Auteur Topic: Hoe meerdere Schedules tegelijk starten  (gelezen 4979 keer)

Offline wersitime

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 25
  • Waardering: 2
    • Vierlandenbaan
Hoe meerdere Schedules tegelijk starten
« Gepost op: 2014-07-24, 16:46:43 »
Ja gelijk alweer een nieuwe vraag.

Ik heb nu 4 treinen continue automatisch rijden. Dit loopt perfect. Ik moet echter elke trein een voor een met de hand starten, dus met rechtermuistoet start Schedule. Voor 4 treinen is dit wel te doen maar dit gaan er meer worden.

Hoe kun je nu alle treinen (Dus hun Schedules) in een keer met 1 klik starten.

Met de Successors snap ik nu en ook dat werkt nu perfet maar alle Schedules in een keer starten werkt blijkbaar weer net iets anders. De handleiding is hier niet duidelijk over of ik zoek niet goed.

Groeten,
Henny

Traincontroller 8 Brons Engels, Ecos 2, Ecos Controller App via WiFi, Digirails 4018 en Rosoft functiedecoders, Rosoft S88 Blokmelders, HO, Roco, Fleischmann, Pico, Lima, Rivarossi, Athearn, Trix, Hamo, Mehano, Fleischmann Profi Rails, DCC en Selectrix Locomotief Decoders, Conrad wisselmotoren en Fleischmann wisselspoelen.

GerardWassink

  • Gast
Re: Hoe meerdere Schedules tegelijk starten
« Reactie #1 Gepost op: 2014-07-24, 17:03:06 »
Hoi Henny,

Ik heb de baan - en de TC software - nu niet gestart, dus kan het niet precies aangeven.

Mogelijkheid 1.
Macro's lijkt mij een manier.
Je kunt een 'pushbutton' maken op je baanontwerp in TC, waar je dan een macro aan koppelt.
In een macro kun je denk ik wel een aantal schedules 'tegelijk' starten.

Mogelijkheid 2.
Zelf werk ik met Timetable.
Timetable is een mogelijkheid om je hele baan tijd-gestuurd te laten werken.
Je kunt uit te voeren ritten opgeven, en op welke tijden (ook repeterend) die moeten starten.
Mijn Timetable begint bijvoorbeeld om 06:00, en om 06:01 vertrekt de eerste trein (lees: wordt het eerste schedule gestart).

HTH,

Gerard


Offline wersitime

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 25
  • Waardering: 2
    • Vierlandenbaan
Re: Hoe meerdere Schedules tegelijk starten
« Reactie #2 Gepost op: 2014-07-24, 17:10:44 »
En alweer bedankt voor de snelle reactie. Ik gebruik zolang ik nog niet allround ben en niet alle blokmelders zijn aangeschaft eerst nog een tijdje brons. Volgens mij heeft brons deze mogelijkheden niet. Ik ben dus bang dat ik even moet wachten tot ik silver of gold ga aanschaffen.

Maar deze tips sla ik vast op.

Groeten,
Henny
Traincontroller 8 Brons Engels, Ecos 2, Ecos Controller App via WiFi, Digirails 4018 en Rosoft functiedecoders, Rosoft S88 Blokmelders, HO, Roco, Fleischmann, Pico, Lima, Rivarossi, Athearn, Trix, Hamo, Mehano, Fleischmann Profi Rails, DCC en Selectrix Locomotief Decoders, Conrad wisselmotoren en Fleischmann wisselspoelen.

GerardWassink

  • Gast
Re: Hoe meerdere Schedules tegelijk starten
« Reactie #3 Gepost op: 2014-07-24, 17:16:48 »
Graag gedaan Henny.

Gerard