Auteur Topic: Modelspoorbeurs Zutphen  (gelezen 7940 keer)

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Modelspoorbeurs Zutphen
« Gepost op: 2015-03-13, 20:22:31 »
Volgend weekend 21+22 maart in de Hanzehal te Zutphen, vind de jaarlijkse Modelspoorbeurs aldaar plaats. Dit is een redelijk grote beurs met handelaren maar ook met diverse banen die tentoon gesteld worden. Ik ga in ieder geval vrijwel zeker een kijkje nemen.
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Modelspoorbeurs Zutphen
« Reactie #1 Gepost op: 2015-03-13, 23:48:41 »
Het komende weekend is er een beurs alkmaar
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Modelspoorbeurs Zutphen
« Reactie #2 Gepost op: 2015-03-13, 23:58:59 »
Je bedoelt dit weekend? 14+15 maart, Noord Hollandse Modelspoordagen; http://www.hetwaeghspoor.nl/nieuws/noord-hollandse-modelspoor-dagen-14-en-15-maart-2015/

H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Modelspoorbeurs Zutphen
« Reactie #3 Gepost op: 2015-03-14, 16:43:30 »
Deze beurs bedoel ik inderdaad.
Ik ben er vandaag geweest, een heel gezellige knusse beurs.
Alleen het parkeren is een drama
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Modelspoorbeurs Zutphen
« Reactie #4 Gepost op: 2015-03-14, 17:42:49 »
Okay, leuk. Hoorde oa dat volgend jaar "Sdr Omme" er zal staan; https://www.flickr.com/photos/27262916@N00/16395076502/in/set-72157649930041778
Ben benieuwd hoeveel banen er ongeveer stonden? misschien is het de moeite om er wat kilometers voor te rijden volgend jaar?
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Modelspoorbeurs Zutphen
« Reactie #5 Gepost op: 2015-03-14, 19:34:23 »
Ik schat dat er ongeveer 10 baantjes stonden.
Ook diverse schalen , meerdere KGB baantjes met echte stoomlocs. Ook e.e.a. voor de kleintjes, je kent het wel met machinisten diploma, verder een markt van diverse artikelen.
Ook wat stand met bijv de stoomtram hoorn, medemblik
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline Nicoh

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 319
  • Waardering: 4
Re: Modelspoorbeurs Zutphen
« Reactie #6 Gepost op: 2015-03-14, 19:35:31 »
Moet zijn Lgb banen
Groeten Nico
H0, Traincontroller Gold, versie 9 ,  Multimaus, Geoline, Litfinski GMB8. Loks: Hollands. taal voor TC: Duits.

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Modelspoorbeurs Zutphen
« Reactie #7 Gepost op: 2015-03-14, 20:10:00 »
Okay merci.
Zag net elders op het net wat foto's van vandaag. Vooral de baan van MSG De Kameel ziet er goed uit.
Enfin, KGB banen waren trouwens ook erg interessant geweest, met wellicht Putin achter een schakelbord, was die ook weer terecht geweest :-)
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor

Offline Martijn W

  • Wiki_Auteurs
  • Ervaren lid
  • *
  • Berichten: 813
  • Waardering: 8
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re: Modelspoorbeurs Zutphen
« Reactie #8 Gepost op: 2015-03-29, 19:42:27 »
Hoi,
Vorige week dus een bezoekje gebracht aan de Modelspoorbeurs in Zutphen. Ofschoon het voor mij al gauw bijna 2 uur rijden is (en die 2 uur nog een keer terug) wilde ik 'Zutphen' toch een keer zien. Natuurlijk is deze happening in de Hanzehal geen, pakweg, Houten of Eurospoor niveau. Maar de door de lokale modelspoorvereniging georganiseerde beurs mag er zijn. De grote sporthal is voor de helft prima gevuld met een behoorlijk aanbod handel, ik had de indruk dat gewoon alles te vinden zou moeten zijn. Ik heb ze niet geteld maar er stonden volgens mij een 8-tal banen of zo in de andere helft van de hal. Van slordig (maar die vind je ook op Eurospoor) tot prima afgewerkt (Zuid Limburg schaal N) en de H0 Märklin Niedertalbahn met een hele enthousiaste bemanning, in voor uitgebreide uitleg en verzoeknummers draaien (rijden!) voor de kids maar dan gewoon in realistisch tempo. Zo "stoom" je een nieuwe generatie klaar voor de hobby. Moet zeggen dat het in de paden en voor de banen een relaxed komen en gaan was en dat is best een verademing tov de grote beurzen. Dat zijn feitelijk echte grote evenementen geworden, op  sommige momenten gewoon véél te druk. Maar is Zutphen een aanrader? Ik zal niet zeggen dat ik er nooit meer kom maar 2 uur rijden is me wat te gortig voor hetgeen je gaat zien. Maar zou ik op redelijke afstand wonen dan werd ik vaste bezoeker.
Gr.Martijn
H0 Roco 2Rail digitaal. 2e baan in aanbouw, hardware voorbereiding TC Gold. Scenery adept.

@Flickr; "De Werelden H0" en vele andere modelspoor foto's
@Twitter; Vooral over modelspoor