Auteur Topic: symbolen functies z21  (gelezen 6907 keer)

Offline Bierwagen

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 46
  • Waardering: 1
symbolen functies z21
« Gepost op: 2014-11-17, 18:33:12 »
Hoi allemaal:
Kan iemand mij wegwijs maken in de betekenis van de symbolen, die tevoorschijn komen bij het benoemen van de F toetsen in de z21, of zie ik weer eens wat over het hoofd?
Bedankt.
Bierwagen ( Marius )

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: symbolen functies z21
« Reactie #1 Gepost op: 2014-11-19, 16:57:36 »
Marius,

De betekenis van de symbolen spreken voor zich denk ik, een lamp is een verlichting, een trompet is een signaal hoorn enz. enz.
Je kunt bij de symbolen een korte (3 karakters) teks invoeren en ieder symbool kun je aan een F toets koppelen of aan een andere druktoets.
Als decoder kun je ook verschillende mogelijkheden benoemen, zoals de decoder in een trein (lok) maar bij toebehoren een schakelaar of een knop en eventueel tijd die dan met de F toetsen zijn te bedienen.
Denk b.v maar eens aan de dubbele deuren die open/dicht kunnen gaan via een schakelaar of drukknop, wel zorgen dat de schakelaar ook een adres heeft.
Het adres is afhankelijk van welke decoder gebruik om dit aan te sturen, kan een lokdecoder zijn maar ook een wisseldecoder of iets vergelijkbaars

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Bierwagen

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 46
  • Waardering: 1
Re: symbolen functies z21
« Reactie #2 Gepost op: 2014-11-22, 17:16:20 »
Beste Piet:
Weer eens bedankt voor de reactie.
Groet,
Marius