie #303 Gepost op: 2023-10-09, 20:03:43 »
Eindelijk weer een stap in de goede richting. Helaas was het daarvoor noodzakelijk om een nieuwe pc aan te schaffen. Hiermee is wel het steeds blijven hangen van een trein beeld in een van de blokken van Train Controller verleden tijd. deze stap was noodzakelijk om de basis van TC functionerend te krijgen. De oude pc was dermate traag omdat hij meer dan 70% van zijn werkgeheugen en meer dan 50% van zijn gewone geheugen gebruikte alleen al bij alleen maar aan staan. De doorslag gaf een proefrit met een geautomatiseerde Shuttel trein die ergens bleef staan omdat TC op de achtergrond nog een sikje in een blok had staan. Ik hem daar al 2 keer uit verwijdert maar hij kwam steeds terug terwijl ergens anders op een rangeerterrein stond. Goed maar dat is nu verleden tijd.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline denobis

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 839
  • Waardering: 16
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: uitwerking baanontwerp
« Reactie #304 Gepost op: 2023-10-09, 20:32:02 »
Arie:
Een goede pc is een must.
Zeker met de huidige besturings programma's die reken capaciteit en geheugen vreten.
Tegenwoordig heb je minimaal een i5 processor of gelijkwaardig met 8gb werkgeheugen nodig om iets voor elkaar te krijgen.
Ik zelf heb een i7 met 16 gb geheugen voor de besturing van mijn baan.
Ik heb eerlijk gezegd geluk gehad ik vond hem in een kringloop voor weinig en na de schijf vervangen te hebben voor een ssd werkt het ding probleemloos.
« Laatst bewerkt op: 2023-10-09, 20:46:27 door denobis »
Momenteel bezig met Scenery.

Met vriendelijke groet
Hans

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 402
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: uitwerking baanontwerp
« Reactie #305 Gepost op: 2023-10-09, 20:41:40 »
Ik heb nu inderdaad een pc met i5 processor en 8gb werkgeheugen. Als Roco nu ook eens de Turncontroller gaat produceren en uitleveren is het technisch helemaal gereed. Tot die tijd maar rustig verder bouwen aan de scenery. Op ditmonet ben ik met hotel de Wereld uit Wageningen bezig. Een pittig resin bouwpakket zeker als het je eerste resin pakket is. Maar goed de muren staan overeind en de ramen zijn gespoten. tzt komen de plaatjes wel.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 402
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: uitwerking baanontwerp
« Reactie #306 Gepost op: 2023-10-26, 07:03:02 »
Yes! De Turncontrol 6915 is binnen! ik heb er eerst een plekje voor gemaakt en daarna aangesloten. Wat geeft dat een goed gevoel als eindelijk de draaischijf werkt zoals bedoeld en verwacht. Nu Loconet nog aansluiten en kijken hoe dan gaat. Ik heb al gelezen dat ik de draaischijf adres 205 moet geven. We gaan het zien en beleven.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 402
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: uitwerking baanontwerp
« Reactie #307 Gepost op: 2023-11-04, 13:29:11 »
Piet het was goed om vorige week samen op de Roco-infodag in Gorinchem te zijn. Helemaal fijn was het om van je diverse tips m.b.t. mijn treinbaan te krijgen. De Turncontrol 6915 herkend ook Loconet dat is mooi. Jammer is dat de draaischijf af en toe hapert waardoor hij een contactje mist en te vroeg of te laat stopt.

Inmiddels heb ik 2 automatische treinritten rijden. Jammer is dat een passagierstrein bij het station juist een spoor kiest wat ik voor doorgaand treinverkeer heb aangelegd. Bijv. een goederetrein die niet voor een perron hoeft te staan. Als jij of iemand anders nog een tip heeft hoe dat op te lossen ik houd me van harte aanbevolen. ik ga er nog een passagierstrein bijvoegen en zal de treinrit dan eens in tweeën delen en vanuit het station starten.

Ik ben bijzonder blij dat de treinbaan (start bouw 2011) nu zover is dat er ook gebeurt wat ik destijds voor ogen had.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.