Auteur Topic: vraag wat ik kan met brons  (gelezen 11058 keer)

Offline Jan Dengerink

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 37
  • Waardering: 0
vraag wat ik kan met brons
« Gepost op: 2015-02-15, 14:29:40 »
hallo ik heb een vraag ik wil brons aanschaffen heb een kleine baan enkel spoor.
stadion twee sporen en een inhaal spoor met een industrie spoor aansluiting toekomst.
er komen 8 blokken .
ik wil auto en hand gaan rijden.
mijn vraag is heb ik dan genoeg aan brons .

met vriendelijke groeten
Jan
 

GerardWassink

  • Gast
Re: vraag wat ik kan met brons
« Reactie #1 Gepost op: 2015-02-15, 17:12:05 »
Dag Jan,

Ik ken niet alle verschillen uit mijn hoofd, maar voor wat je beschrijft lijkt Brons me een goede start.
Mocht je meer geavanceerde dingen willen zoals stoppen op de cm nauwkeurig etc, dan heb je wellicht een hogere versie nodig.
De verschillen tussen versies staan wel op de website van Freiwald.

Denk er om, als je al Rocomotion hebt, dan kun je korting krijgen. Even goed lezen hoe.

Gerard

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: vraag wat ik kan met brons
« Reactie #2 Gepost op: 2015-02-15, 17:51:34 »
Hallo Jan

Zoals GĂ©rard al aangeeft zijn er verschillende versie.s.
Brons heeft beperkte mogelijkheden, om een indruk te krijgen wat het programma Bronz allemaal kan kun je twee dingen doen.
1e download het programma en gebruik het in de demo versie (kosteloos) en daarbij kun je ook nog ongeveer 15 minuten in de gebruikerscode mee werken voor het zichzelf uitschakelde,  demomode is onbeperkt.
2e download en installeer Rocomotion van de site van Rock en probeer deze uit. Onbeperkt bruikbaar is heeft bijna dezelfde mogelijkheden als brons en is kosteloos.werkt ook met de z/Z21.
Rocomotion komt van dezelfde maker als Traincontroller

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Jan Dengerink

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 37
  • Waardering: 0
Re: vraag wat ik kan met brons
« Reactie #3 Gepost op: 2015-02-15, 20:37:39 »
Piet en Gerard
nog bedankt voor de informatie heb rocomotion gedowload om te proberen
maar dat ging alleen bij roco
met vriendelijke groeten
Jan

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: vraag wat ik kan met brons
« Reactie #4 Gepost op: 2015-02-15, 20:48:15 »
Jan.

Klopt dat het alleen bij Roco kan, zie dat ik in mijn vorig bericht een schrijffoutje heb genaakt, k moet een o  zijn.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Jan Dengerink

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 37
  • Waardering: 0
Re: vraag wat ik kan met brons
« Reactie #5 Gepost op: 2015-02-19, 07:07:36 »
Het zal waarschijnklijk Brons worden rocomotion valt af werkt niet met z21 .
De brons demo werkt met mijn z21 goed zover het is maar demo. ;)
Heb ook itrain probeer  maar ik heb nog geen verbinding PC naar z21 kunnen maken als het zo moeilijk is omalleen een verbinding te maken als ik dan een forum daar bij nodig heb van itrain.
dan val je voor mij af. :(

Offline wersitime

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 25
  • Waardering: 2
    • Vierlandenbaan
Re: vraag wat ik kan met brons
« Reactie #6 Gepost op: 2015-11-02, 22:17:41 »
Ik denk dat brons weleens wordt onderschat. Zelf gebruik ik het al jaren. Ik wilde op termijn overschakelen naar zilver maar ik kom steeds meer tot de conclusie dat brons al mijn wensen vervult. Mijn baan is redelijk groot met 38 locs. Op dit moment rijden er 11 treinen tegelijk en volautomatisch. Ze stoppen exact voor de seinen en kruipen er naar toe. Van soundlocs wordt de motor gestart waar je maar wilt. Alle seinen werken realistisch. Handmatig overal tussendoor rijden is geen enkel probleem. En dit alles realiseren gaat met zo een gemak, heerlijk. In de software gaat nooit iets mis, als er iets mis gaat is het een haperende wissel. Het programma is best druk met 11 rijdende locs maar het programma draait als een zonnetje met een oude laptop op Windows XP.

Moraal van dit verhaal, je kunt gerust met de goedkoopste versie starten. Ben je veeleisender kun je altijd nog upgraden. (Let wel, achteraf upgraden is duurder dan direct zilver aanschaffen)

Groeten,
Henny

« Laatst bewerkt op: 2015-11-02, 22:33:43 door wersitime »
Traincontroller 8 Brons Engels, Ecos 2, Ecos Controller App via WiFi, Digirails 4018 en Rosoft functiedecoders, Rosoft S88 Blokmelders, HO, Roco, Fleischmann, Pico, Lima, Rivarossi, Athearn, Trix, Hamo, Mehano, Fleischmann Profi Rails, DCC en Selectrix Locomotief Decoders, Conrad wisselmotoren en Fleischmann wisselspoelen.

Offline dito

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 188
  • Waardering: 0
Re: vraag wat ik kan met brons
« Reactie #7 Gepost op: 2018-07-30, 11:33:42 »
Hallo
Bij het aanschaffen van brons is dit nog altijd bij middel van een stick?
Groeten
Herman
« Laatst bewerkt op: 2018-07-30, 11:36:31 door dito »

GerardWassink

  • Gast
Re: vraag wat ik kan met brons
« Reactie #8 Gepost op: 2018-07-30, 12:48:51 »
Hallo
Bij het aanschaffen van brons is dit nog altijd bij middel van een stick?
Groeten
Herman

Ja