Auteur Topic: instellingen dekoder in z21 app van roco  (gelezen 7900 keer)

Offline Paul van der Meij

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 4
  • Waardering: 1
instellingen dekoder in z21 app van roco
« Gepost op: 2015-03-03, 12:09:00 »
Hallo spoorders,

Ik heb een beginnersvraag over de z21-app van roco. De instelling van mijn NS 2200 lok laat in de Z21-app zien Rijstappen i.p.v. km/h en ik zie nog niet hoe ik dit met de app weer terug kan zetten naar km/h. Bovendien wordt in alle functie toetsen een F getoond i.p.v. een functie icoontje, behalve voor licht aan, wat trouwens de enige functie is voor de NS 2200 lok, dus een probleem is er niet, maar ik vind het wel eigenaardig, want het is wel veranderd.

Eigenlijk zou ik wel een handleiding voor de z21-app willen zien, maar is die er wel? Ik heb hemnog niet gevonden.

Met vriendelijke groet, en alvast bedankt voor reacties,
Paul ven der Meij

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: instellingen dekoder in z21 app van roco
« Reactie #1 Gepost op: 2015-03-03, 13:09:21 »
Paul,

Beperkte handleiding kun je hier vinden, vanaf pagina 23

http://www.dutchroco.nl/index.php?topic=841.0

Kijk maar eens of het hier al mee lukt, kom er verder nog wel even op terug voor de indeling in km.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Paul van der Meij

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 4
  • Waardering: 1
Re: instellingen dekoder in z21 app van roco
« Reactie #2 Gepost op: 2015-03-03, 17:23:28 »
Hallo Piet,

Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels ontdekt dat als ik een nieuwe lok aanpas in de z21 app dan werkt alles naar behoren, echter de eerste lok die ik opvoerde is op de een of andere manier geblokkeerd voor wijzigingen. Het eenvoudigst is de lok entry weggooien, maar dat lukt ook niet. Ik denk dat dit komt omdat de eerste lok een demo-lok is die niet bedoeld is om aan te passen of te verwijderen.
Ik heb de app op mijn telefoon opnieuw geinitialiseerd, en het ziet er weer normaal uit, en ik gebruik de demo lok niet meer.

met vriendelijke groet
paul