Auteur Topic: TC silver kwijt geraakt  (gelezen 13379 keer)

Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
TC silver kwijt geraakt
« Gepost op: 2014-08-10, 17:31:03 »
Een paar jaar terug heb ik "bronze" laten upgraden naar "silver".Nu heb ik op mijn pc wel een stommiteit begaan ,waardoor de silver is gaan vliegen en ik deze niet meer kan oproepen .Er is nog wel
de bronze op de stick maar de silver kan ik op geen wijze aan de praat krijgen.Wat kan ik doen?
Groeten
Herman

GerardWassink

  • Gast
Re: TC silver kwijt geraakt
« Reactie #1 Gepost op: 2014-08-10, 18:39:18 »
Herman,

Even voor de duidelijkheid, de software van TrainController is gewoon te downloaden, dat weet je?

Als je dat doet en opnieuw probeert te starten, lukt het dan wel?

Zo niet, dan rest je waarschijnlijk niets anders dan contact op te nemen met Jurgen Freiwald en je situatie aan hem voor te leggen.

Gerard

Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
Re: TC silver kwijt geraakt
« Reactie #2 Gepost op: 2014-08-10, 19:00:05 »
Dat wist ik Gerard,maar dan is het enkel een demo en kunnen we er niet me doorgaan.
Herman

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.244
  • Waardering: 28
    • home page
Re: TC silver kwijt geraakt
« Reactie #3 Gepost op: 2014-08-10, 19:08:45 »
Herman

Je schrijft een paar jaar geleden. Als je dan nog versie 7 hebt dan moet je helemaal onder aan de download site zijn daar kun je dan versie 7 laden. De bestaande code zal niet met versie 8 werken

Gr. piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

GerardWassink

  • Gast
Re: TC silver kwijt geraakt
« Reactie #4 Gepost op: 2014-08-10, 19:09:54 »
Nu begrijp ik het.
'een stommiteit' was dus op je USB stick en niet op je PC.
Vervelend, dat soort dingen!

Dan inderdaad even contact met Jurgen opnemen denk ik...

Succes,
Gerard

Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
Re: TC silver kwijt geraakt
« Reactie #5 Gepost op: 2014-08-10, 19:56:28 »
Dank voor de tips.Ik zal dan maar contact op nemen met Jurgen.Het zal wel even moeilijk zijn in het duits .
Groeten
Herman

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.244
  • Waardering: 28
    • home page
Re: TC silver kwijt geraakt
« Reactie #6 Gepost op: 2014-08-10, 20:11:13 »
Herman.

Heb je al geprobeerd versie 7 te download.

Verwijder eerst de gedownload versie 8 als die er is

Gr. Piet
« Laatst bewerkt op: 2014-08-10, 20:15:35 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
Re: TC silver kwijt geraakt
« Reactie #7 Gepost op: 2014-08-10, 20:35:23 »
Hallo Piet
Op de site van tcs zie ik niet anders dan versie 8  en nergens geen versie 7.
Herman

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.244
  • Waardering: 28
    • home page
Re: TC silver kwijt geraakt
« Reactie #8 Gepost op: 2014-08-10, 20:44:04 »
Herman

Helemaal onderaan op de download site. Is een link naar versie 7
Zie een paar berichtje eerder van 19.08.45 uur.

Gr. Piet
« Laatst bewerkt op: 2014-08-10, 20:46:08 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
Re: TC silver kwijt geraakt
« Reactie #9 Gepost op: 2014-08-10, 21:02:34 »
Gevonden Piet,maar ik kan dit nu niet meer doen,maar ik hou u wel op de hoogte of het lukt
Herman

Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
Re: TC silver kwijt geraakt
« Reactie #10 Gepost op: 2014-08-11, 13:20:26 »
Hallo Piet
Ik heb mijn TC silver terug op het goede spoor gekregen en het werkt opnieuw op versie 7 zoals was.Hij kan mogelijk ook niet meer upgradet worden naar versie 8 ,omdat de 7 te oud is,
en moet ik het nu maar doen met deze versie.Op de stick staat ook de "bronze"maar die kan eveneens niet upgradet worden wegens te oud,zoals vermeld van uit de stick.
Hoe ik dit geflikt heb weet ik niet,maar er zal wel een verkeerde ingreep geweest zijn van mijnentwege.
Dank voor de tips
Herman

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.244
  • Waardering: 28
    • home page
Re: TC silver kwijt geraakt
« Reactie #11 Gepost op: 2014-08-11, 13:46:35 »
Hallo Herman,

Fijn dat het weer werkt

De versie7 van zilver die je nu hebt gedownload is de laatste update van versie 7.
De versie 8 is een op zichzelf staande versie en die wordt niet geüpdatet vanaf versie 7, alleen als je reeds versie 7 hebt dan is de prijs anders dan wanneer je een nog niets hebt, deze is dan €49.00. Voor eventueel naar de gold versie is de prijs €199.00. Bij de prijs index staat wel update achter maar dat is alleen voor de prijs
Je behoud de stick die je nu hebt maar krijg na bestelling een Email met een nieuwe code voor versie 8 en die moet je dan ingeven bji het opstarten van versie 8 (eenmalig), ook de oude versie 7 zilver en bronz werken met de code van versie 8 zilver.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
Re: TC silver kwijt geraakt
« Reactie #12 Gepost op: 2014-08-12, 13:45:34 »
ok Piet
Herman

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.244
  • Waardering: 28
    • home page
Re: TC silver kwijt geraakt
« Reactie #13 Gepost op: 2016-07-26, 12:16:36 »
Herman,

In een ander draadje waar nu het slot op zit heb je het volgende geschreven.



«  Gepost op: Gisteren om 20:48:32 »

Citaat
Reeds verscheidene jaren gebruik ik tc silver met stick.Nu; krijg ik bij het openen van een programma de vermelding dat
de code op de license stick  niet meer valid is.
Hoe dit komt heb in geen idee van maar het is wel vervelend omdat er storing is op de programmatie
De tc silver schakelt wel over naar demo,maar dit is wel beperkt.
Kan iemand helpen hoe ik dit kan aanpakken.


Mij overkomt dit ook regelmatig sinds ik windows 10 gebruik, bij mij wordt dan de usb poort niet goed herkent, stick er een keer uit en weer erin en tc opnieuw opstaren en het gaat weer een poosje goed.
Ook kun je de code eventueel opnieuw ingeven en dat gaat soms ook goed.
Ik denk dat het bij dat de usb poort de boosdoener is omdat het ook wel eens voorkomt dan een andere externe schijf ook niet herkent wordt.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2016-07-27, 13:57:32 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
Re: TC silver kwijt geraakt
« Reactie #14 Gepost op: 2016-07-27, 13:11:39 »
Hallo Piet
Sedert ik de "10" gebruik ondervind ik ook moeilijkheden zoals de verbinding met loco buffer  dan krijg ik de vermelding off line of kan de loco buffer niet vinden.Door dikwijls te recetten is het nu goed gekomen(hoop ik dat het zo blijft) maar één zaak moet ik nog nazien en dat is wanneer
ik mijn loco servo aansluit,gaat dit goed met één aansluiting,wanneer ik er de tweede bij aan sluit  kom ik terug bij de "off line,of kan de buffer niet vinden".Soms krijg ik "overflow" en dat weet ik niet wat mee aangevangen,
Alle aangesloten modules werken heel goed zoals de loco IO de stroomsensors  de servo,maar alles begint bij de start vanuit de PC;
Volgende week heb ik afspraak met Hans Deloof en we zien dan wel verder.Het heeft zeer goed gewerkt,maar nu in de problemen.
Groeten
Herman