Auteur Topic: Elektrisch aansluiten geoline wissels  (gelezen 8232 keer)

Offline Marcel Kirkels

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 6
  • Waardering: 0
Elektrisch aansluiten geoline wissels
« Gepost op: 2014-12-31, 07:12:54 »
Ik heb 7 geoline wissels die ik digitaal wil aansturen middels een aandrijving 61195 en een wisseldecoder 10775. De bochtwissels en linkse wissel werken perfect. Echter de engelsekruising en de drieweg wissel maken tijdens het omzetten een ratelend geluid. :-\ De wissels gaan wel om maar volgens mij is dit niet de goede manier. Wisseldecoder wordt gewoon gevoed vanuit de rails. Als ik de wisselaandrijving uit de wissel neem en gewoon los aansluit op de decoder schakelen ze perfect zonder ratelend geluid. Iemand een idee waar dit aan kan liggen. Onderling uitwisselen van de aandrijvingen maakt geen verschil.

Grt Marcel

GerardWassink

  • Gast
Re: Elektrisch aansluiten geoline wissels
« Reactie #1 Gepost op: 2014-12-31, 08:56:23 »
Hi Marcel,

Een filmpje zegt hier meer dan duizend woorden.
Ben je in de gelegenheid een filmpje te plaatsen (via YouTube bijvoorbeeld)?


Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Elektrisch aansluiten geoline wissels
« Reactie #2 Gepost op: 2014-12-31, 12:04:58 »
Marcel,

citaat,
Als ik de wisselaandrijving uit de wissel neem en gewoon los aansluit op de decoder schakelen ze perfect zonder ratelend geluid.

De meest voor de hand liggende oorzaak (weet het wel bijna zeker) is dat er een foutje zit in de aansluitdraden van de polarisatie, controleer deze of sluit de wissels aan zonder de polarisatie draadje (stekkertje) aangesloten zijn. Aandrijving altijd gebruiken als ze zijn ingebouwd, advies van Roco en stond ook bij de oude aandrijven in de handleiding, nu niet meer
Sluit die een voor een aan en kijk of het dan goed gaat en wissel ze om als het niet goed gaat
Vanonder af gezien, van smal naar afbuigen bij de driewelwissel moet het kleine stekkertje waarvan de blauwe draad aan de lange koperen strip zit aan de rechter aandrijving zitten met de gele draad aan de buitenkant.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Marcel Kirkels

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 6
  • Waardering: 0
Re: Elektrisch aansluiten geoline wissels
« Reactie #3 Gepost op: 2015-01-02, 10:52:37 »
Piet,

Dank je wel!! Het probleem zat inderdaad in de stekkertjes voor de polarisatie.

groet, Marcel