Auteur Topic: plux decoder  (gelezen 7032 keer)

Offline marc.noordenbos

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 11
  • Waardering: 0
plux decoder
« Gepost op: 2014-07-03, 14:36:29 »
Ik heb onlangs de 2256 los gekocht. Deze kwam uit een startset met een Z apparaat en Multi maus. Er zat al een decoder in
maar deze was niet zoals ik gewend ben van E.S.U. De 2256 rijdt echter vreselijk onregelmatig en F3 (rangeersnelheid)+ F4
doen het beide niet. In de handleiding staat dat F3 en 4 gewoon moeten werken. Er staat echter niet bij welke cv's over de rijeigenschappen gaan. Bij E.S.U. zijn dit de cv's 51-55. Welke heb ik nodig bij de plux decoder van de 2256?
Soms stopt hij ook ineens en gaan beide frontseinen snel knipperen. Alleen door de noodstop in te drukken en daarna weer uit geeft dan resultaat.

GerardWassink

  • Gast
Re: plux decoder
« Reactie #1 Gepost op: 2014-07-03, 16:34:32 »
Soms stopt hij ook ineens en gaan beide frontseinen snel knipperen. Alleen door de noodstop in te drukken en daarna weer uit geeft dan resultaat.

Dit lijkt op een sta;pen verschil, waarbij de decoder bijvoorbeeld op 14 en de centrale is ingesteld op 28 rijsteppen.

HTH,

Gerard

Offline marc.noordenbos

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 11
  • Waardering: 0
Re: plux decoder
« Reactie #2 Gepost op: 2014-07-03, 20:48:05 »
Er een E.S.U inzetten lijkt mij nog het beste. Er zit inderdaad een cv lijst bij maar die lijkt mij wel heel erg beperkt.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: plux decoder
« Reactie #3 Gepost op: 2014-07-05, 11:57:57 »
Stoppen en snel knipperen met de frondlichten duid meestel op overbelasing van de decode, kan diverse oorzaken hebben

gr piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders